Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehoboxi todellinen hyöty ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juicex
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 39

    Tehoboxi todellinen hyöty ?

    Onko kunka monella tehoboxi käytössä ja onko todellista hyötyä todettu millään... huomaako eron ???

    Tietenkin ohjelmointi on se oikea tapa, mutta mielenkiinnosta olisi kiva tietää onko noista "taikalaatikoista" oikeesti hyötyä :think
  • Jukka_
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 156
    • finland Keski-suomi

    #2
    "Buttmonkey" Ainakin on testannut.
    Bmw X5 3.0DA 2005

    Comment

    • Gozilla
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 268
      • Sipoo

      #3
      PSi:n lisäboxilla MB290TD, G-tech mittauksella 1.5s nopeampi kuin vakio.
      Sama auto Karalan softalla 2.5s nopeampi kuin vakio

      Karalan softalla autosta tuli todella hyvä vs vakoi, eikä savuttanut

      PSi:n lisäboxilla auto oli jotenkin hermostunut esim matkaajossa, pumppaili kaasua lievästi itekseen...
      M135 F21 2013
      320d X-drive E90 2009





      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        65kW Hiacessa ei tuo alavääntöä käytännössä yhtään, yläkierroksilla aavistuksen vakiota pirteämpi. Ei silti 500-600eur arvoinen, varsinkin kun nuo railipainetta huijaavat käy pitemmän päälle kalliiksi..
        Last edited by muuris; 30-05-2010, 20:18.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4621
          • Lahti.

          #5
          Ihan hyvin ovat toimineet...kun pystyy hakea paras säätö ( oletetaan että on säädettävä) penkin päällä.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • same-xx
            Newbiemmer
            • Apr 2009
            • 18
            • hyvinkää

            #6
            Mulla on kueberlin boxi ja pelaa kuin tauti. Autona -00 320D eli m47
            ei siis commonrail. Paikalleen laitettuna 0-100 8,5 ja vääntöä tuli paljon. Joten ainakin se toimii, mutta se on tautisen kallis.
            Ja sitten innostuin tutustumaan sen sisällä oleviin säätöpotentiometreihin mittarin kanssa ja tulokset olivat todella yllättävät. Vuoroin pienensin vastuksia ja vuoroin nostin. Tulos 325tkm ajetulla autolla 0-100: hirmuisella sutimisella 7,18 racechrono, 7,08 gtx ja 4:os vaihteella 80-120: racechrono: 5,78, gtx: 5,61!! ja kaikki kokeet tehtiin kaksi kertaa kahdella eri luurilla (n97 ja n96), + käsin kunnon sekkarilla siihen asti kunnes auton gps näytti oikeaa nopeutta.Sillon tulokset oli 7,03 ja 5,52. Eli onhan siinä, mutta se kytkin. Se ei kauaa tota menoa kestä ekat luiston merkit ilmaantuneet. Suosittelen esim. Hyvinkään EPD-motorsport:ia, sil taitaa olla jonkin sorttinen ennätys suomessa. Ovat repineet 330:sestä melk.300hv ja jotain 700nm ja se ON penkkitulos.

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              #7
              Originally posted by same-xx View Post
              Mulla on kueberlin boxi ja pelaa kuin tauti. Autona -00 320D eli m47
              ei siis commonrail. Paikalleen laitettuna 0-100 8,5 ja vääntöä tuli paljon. Joten ainakin se toimii, mutta se on tautisen kallis.
              Ja sitten innostuin tutustumaan sen sisällä oleviin säätöpotentiometreihin mittarin kanssa ja tulokset olivat todella yllättävät. Vuoroin pienensin vastuksia ja vuoroin nostin. Tulos 325tkm ajetulla autolla 0-100: hirmuisella sutimisella 7,18 racechrono, 7,08 gtx ja 4:os vaihteella 80-120: racechrono: 5,78, gtx: 5,61!! ja kaikki kokeet tehtiin kaksi kertaa kahdella eri luurilla (n97 ja n96), + käsin kunnon sekkarilla siihen asti kunnes auton gps näytti oikeaa nopeutta.Sillon tulokset oli 7,03 ja 5,52. Eli onhan siinä, mutta se kytkin. Se ei kauaa tota menoa kestä ekat luiston merkit ilmaantuneet. Suosittelen esim. Hyvinkään EPD-motorsport:ia, sil taitaa olla jonkin sorttinen ennätys suomessa. Ovat repineet 330:sestä melk.300hv ja jotain 700nm ja se ON penkkitulos.
              Tiedä sitten tuollaisista ennätyksistä, mutta itse veisin Karalalle josta löytyy osaamista kuten nettisivuiltakin jo selviää http://www.turbotec.com/henkiloautot...d_moottori.php
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                ebaystä katselin boxeja ja tarjontaa näyttää olevan reippaasti...

                nämä halvimmat ainakin vissiin noita "huijaus boxeja" uskaltaako niitä käyttää?

                http://cgi.ebay.de/Chiptuning-Box-BM...item255c416042



                entä kuuluuko tämän toimintaperiaate täysin samaan sarjaan ja nimellä vain rahastetaan, vai onko jo pätevämpi laite?

                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #9
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  ebaystä katselin boxeja ja tarjontaa näyttää olevan reippaasti...

                  nämä halvimmat ainakin vissiin noita "huijaus boxeja" uskaltaako niitä käyttää?

                  http://cgi.ebay.de/Chiptuning-Box-BM...item255c416042



                  entä kuuluuko tämän toimintaperiaate täysin samaan sarjaan ja nimellä vain rahastetaan, vai onko jo pätevämpi laite?

                  http://cgi.ebay.de/BMW-E90-E91-320d-...item35a4b509fa
                  Kannattaako säästää tässä kun kuitenkin kohtalaisen tuore auto kyseessä, pistää satasen tai pari lisää rahaa ja laitattaa oikean ohjelman johon mahd. voi itse vaikuttaa (pakokaasun kierrätykset pois yms.).

                  Jokainen poksi myyjä kyllä vakuuttelee ettei heidän laatikot ole ns. "huijausboxeja" mut harvalla on sit tietoa et mitä se oikeasti tekee jos se ei huijaa

                  edit. Hinta ei ole tae mistään sen paremmasta lootasta, esim. AC Schnitzerin valmistama laatikko m57 koneeseen on rail-painetta "huijaava", eikä muuten ole halpa.

                  Liittimestä päätellen ainakin kaksi viimeisintä tulee railpaine anturin ja auton johtosarjan väliin.

                  Ja kun kerran kysyt "uskaltaako niitä käyttää?", niin mä en ainakaan uskalla käyttää.
                  Last edited by jsr85; 02-08-2010, 03:27.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #10
                    Originally posted by jsr85 View Post
                    Liittimestä päätellen ainakin kaksi viimeisintä tulee railpaine anturin ja auton johtosarjan väliin.

                    Ja kun kerran kysyt "uskaltaako niitä käyttää?", niin mä en ainakaan uskalla käyttää.
                    Jep. Eilen ihmeteltiin yhtä E39 530D:tä kun ei lähtenyt käyntiin. Railpaineet hukasssa. Sieltähän se tuollainen huijausboksi löytyi moottorinohjausboksin vierestä kätevästi ryöstäjällä ja tinailemalla kytkettynä
                    Katsotaan kun omistaja saa sen raksittua sieltä pois josko se taas toimisi.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by jsr85 View Post
                      Kannattaako säästää tässä kun kuitenkin kohtalaisen tuore auto kyseessä, pistää satasen tai pari lisää rahaa ja laitattaa oikean ohjelman johon mahd. voi itse vaikuttaa (pakokaasun kierrätykset pois yms.).

                      Jokainen poksi myyjä kyllä vakuuttelee ettei heidän laatikot ole ns. "huijausboxeja" mut harvalla on sit tietoa et mitä se oikeasti tekee jos se ei huijaa

                      edit. Hinta ei ole tae mistään sen paremmasta lootasta, esim. AC Schnitzerin valmistama laatikko m57 koneeseen on rail-painetta "huijaava", eikä muuten ole halpa.

                      Liittimestä päätellen ainakin kaksi viimeisintä tulee railpaine anturin ja auton johtosarjan väliin.

                      Ja kun kerran kysyt "uskaltaako niitä käyttää?", niin mä en ainakaan uskalla käyttää.


                      joo kyllä ohjelmoinnit on tiedossa ja sellainen tulisikin, jos olisi aikomus pitää autoa pidempään, mutta ei viitti mitään 500-700e hintoja laittaa, jos autoa pitää muutamia viikkoja tai kuukausia. boxi olisi helppo siirtää toiseen autoon...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7518
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        No eikö sen muutaman viikon tai kuukauden pärjää vakiotehoillakin...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          No eikö sen muutaman viikon tai kuukauden pärjää vakiotehoillakin...
                          boxi olisi helppo siirtää toiseen autoon...
                          :think

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4621
                            • Lahti.

                            #14
                            Originally posted by rizzo View Post
                            :think
                            Jotkut boxit käy keskenään. Riippuu kuka on auton dieselyksikön valmistaja..Bosch, siemens, denso..jne.

                            Näillä bokseilla on huono maine siitä syystä että on paljon roskaa markinoilla. Se että ne "huijaa" ecu on yhtä totta mielestäni kuten myös ohjelmointi itse "huijaa" moottoria. Lopputulos on useimmiten sama.

                            Varsinainen ongelma on kun uusimassa autoissa ( eli about 2005 -> ) niin auton ecu ei hyväksy isoja muutoksia esim railpaineessa, joten boksien pitä säätää jopa tehtaan asteikosta ( meidan tapauksessa viidesta, kun asteikko on 0-9) alaspäin, ettei se laukee vikakoodia. Ja sitten tietysti koko pointti häviää.
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • BMW118Da
                              Newbiemmer
                              • May 2013
                              • 2
                              • helsinki

                              #15
                              Nostan vanhaa...

                              Itsellä on 118Da bemari vuodelta 2009. Auton ostin jokunen kk sitten. Tekisi mieli saada pikkasen ns. käytännön tehoa lisää ja kattelin että tehoboxeja saa kohtuu kustannuksilla. Ongelma on se, että autossa on BMW Premium Select takuu 24kk. Eli oletan että takuuaikana jos koneessa virisofta ja jotain porsii niin takuu ei kata. Siksi katseeni kääntyy tehoboxeihin. Jättääkö ne jälkeä olemassaolollaan mihinkään? eli jos jotain koneelle kävis (esim surullisen kuuluisa jakopään porsiminen) ja ottaa tehoboxin pois, niin näkeekö enää jälkeenpäin että koneessa ollut tehoboxi kiinni?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎