Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 kansipahvi kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    m50b25 kansipahvi kysymys

    eli asia tämmönen kansi hitsattu ja höylätty..lohkosta otettu 0,07mm pois..

    kannen korkeutta en ole vielä mitannu et paljonko siitä lähti pois..

    mutta korjauskäsikirjaa luin ,niin luki et jos yli 0,30mm höylätään niin pitää käyttää paksumpaa pahvia ilmeisesti 2,05mm..

    tuli jo hommattua 1,75mm (vakio paksuus)pahvi,niin aloin nyt miettiin et uskaltaako tuota käyttää vai vastaako venttiilit mäntiin..

    eli kysymys kuuluu onko tuo 0,30mm tosiaan raja et sitä ei kannata ylittää vakio pahvilla..

    jos tähän löytys faktaa..et uskaltas löydä koneen kasaan...

    kone on non vanos..
  • bmwcruiser
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 410
    • Lappeenranta

    #2
    Eiköhän se 0,3 mm ole ihan faktaa. kun siellä korjausoppaassa niin sanotaan.

    Ei nuo pahvit niin kalliita ole, että kannattais käydä riskeeraamaan.
    E30

    Comment

    • C caddy
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 47

      #3
      Originally posted by afafaf View Post
      eli asia tämmönen kansi hitsattu ja höylätty..lohkosta otettu 0,07mm pois..

      kannen korkeutta en ole vielä mitannu et paljonko siitä lähti pois..

      mutta korjauskäsikirjaa luin ,niin luki et jos yli 0,30mm höylätään niin pitää käyttää paksumpaa pahvia ilmeisesti 2,05mm..

      tuli jo hommattua 1,75mm (vakio paksuus)pahvi,niin aloin nyt miettiin et uskaltaako tuota käyttää vai vastaako venttiilit mäntiin..

      eli kysymys kuuluu onko tuo 0,30mm tosiaan raja et sitä ei kannata ylittää vakio pahvilla..

      jos tähän löytys faktaa..et uskaltas löydä koneen kasaan...

      kone on non vanos..
      Varmasti uskaltaa koneen laittaa kasaan 1,75 pahvilla. En ole mitannut, mutta ei venttiilit varmana mäntään kohtaa, ellei sulla sitten siellä jotain mörkö nokkia ole... Tommonen teksti, että käytä paksumpaa pahvia jos koneistat yli tämän jne. lukee todella monen merkin "korjaus" ohjeissa. Idea voi olla, että moottori pysyy lähellä "tehtaan" arvoja. Ehkä.. en muuta järkevää noille ole keksinyt. Mittaat vaan paljonko mäntä yli/ali lohkon tasopinnasta.(huomioi että mäntä ei välttämättä ole suorassa siellä sylinterissä) ja siihen + kansipahvin(käytetty) paksuus. 1,75 pahvi on varmaan 1,4 -1,5mm puristettuna. Kannen ja männän väliin paljealue minimissään 0,7-0,8mm.. veikkaan että sulla jää n.2mm tai yli.. Tämä on vain minun mielipide noista paksuista kansipahvihöpinöistä.
      Last edited by C caddy; 04-07-2010, 23:07.
      TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
      Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Vakio vanokseton: männät 0,8mm yli lohkon tason. Ns. vakio kannentiippari 1,7-1,75mm puristettuna.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          juu nyt mittasin ton kannen,eihän sitä digitönärillä tarkemmin saanu mut näytti et siitä oli 0,15 vetastu pois,eli 0,07+0,15 =0,22mm eli eiku kasaan..

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 692

            #6
            Originally posted by bmwcruiser View Post
            Eiköhän se 0,3 mm ole ihan faktaa. kun siellä korjausoppaassa niin sanotaan.

            Ei nuo pahvit niin kalliita ole, että kannattais käydä riskeeraamaan.
            On miun mielestä noin 125e ihan tarpeeksi. Köyhästä kaikki on kallista. Yhen joskus ostin niin hinta on jäänyt mieleen.

            Comment

            • bmwcruiser
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 410
              • Lappeenranta

              #7
              Vaikka en tykkää motonettiä mainostaakaan, niin näytti siellä olevan 45,90e M50 normaali kannentiiviste. 125 eskoo on kyllä jo rahaa. Itse kyllä laittaisin paksumman, jos en asiasta täyttä varmuutta saisi. En tiedä miten tuohon mittaan vaikuttaa koneen osien lämpeneminen, mutta kai ne siellä tehtaalla on varman päälle noita laskenut.

              Pointti nyt kuitenkin oli se, että halpaa ei myöskään ole koneremppa jos väärän pahvin takia sais venttiilit soiroon. Hyvä että asia selkis

              E: 2,05 millinen taitaa olla tiskitavaraa, joten varmaan on tuon verran, jos riittääkään
              Last edited by bmwcruiser; 08-07-2010, 01:18.
              E30

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                #8
                43e euroa makso 1,75mm elring pahvi...paikallisessa varaosaliikkeessä..mutta taidan pistää sillä kasaanki...

                kasvaahan ne rututki erittäin vähän...

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 692

                  #9
                  Originally posted by Kouris View Post
                  On miun mielestä noin 125e ihan tarpeeksi. Köyhästä kaikki on kallista. Yhen joskus ostin niin hinta on jäänyt mieleen.

                  Tämä oli tietenkin sen paksumman hinta.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎