Announcement

Collapse
No announcement yet.

huomaako pientä venttiilivikaa ajaessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • looordi
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 9
    • treen liepeillä

    huomaako pientä venttiilivikaa ajaessa?

    Moro! Olen kylläkin entinen bimmerin omistaja mutta on pakko avautua. Ja samalla olis hienoa kun kertoisitte mielipiteitänne asiasta. -mikäli jaksatte lukea koko stooria
    Kyseessä siis 325 coupe vm. -94. Auton omistajana ollut n. 6 vuotta.

    12.6 jätin autoni parkkipaikalle yöpymään. Seuraavana aamuna heräsin vielä pikku siivuissa poliisin puheluun, että auto on poltettu kyseiselle parkkikselle mihin jätin sen. No, kaverille puhelua ja katsomaan tilannetta. Auto oli palanut täysin. Kalavehkeistä ei jälkeäkään takapenkin kohdalla ja samoin poppivehkeet kadonnut peräluukusta. Siitä poliisin pakeille ja rikosilmoitus.

    Seuraavaksi yhteydessä Pohjolaan, tinkasivat auton arvoa n. 1000 € alle keskimääräisen pyyntihinnan ja n. 1500 € rokkikoneista maksavat 500 € kun ei kuitteja sattunut löytymään. Kuittasin pitkin hampain tarjoukset. Samalla ilmoitin kalavehkeden arvoa yhtiölle noin suurinpiirtein.

    Pari viikkoa eteenpäin ja Pohjolasta soitetaan että kerkeenkö tapaamiseen. Moottori oli aukastu avk:lla ja 24:stä venttiilistä n. kolme oli hieman taipunut jossain vaiheessa ja mäntään jäänyt jäljet. Ajossa en edes huomannu mtn vikaa, hyvin kulki motarillakin.
    Tutkijat oli lähettänyt n. kuukausi palosta raportin vakuutuskäsittelijälle missä sanottiin ettei heidän mielestä autoa tarvi korvata ollenkaan koska autolla liikkuminen on ollut todella vaikeaa!!! Eli siis haistelevat jonkunlaista vakuutuspetosta.

    Viikko sitten tuli korvauspäätös 0 €. Koska olen antanut vilpillistä tietoa auton kunnosta että se oisi ollut täysin kunnossa.
    Sain pohjolan kanssa sovittua että kansi tarkistetaan ja paineistetaan tammerdieselissä.
    Kävin katsomassa kantta paikanpäällä ja olivatkin jo soittaneet pohjolaan ettei mittauksia tarvita, vuoto parista venttiilistä 100%!! Sanoin kuuluvalla äänellä että tietääkseni vuoto on 100% jos venttiili puuttuu kokonaan...
    Lisäksi td oli saanut avk:lta tai pohjolasta tietoa että venttiileistä jääneet jäljet on jo kolmessa männässä. Viikko takaperin saamassani päätöksessä luki että yhdessä männässä
    Kaiken lisäks pohjolasta asiaa käsittelevä porukka lomalla pari viikkoa!
    Asiaa kyselin korjaamoilta ja sanoivat että autot tulee yleensä remonttiin vasta kun venttiilistä puuttuu osa tai siihen on palanut reikä yms.
    Nämä muutama venttiili siis vääntynyt hieman ja karstaa oli seetin ja lautasen välissä/reunalla. Reikää ei kuitenkaan ole missään venttiilissä.

    Että kertokaahan omia kokemuksia vastaavista kokemuksista
    Asiaa en todellakaan ole tähän jättämässä!

    Tietotaitoa tarvitaan. Kiitos!
    Last edited by looordi; 30-07-2010, 23:13.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    No minun oikeustajuni mukaan jos autossa on ollut lievä moottorivika niin ei se sinunsta polttajaa tee. Ja vaikka vika olisikin ollut sitä luokkaa että sinun olisi pitänyt tietää se, ei heillä mielestäni ole oikeutta evätä korvausta auton käypä hinta-vaurion negatiivinen vaikutus. Vaadi nyt vähintään tuollainen korvaus. Tämän jälkeen jos yhtiö ei maksa em. korvausta, mielestäni heidän pitäisi nostaa syyte sinua vastaan vakuutuspetoksesta (eli vaurion kertomatta jättämisestä). Tai jos epäilevät sinun polttaneen auton, syyte siitä.

    Toisaalta kun tietää kuinka kieroja ihmiset on niin en yhtään ihmettele vakuutusyhtiön nihkeyttä.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #3
      Jotenkaan ei ihmetytä, että tälläkin kertaa hommassa haraa vastaan tuo nimenomainen yhtiö... No ei siitä enempää. Jos pari venaa on taipunut, sitä ei välttämättä huomaa mistään. Mulla on ollut motskareissa semmosia venttiileitä, että niistä on puuttunut ihan palasia ja silti ovat toimineet ihmeen hyvin. Jos vika on ollut jo pidemmänaikaa olemassa, ei sellaisen syntyä mistään tiedä, jos kuitenkin käy kaikilla sylintereillä ja muuten pelaa ok. Toki rempan jälkeen huomasi, että hevosia oli ollut karkuteillä.

      Nyt kannattaa ottaa vaan semmonen asenne, että homa tapellaan loppuun asti vaikka menisi vuosi. Sitten jos alkaa kestämään liikaa, otat kaupunkis kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja paat ne hätistelemään. Älä kiirehdi ja jos tuntuu siltä, että asia ei etene ollenkaan niin pidät vaan päiväkirjaa siitä, miten hitaasti asia on mennyt ja alat hätyyttelemään pääkonttoria jossain vaiheessa. Kun on mustaa valkoisella, se on paljon helpompaa.
      Last edited by Juppe; 30-07-2010, 23:32.

      Comment

      • looordi
        Newbiemmer
        • Jul 2010
        • 9
        • treen liepeillä

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        No minun oikeustajuni mukaan jos autossa on ollut lievä moottorivika niin ei se sinunsta polttajaa tee. Ja vaikka vika olisikin ollut sitä luokkaa että sinun olisi pitänyt tietää se, ei heillä mielestäni ole oikeutta evätä korvausta auton käypä hinta-vaurion negatiivinen vaikutus. Vaadi nyt vähintään tuollainen korvaus. Tämän jälkeen jos yhtiö ei maksa em. korvausta, mielestäni heidän pitäisi nostaa syyte sinua vastaan vakuutuspetoksesta (eli vaurion kertomatta jättämisestä). Tai jos epäilevät sinun polttaneen auton, syyte siitä.

        Toisaalta kun tietää kuinka kieroja ihmiset on niin en yhtään ihmettele vakuutusyhtiön nihkeyttä.
        Onhan se totta että yhtiöitä paljon vedätetään.
        Ärsyttää kun ite tietää miten auto on toiminut. Muijakin ajo sillä samana iltana ennenkun jätin sen parkkipaikalle. Myös työkavereitten ja kavereitten nimiä saisin listaan heti muutaman kymmenen jotka voi todistaa auton liikkuneen samana päivänä.
        Muistin myös mainita yhtiölle että ovat panneet haisemaan "mun" tonnit jo moneen kertaan tutkimustöihinsä, mutta (n.14 vuotta asiakkaana) asiakkaalle ei vahingossakaan periks anneta

        Comment

        • looordi
          Newbiemmer
          • Jul 2010
          • 9
          • treen liepeillä

          #5
          Originally posted by Juppe View Post
          Jotenkaan ei ihmetytä, että tälläkin kertaa hommassa haraa vastaan tuo nimenomainen yhtiö... No ei siitä enempää. Jos pari venaa on taipunut, sitä ei välttämättä huomaa mistään. Mula on ollut motskareissa semmosia venttiileitä, että niistä on puuttunut ihan palasia ja silti ovat toimineet ihmeen hyvin. Jos vika on ollut jo pidemmänaikaa olemassa, ei sellaisen syntyä mistään tiedä, jos kuitenkin käy kaikilla sylintereillä ja muuten pelaa ok.
          Kaikilla sylintereillä se käynyt on viimeiseen päivään saakka. Epäilivät Td:ssä ettei tyhjäkäyntiä ole voinut käydä, mutta sekin luonnistu moottorilta ihan moitteetta.
          Talvella lähti ilman lohkolämppäriä -25 pakkasellakin kun palmun alta!

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #6
            Ei ole mikään yllätys pohjolalta tuo temppu. Taitaa kyseiseltä yhtiöltä olla rahat lopussa kun eivät mitään korvaa. Isäukolla sattu työtapaturma missä käsi otti siipeensä, pohjola ½vuotta mietti asiaa ja totesi ettei tarvitse leikkausta. Irtisano ittensä ja meni julkiseen terveydenhoitoon, käsi leikattiin ja nyt on kunnossa.

            Edes sairaalassa ei hyväksytä pohjolan maksusitoomuksia, tuttu fysioterapeutti ei ole ikinä saanut pohjolalta maksuja hoidoista. Onkohan konkurssin tiellä?

            Kannattaa miettiä missä vakuuttaa ja mitä.
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • antsajtp
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 107
              • Lahti

              #7
              Originally posted by looordi View Post

              Seuraavaksi yhteydessä Pohjolaan, tinkasivat auton arvoa n. 1000 € alle keskimääräisen pyyntihinnan ja n. 1500 € rokkikoneista maksavat 500 € kun ei kuitteja sattunut löytymään. Kuittasin pitkin hampain tarjoukset.
              Jälkiviisautta, mutta kannattaa muistaa että vakuutuskorvausten tinkaaminen on itseasiassa kaupankäyntiä; ensimmäistä vak.yhtiön esittämää "tarjousta" ei kannata missään nimessä ottaa vastaan vaan tinkiä enemmän! Vastapuolella on katsos "kauppamies" joka yrittää pelata ns. omaan pussiin (ei nyt suoranaisesti, mutta esim. työnantajansa maksamien bonusten muodossa).

              Moni kaverini on vääntänyt vakuutusyhtiön kanssa kättä ajoneuvon korvauksista, ja kaikki ovat saaneet korvaussummaa ylöspäin pienellä neuvottelulla.

              Ja mitä tulee ajoneuvon kuntoon ennen/jälkeen palon, niin itse hommaisin mahdollista oikeudenkäyntiä varten muutaman hyvämaineisen kaverin todistuksen siitä että auto on ollut täysin ajokuntoinen ennen paloa. Myös kaikki muu "mustaa valkoisella" auton toimintakunnosta saattaa auttaa asiaa, esim. kuitteja tankkauksista, jne...
              Myynnissä E39/E36-osia
              ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4320
                • Turku

                #8
                Originally posted by looordi View Post
                n. 1500 € rokkikoneista maksavat 500 € kun ei kuitteja sattunut löytymään. Kuittasin pitkin hampain tarjoukset. Samalla ilmoitin kalavehkeden arvoa yhtiölle noin suurinpiirtein.
                Kuitteja voi koittaa kysellä myös liikkeestä, mistä laitteet on ostettu, nimim kokemusta on ja kuitti löytyi.

                Comment

                • Ämmyskä
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2010
                  • 191
                  • fin

                  #9
                  Originally posted by jani73 View Post
                  Kuitteja voi koittaa kysellä myös liikkeestä, mistä laitteet on ostettu, nimim kokemusta on ja kuitti löytyi.
                  Jep, Gigantilla ainakin löytyy kaikki kuitit tietokannasta, tulostavat kun käy vaan kysymässä.

                  Comment

                  • Radon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 463
                    • Suomi-Finland

                    #10
                    Venttiilit voi ihan hyvin vääntyä tuollaisen romun hinauksessa, kun varmaan lohkokin on lämpöä saanut riittävästi, mielestäni tuossa tilanteessa vakuutusyhtiön pitää osoittaa että vika on autossa ollut jo ennen paloa.

                    Comment

                    • fastandfurious
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1731
                      • Tampesteri

                      #11
                      Ompa käsittämätön juttu! Älä ainkaan periksi anna yhtiön kanssa!! Ja kun case on joskus ratkennut, varmaan tekee mieli äänestää jaloillaan ja vaihtaa vakuutusyhtiötä?
                      ---------------------------------------------------
                      E91 325d M-Sport
                      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                      Comment

                      • VK982
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 2271
                        • Kuopio

                        #12
                        En usko että pohjolalta rahat olisi lopussa. Eikös se ole osuuspankin omistuksessa..
                        Vakuutusyhtiöt kyllä jaksaa taistella kotiin päin tuollaisissa asioissa! Joskus se "Lunastusetu" jää muutaman satasen päähän tarpeellisesta prosentti rajasta jolla yhtiö lunastaisi pelin.. Silloin kyllä yhtiö nostaa menopelin arvoa ettei tarvisi lunastaa.
                        BMW E60 530xd
                        Honda Varadero "sotanorsu

                        Comment

                        • looordi
                          Newbiemmer
                          • Jul 2010
                          • 9
                          • treen liepeillä

                          #13
                          Originally posted by fastandfurious View Post
                          Ompa käsittämätön juttu! Älä ainkaan periksi anna yhtiön kanssa!! Ja kun case on joskus ratkennut, varmaan tekee mieli äänestää jaloillaan ja vaihtaa vakuutusyhtiötä?
                          Itseasiassa äänestin jo jaloillani vaihtamalla yhtiötä. Sain jopa mp:n kaskon+liikennevakuutuksen 400€/vuosi halvemmalla
                          Myös muutama tuttukin alkoi kilpailuttamaan hintoja ja tod. näk. yhtiö vaihtuu..

                          Mietin asiaa taas miten bmw moottorissa homma vois pelata...
                          Jokainen enempi vuotava venttiili oli eri sylinterissä. Eli kaks pakonaulaa per pytty joista toinen vuotaa enemmän ja toinen ei ollenkaan (tai ainakin hyvin vähän).
                          -Eihän vuoto voi olla 100% koska männän tullessa ylös ennenkun pakovenat aukeaa EI voi milllään keretä vuotamaan kaikkia paineita ulos!
                          Kaiken järjen mukaan auto voi käydä ja kukkua tietämättä viasta näin maallikon korvin.

                          Kertokaa jos olen väärässä

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #14
                            Originally posted by looordi View Post
                            Itseasiassa äänestin jo jaloillani vaihtamalla yhtiötä. Sain jopa mp:n kaskon+liikennevakuutuksen 400€/vuosi halvemmalla
                            Myös muutama tuttukin alkoi kilpailuttamaan hintoja ja tod. näk. yhtiö vaihtuu..

                            Mietin asiaa taas miten bmw moottorissa homma vois pelata...
                            Jokainen enempi vuotava venttiili oli eri sylinterissä. Eli kaks pakonaulaa per pytty joista toinen vuotaa enemmän ja toinen ei ollenkaan (tai ainakin hyvin vähän).
                            -Eihän vuoto voi olla 100% koska männän tullessa ylös ennenkun pakovenat aukeaa EI voi milllään keretä vuotamaan kaikkia paineita ulos!
                            Kaiken järjen mukaan auto voi käydä ja kukkua tietämättä viasta näin maallikon korvin.

                            Kertokaa jos olen väärässä
                            Ei, ei ja ei! Yhtiötä ei olisi pitänyt mennä vaihtamaan ennen, kuin tämä asia on selvitetty. Esimerkiksi tuohon palotapahtumaan liittyvä oikeusturva on voimassa vain tuohon palotapahtumaan liittyvissä oikeusjutuissa, joten nyt mahdolliset oikeuskulut menee kokonaan omasta pussista. Uuden yhtiön oikeusturvaa ei voi käyttää, koska kyseinen palo on tapahtunut edellisen yhtiön asiakkaana.

                            Ja kyllä, kutoskone käy kolmellakin pytyllä, mutta sitä ei voi olla huomaamatta, jos vuoto on "100%". Mutta mikäli vuoto on niin pieni, että polttoaine syttyy viallisissakin sylintereissä, niin vikaa ei välttämättä huomaa, kuin vertaamalla toiseen autoon.

                            Onko tietoa, kuinka kuumana palo on ollut moottoritilassa? Entä onko mahdollista, että venttiilit olisivat "sulaneet" lämmön vuoksi?


                            Itsekin olen pettynyt tuohon Pohjolan korvaustouhuun. Hirvikolarin ajettuani olisi Pohjola korvannut E39:stäni 5000-6000€. Itse olin pari vuotta aiemmin maksanut ko. autosta 12000€ ja oston jälkeen siihen oli asennettu 1100€ arvoinen polttoainelämmitin.
                            Vahinkotarkastaja ei ollut itse nähnyt autoa ollenkaan ja arvonmääritykseen hän oli käyttänyt nettiauton halvimpia karvalakkeja.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #15
                              Multa pohjola hävitti mp:n boonareita 50% ja kun sanoin irti vakuutukseni sen johdosta sain vuoden vakuutusmaksuista murto-osan takaisin. Olin siis maksanut koko vuoden vakuutukset kerralla, vakutuskautta oli jäljellä vielä yli puolet ja sain takaisin 1/4 maksetusta summasta. Se on sitä OP-bonusta. Turvassa ilman boonareita kattavammat vakuutukset pariin autoon ja mopoon oli melkein 500e halvemmat, kun op:n vakutuksista oli jo vähennetty ne valtavat bonukset.

                              Paras vastaus tuli, kun pyysin kirjallista selvitystä missä rahat ovat; Sain kirjallisen vastauksen, että yhtiö ei pysty asiaa selvittämään. Sen lisäksi sain ärrälle 5e lahjakortin ja hyvän kesän toivotukset. Vittu mitä settiä. Toinen ihmeellinen juttu oli se, että vaikka maksoin aina koko vuoden vakuutukset kerrallaan, tuli uusia laskuja kuitenkin silloin tällöin. Näitäkään ei pystynyt selvittämään, mutta pakko ne oli maksaa.
                              Last edited by Juppe; 01-08-2010, 22:32.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎