Ostin loppukesästä -95:n M3:n.Edellinen omistaja oli teettänyt autoon täyden öljynvaihtohuollon.Öljymerkistä ja laadusta en tiedä,mutta vaihteet ovat mielestäni hieman takeltelevat.(toivottavasti vika on öljyissä)Toimii mielestäni kylmänä jopa paremmin.Eli Ämmien omistajat kertokaapa mikä on teillä toimivin vaihteistoöljy ympärivuotiseen käyttöön!Mineraaali-vai synteettinen ja millä viskolla.Vai vaatiiko Bemu jonkun ihan oman oljyn.Laitan öljyt ja talvipyörät tuotapikaa vaihtoon...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M3:n vaihdelaatikkoon "paras" oljy?
Collapse
X
-
Search napista olisi tämäkin nopeasti löytynyt.
Mutta Castrol Transmax Z olen käyttänyt,
kuten monet muutkin ja olen erittäin tyytyväinen.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by reddewilParas on se mitä ne BMW:n huollossa tarjoavat laittaa, juuri sitä mitä sinne on suunniteltu laitettavaksi, juuri sitä mitä sinne on laitettu kun sille on annettu takuu!
Tai laita sit Gearuppia, ku sen jälkeenhän se toimii vedelläkin :lol:
[edit motorup gearupiksi]
Comment
-
-
Originally posted by nemesisOriginally posted by reddewilParas on se mitä ne BMW:n huollossa tarjoavat laittaa, juuri sitä mitä sinne on suunniteltu laitettavaksi, juuri sitä mitä sinne on laitettu kun sille on annettu takuu!
Tai laita sit Gearuppia, ku sen jälkeenhän se toimii vedelläkin :lol:
[edit motorup gearupiksi]
On ne saatana tyhmiä, no niin no insinöörejä, mut luulis nyt tajuavan että onhan niitä muitaki ku helteitä maailmassa.
Millä öljyillä uus ämmä luovutetaan? Ei muuta ku lappiin ja ajaa jäisenä paskaksi maahantuojan takuuseen, vai onko noissa joku pakkasraja käytölle?...
Comment
-
-
Siis jos oot ostanu auton uutena suomesta, niin siinä on suomen olosuhteisiin tarkoitetut öljyt ja nesteet. Itsellä on saksan tuonti ja oon vaihtanu laatikon, perän ja moottorin öljyt.
Moottorissa ämmäläisissä kannattaa käyttää vain 10W/60. Orkkisöljy on gastrollin motorsport ja maksaa bemarilla 17,5€/l (litran purkis). Sitä saa vain litran tai 20l purkis. Itse ostin vähän halvempaa shellin ultra racing 10w/60. Sitä sai kans vain litran/20l purkis. Hinta 20l oli 220 eli 11€/l.
Laatikon öljyä etsiessäni bemarilla käskettiin katsoa löytyykö laatikosta alaspäin näkyvää tulitikkuaskin kokoista värilaattaa. Värilaatan perusteella löytyy oikea öljy. Omassa autossa laattaa ei löytynyt. Bemarilla kerroin ettei laattaa ole ja he katsoivat sen perusteella koneelta mitkä öljyt käyvät. Laatikon öljylle löytyi paljon vaihtoehtoja, ja kylmän sään vuoksi otin tuota automaattilootaan tarkoitettua öljyä... Maksoi 2l 16,80€. Sanoivat että öljyn tulee olla mineraaliöljypohjainen. Siis pientä vaivaa ja kyselyä vaati oikean öljyn löytäminen. Käy itsekkin vain bemarilla kyselemässä, se ei mitään maksa..
Perään kannattaa laittaa nimenomaan lukkoperään suunniteltu öljy (kannattaa varmistaa et kans on lukkoperä ja M3ses on vakiona), joka on mobil gearlube vs500. Sitä ei meinannut löytyä litran purkeissa. Lopuksi löysin AD:lta niiden itse purkittamaa öljyä. Maksoi 2l 30€
Comment
-
-
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Aika iso hinnanero bemarilla ja muualla...
Comment
-
Comment