Paitsi kun sammutat moottorin, valuu se tyhjäksi öljypohjaan jollei sulla ole siellä jotain venttiileitä. Startissa sitten taas kestää täyttyä, varsinkin jos on iso jäähy tilavuudeltaan. Näin mulle on isojen poikien toimesta opetettu, riippuu kai myös siitä onko tuo miten kiertoon liitettynä.
Ratalelussa (turbollinen) jäähy on mahdollisimman alhaalla ja lähdöt ylöspäin. Vaikka tuo onkin painepuolella kokonaisuudessaan.
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Miten öljynjäähdyttimet on yleensä kytkettynä? Päävirtaukseen? (eli niin että kaikki menee sen läpi). Silloinhan olisi hyvä ettei cooleri ole tyhjä kännistäessä ellei, laita sähköistä lisäpumppua niinkuin jossain supersporttivehkeissä on.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Itellä tulee alkuperäseen suodattimenjalkaan. Taitaa siinä olla joku venttiili ettei päästä tyhjäksi, luulen. S38B38.
Joku joskus poistanut öljyjäähyn ja tulpannut reiät. Falskas jonkun verran ja radalla öljyt 130.
Itellä tulee alkuperäseen suodattimenjalkaan. Taitaa siinä olla joku venttiili ettei päästä tyhjäksi, luulen. S38B38.
Joku joskus poistanut öljyjäähyn ja tulpannut reiät. Falskas jonkun verran ja radalla öljyt 130.
Tyhjenemisenestoventtiili on joko suodattimessa tai suotimen jalassa tavallisesti , noin niinkuin autoissa yleensä. Mutta tyhjiä ne on kun vehje tarpeeksi kauan seisoo..
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment