Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moniurahihnan irroitus m50b25 konesta.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

Moniurahihnan irroitus m50b25 konesta.

Mites tossa moottorissa saa löysättyä tuota hihnaa? Tämä on ilman ilmastointia E36 vm93. Itse kun ruuvasin sen torx kanntasen pultin irti sieltä keskimmäisestä ohjain rullasta, niin ei kyllä hihna löystynyt yhtään vaikka Alfamer oppaan mukaan siitä pitäis hihnan saada löysättyä. Mistäs muualta tuota hihnaa saa löysättyä kuin pelkastään tuon torx kantasen pultin kohdalta?

Pitäis tuo kiristinrulla ja laturin vieressä oleva ohjainrulla saada vaihdettua vikinän takia, noitten osien vaihto onnistuu ilman turhaa purkamista varmaankin kun noi rullat irrottaa alakautta?

Noissa kuvissa ei päde mikään hihnankiristin omaan autooni, itselläni tuo torx pultin kanta on semmonen parisenttiä leveä kuin verrattuna noissa kuvissa on ihan normaali torx pultti.
    Last edited by JanisHell; 03-06-2010, 19:55.
    325i -93 E36
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

Originally posted by JanisHell View Post
    Mites tossa moottorissa saa löysättyä tuota hihnaa? Tämä on ilman ilmastointia E36 vm93. Itse kun ruuvasin sen torx kanntasen pultin irti sieltä keskimmäisestä ohjain rullasta, niin ei kyllä hihna löystynyt yhtään vaikka Alfamer oppaan mukaan siitä pitäis hihnan saada löysättyä. Mistäs muualta tuota hihnaa saa löysättyä kuin pelkastään tuon torx kantasen pultin kohdalta?

Pitäis tuo kiristinrulla ja laturin vieressä oleva ohjainrulla saada vaihdettua vikinän takia, noitten osien vaihto onnistuu ilman turhaa purkamista varmaankin kun noi rullat irrottaa alakautta?

Noissa kuvissa ei päde mikään hihnankiristin omaan autooni, itselläni tuo torx pultin kanta on semmonen parisenttiä leveä kuin verrattuna noissa kuvissa on ihan normaali torx pultti.
    Ei sieltä sitä pulttia tarvi avata ensin, vaan sun täytyy vääntää siitä kiristäjän rullan pultista. Kun siitä vääntää, niin kiristäjäiskari menee kasaan ja hihna löystyy. Muistaakseni se pultti on kyllä kuusiokolo?? Tästä kuvasta osa numero 7. Siitä väännät kunnolla kiinni päin, niin pitäis onnistua! Ymmärsinköhän oikein mistä tässä on kysymys?
    Last edited by Jesper; 03-06-2010, 20:05.

Comment

• JanisHell
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 410

Ton kuvan 7 osa on mulla torx pultti. Kumpiko tässä on nytten se kiristinrulla 6 osa vaiko 15 osa tuossa kuvassa ja mitä pulttia tuossa kuvassa pitäis vääntää?

Jaa myötäpäiväänkö pitäiskin vääntää tuota 7 pulttia? Alfamerin mukaan sitä pitää vääntää vastapäivään ja silloin se pultti kylläkin aukee.
      Last edited by JanisHell; 03-06-2010, 20:13.
      325i -93 E36

Comment

• Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1448

Originally posted by JanisHell View Post
        http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=11&fg=18

Ton kuvan 7 osa on mulla torx pultti. Kumpiko tässä on nytten se kiristinrulla 6 osa vaiko 15 osa tuossa kuvassa ja mitä pulttia tuossa kuvassa pitäis vääntää?

Jaa myötäpäiväänkö pitäiskin vääntää tuota 7 pulttia? Alfamerin mukaan sitä pitää vääntää vastapäivään ja silloin se pultti kylläkin aukee.
        15 on ohjurirullan pultti ja 7 on kiristinrullan pultti. Kyllä se mun mielestä kuuluu myötäpäivään vääntää jos aikoo kiristintä löysätä. Eri asia sitten jos aikoo irroittaa koko kiristinrullan...

Comment

• JanisHell
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 410

Originally posted by Jesper View Post
          15 on ohjurirullan pultti ja 7 on kiristinrullan pultti. Kyllä se mun mielestä kuuluu myötäpäivään vääntää jos aikoo kiristintä löysätä. Eri asia sitten jos aikoo irroittaa koko kiristinrullan...
          Juuh myötäpäivää kun väänsin niin sain hihnan löystettyä. Ei kannata aina alfameriin luottaa
          325i -93 E36

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎