Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flektin toiminta m50b25?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    Flektin toiminta m50b25?

    Auto on E36 325i Vanos vm93.
    Kuuluuko tuo viskoflekti pyöriä kieroksien mukana jopa moottorin ollessa alle puolilämpösenä?
    Ihmettelen vaan kun on tää auto aika puhallin, no pääasia että flekti jäähdyttää kunnolla

    Mietin vaan kun moottori resonoi aika kovasti 4000-5000rpm välissä ja kun 5000rpm ylittyy niin motin resonointi katoaa kuin tuhka tuulee, ajattelin että tuleekohan tuo resonointi tuosta flektistä vai vanoksesta.
    Vesipumppu ja jakopään osat on vaihdettu 100tkm sitten että nekään ei varmaan aiheuta tuollaista resonointia?
    Last edited by JanisHell; 04-06-2010, 12:49.
    325i -93 E36
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    #2
    ite ongelmasta en tiedä, mut eikö tuo oo aika hurja kilometrimäärä jakopään rojuille?

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • 328 e36
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 488
      • pori

      #3
      Originally posted by kmn View Post
      ite ongelmasta en tiedä, mut eikö tuo oo aika hurja kilometrimäärä jakopään rojuille?
      Eihän nuo kilometrit ole m50 koneen ketjulle vielä mitään,kestänevät yleensä ainakin sen mitä auto muutenkaan kestää kilometrejä..

      Ja tuohon flekti hommaan senverran että kyllä se flekti kuuluu pyöriä mukana jo puoli lämpimälläkin koneella..
      e36 320 cabrio.
      e36 328 coupe.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Originally posted by 328 e36 View Post
        Eihän nuo kilometrit ole m50 koneen ketjulle vielä mitään,kestänevät yleensä ainakin sen mitä auto muutenkaan kestää kilometrejä..

        Ja tuohon flekti hommaan senverran että kyllä se flekti kuuluu pyöriä mukana jo puoli lämpimälläkin koneella..
        Mukana joo, mutta pitää olla helposti pysäytettävissä eikä "yhtä puuta"
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Vanos siellä ääntelehtii noilla kierroksilla. Jos ääni häiritsee niin uutta tilalle, muuten antaa olla vaan.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Ja Schmiedmann tais myydä vanoksia edullisesti.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • JanisHell
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 410

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Vanos siellä ääntelehtii noilla kierroksilla. Jos ääni häiritsee niin uutta tilalle, muuten antaa olla vaan.
              Se vaan ei ole enään pelkästään ääni vaan sen tuntee kun painaa kaasuläppää sormella. 5000km sitten ei tuota tärinää viellä ollut, että aika kovasti alkaa olla klappia tuossa vanoksessa sitten. Vanos kyllä on rallatellut viimeiset 6vuotta mitä olen omistanut autoakin. Tolla vanoksella alkaa ikää olla varmaan 400tkm että kait se jossain vaiheessa alkaa hajoaa tosissaan.
              325i -93 E36

              Comment

              • Jookuj
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 938
                • Kemi

                #8
                Mulla on ollu ongelmana auton heikko lämpeäminen, sisälle puhaltaa haaleeta/kylmää ilmaa melkeen järjestään. Talvella siis. Mietin tota viskoflektin toimintaa että kuuluuko sen lähtä pyörimään heti kun starttaa auton vaikka ois ihan täysin kylmä kone ja pakkasta 10 astetta..? Vai miten sen pitäis pelata? Työkaveri sano että sen ei kuuluis pyöriä kokoaikaa... :think Löysin vian mistä jäähdytysnesteet vuotaa, ilmausroppu halki tai jtn, siitä nous nesteet kun käyttelin autoa ja lisäilin nestettä. Otin myös pois raitisilmasuodattimen koska puhallus tuntu olevan heikko. Lukenut myös että kyseinen suodatin saattaa aiheuttaa jäätyvät ikkunat. Takaikkunat on aina aivan umpi jäässä eikä sula edes pitemmällä ajolla.

                Nyt odotellaan uutta ilmausroppua. Missäs vois vielä olla vika miks auto ei lämpene kunnolla, eikä puhalla lämmintä ilmaa...?

                Voiskohan olla syytä vaihdattaa termari ja vesipumppu ihan varmuuden vuoksi?
                Last edited by Jookuj; 22-12-2010, 18:22.
                ___________________
                BMW G30 520d -17
                ----------------------------------------------------------------------
                MB c350 -11
                BMW F11 M550D -14
                Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                MB w211 -07
                BMW e39 525i -01
                BMW e36 325i -93
                BMW e36 320i -92

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Originally posted by Jookuj View Post
                  Mulla on ollu ongelmana auton heikko lämpeäminen, sisälle puhaltaa haaleeta/kylmää ilmaa melkeen järjestään. Talvella siis. Mietin tota viskoflektin toimintaa että kuuluuko sen lähtä pyörimään heti kun starttaa auton vaikka ois ihan täysin kylmä kone ja pakkasta 10 astetta..? Vai miten sen pitäis pelata? Työkaveri sano että sen ei kuuluis pyöriä kokoaikaa... :think Löysin vian mistä jäähdytysnesteet vuotaa, ilmausroppu halki tai jtn, siitä nous nesteet kun käyttelin autoa ja lisäilin nestettä. Otin myös pois raitisilmasuodattimen koska puhallus tuntu olevan heikko. Lukenut myös että kyseinen suodatin saattaa aiheuttaa jäätyvät ikkunat. Takaikkunat on aina aivan umpi jäässä eikä sula edes pitemmällä ajolla.

                  Nyt odotellaan uutta ilmausroppua. Missäs vois vielä olla vika miks auto ei lämpene kunnolla, eikä puhalla lämmintä ilmaa...?

                  Voiskohan olla syytä vaihdattaa termari ja vesipumppu ihan varmuuden vuoksi?
                  Todennäköisesti sen takia kun sulla on ilmaa järjestelmässä. Termarin ja pumpun voi vaihtaa jos ei ole varmuutta milloin viimeksi vaihdettu.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Jookuj
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 938
                    • Kemi

                    #10
                    Joo voi se olla.. kattelinki just tota hemin ilmaus ohjetta. Pitää kyllä alkaa ilmaan heti ku saa sen ilmausropun marmorilta.
                    ___________________
                    BMW G30 520d -17
                    ----------------------------------------------------------------------
                    MB c350 -11
                    BMW F11 M550D -14
                    Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                    MB w211 -07
                    BMW e39 525i -01
                    BMW e36 325i -93
                    BMW e36 320i -92

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎