Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vesi ei kierrä M20 koneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    Vesi ei kierrä M20 koneessa

    Ongelma alkoi näin. Autolla ajettiin talliin ja toimi hienosti. Seisoi tallissa reilun viikon.

    Ainoat vesiletkut jotka oli irti oli lämppärin letkut. Varmistetaan nytten vielä kumminpäin niiden kuuluu olla? Jos ne laitan toisinpäin kuin mitä on nytten, niin letkut kanittaa aika pahasti.

    Onko jollain kuvaa tai hyvää selitystä kumminpäin niiden kuuluu mennä?

    Vesipumppu toimii koska järjestelmän toisiin osiin tulee painetta. Ja painetta tulikin jo niin paljon että tuo kerran jäätynyt lauhdutin kusee nytten kun palokunnan hevonen.

    Aloitetaan ongelman ratkaisu nytten lämppärin letkuista.


    Doni - - - 325i 2D '11.87
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
  • biimer327
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1928
    • Eastside

    #2
    Kai varmaan ilmasit järjestelmän letkujen irroituksen jälkeen? :roll:
    "Suck my dick!"
    -Ron Jeremy

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #3
      Originally posted by biimer327
      Kai varmaan ilmasit järjestelmän letkujen irroituksen jälkeen? :roll:
      Kyllä näin tehtiin. Jotku sanoo että on vaikea ilmata ja toiset sanoo että helppoa kun mikä.

      Onko tuo paineen kasvu toisissa kohdissa järjestelmää normaalia jos on ilmaa?

      Joka tapauksessa, pitää nyt ostaa se uus lauhdutin, termostaatin vaihdoinki jo ja pitää laittaa lämppärin letkut takasin.

      Ja sitten uudelleen ilmaamaan.


      Doni - - - 325i 2D '11.87

      OSTETAAN: 325i E30 zyyläri. Ehjiä saa tarjota.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Dr_ink
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 402
        • Vantaa

        #4
        ilmasitko kunnolla sen... ?????? tuskin
        - Trying is the first step towards Failure -

        Comment

        • Dr_ink
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 402
          • Vantaa

          #5
          ilmasitko kunnolla sen... ?????? tuskin
          - Trying is the first step towards Failure -

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Ilmasin eilen oman M20B25 koneen, kun tuli laitettua lohkolämmittimen vastus paikalleen.
            Toi ainakin vei parin kolmen röökin ajan ennen kuin termari aukes ja vesi rupes kiertämään.
            Eli melkein puolituntia?
            Vettä paisariin kone käyntiin, ilmausruuvi auki ja odottelemaan...
            Välillä vettä lisää ja lämpömittarin tarkkailua ja avot johan kiertää...

            Comment

            • juhape
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 321
              • Pieksämäki

              #7
              Ilmaamisessa auttaa myös jos auton nokka on hiukan koholla. Ajaa vaikka takapyörät tallista ulos.
              Ainakin M20-kone ilmaantuu helposti näin.
              -BMW 530d Touring -14 LCI
              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
              -Zetor 6245-89
              -David Brown 996 -76
              -MF 35 -58
              -Tunturi Super Sport -85
              -Tunturi Super Sport -77

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2817
                • Kuusankoski

                #8
                äääh hankalaa toi teidän ilmaaminen onnistuu ihan ku vaan ilmausruuvi auki, säiliöstä vettä koneeseen, ilmausruuvi kiinni, lämmönsäädin täysille, kone käyntiin ja sitten täytetään säiliöö kun alkaa vajua, jos haluaa ni voi auvoskella sitä ilmausruuvia välillä, mun ei oo tosin ikinä tarvinnu. finito valmis bueno
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  Originally posted by Scitso
                  äääh hankalaa toi teidän ilmaaminen onnistuu ihan ku vaan ilmausruuvi auki, säiliöstä vettä koneeseen, ilmausruuvi kiinni, lämmönsäädin täysille, kone käyntiin ja sitten täytetään säiliöö kun alkaa vajua, jos haluaa ni voi auvoskella sitä ilmausruuvia välillä, mun ei oo tosin ikinä tarvinnu. finito valmis bueno
                  Juurikin näin, sama toimii M30:ssä myös kuten M10:ssä
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2842
                    • Kyrsälä

                    #10
                    Nyt on ilmaamiset ilmattu ja vesi kiertää.

                    Ei tarttis enää ku uuden syylärin ja termostaatinpesän.


                    Doni - - - 325i 2D '11.87
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    • jep jep
                      Newbiemmer
                      • Oct 2007
                      • 3

                      #11
                      mitenkä tuo ilmaus tarkalleen ottaen tapahtuu?:think
                      lämmöt nousee tyhjäkäynnillä ja välillä ajaessa?? olisko visko kokonaaan paskana? entäs vesipumppu???

                      Comment

                      • Rossifumi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1030
                        • Hamina

                        #12
                        Originally posted by jep jep View Post
                        mitenkä tuo ilmaus tarkalleen ottaen tapahtuu?:think
                        lämmöt nousee tyhjäkäynnillä ja välillä ajaessa?? olisko visko kokonaaan paskana? entäs vesipumppu???
                        Tämä varmaan toimii hyvin M20:nkin kanssa.
                        Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                        On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #13
                          Originally posted by jep jep View Post
                          mitenkä tuo ilmaus tarkalleen ottaen tapahtuu?:think
                          lämmöt nousee tyhjäkäynnillä ja välillä ajaessa?? olisko visko kokonaaan paskana? entäs vesipumppu???
                          Ilmaus @ BTCF FAQ

                          Viskon toimimattomuus ei vaikuta enää tuolla yli 40km/h nopeudessa, eli vika on vesipumpussa, termarissa, järjestelmässä olevassa ilmataskussa tai tukkoisessa syylärissä.
                          Kannattaa ensin ilmata ja jos ei vika poistu, niin sitten vaihtaa termari ja vesipumppu. (kyllä, samalla kertaa)
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #14
                            vesipumppu tiensä päässä?!?ja lämppäri täysille ku ilmaat...
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8266
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              mulla on semmonen kokemus M30 e32 korissa ilmaamisesta että ei helpompaa hommaa ole.. auto täysin tasaselle ilmausruuvi auki, vettä paisariin, kun ilmausruuvista tulee vesi ruuvataan kiinni, kaadetaan vettä kunnes ei mene enempää ja puristellaan letkuja varmuudeks.. valmis..
                              ja jos järjestelmä on paskanen niin ei ainakaan helpota ilmaamista -> jäähdytysjärjestelmän pesuaine huoltoasemalta -> vetensekaan puoltuntia ajoo vetet pois -> uudet tilalle..
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎