Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 koneeseen kunnon kannentiiviste ja kytkin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3211
    • Nurmijärvi

    M10 koneeseen kunnon kannentiiviste ja kytkin?

    Kysymys kuuluu siis että mistä kannattaa ostaa kunnon kannentiiviste M10 2l koneeseen? Koneeseen tulee ahdin, joten siltä pohjalta.
    Positiivistä olis tietysti jos sais jotain täältä pk-seudulta tai edes lähistöltä, niin ei tarviis postin kautta kikkailla. Mutta miksei myös postin kauttakin.

    Kytkin sais olla kanssa semmonen mikä kestää? Joku kohtuu hintanen. Tehoa ja vääntöä tulee niin paljon kun tosta lohkosta ja garretin T03/4:sta saa. 250hp?


    Kiitoksia jo etukäteen..
    I Believed I Would Die.
  • Guest's Avatar

    #2
    Itselle tuli M10 moottoriin Elringin kynsitiiviste TammerDieselistä. Hintaa oli muistaakseni 40e... Kyseistä konetta ei ole vielä ajettu metriäkään mutta muilta on ainakin tuosta tiivisteestä hyviä kokemuksia.

    Comment

    • levari
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 160
      • VAASA

      #3
      Täältä löytyy aikakin, jos ei halpa niin ainakin hyvä


      Comment

      • -Tate-
        Moderator
        • Jan 2004
        • 3211
        • Nurmijärvi

        #4
        Toi cometicin tiiviste näyttää olevan 200euron arvonen. Melko kallis? Löytyykö tammer dieselin ja cometicin välistä mitään n. 100euron arvoista? Vai kestääkö toi tammerdieselin tiiviste miten hyvin?


        Samalla vois varmaan kysyä kunnon kannenpulteista.. mistä?
        I Believed I Would Die.

        Comment

        • Wangel436
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1029
          • Ylöjärvi

          #5
          Originally posted by -Tate-
          Toi cometicin tiiviste näyttää olevan 200euron arvonen. Melko kallis? Löytyykö tammer dieselin ja cometicin välistä mitään n. 100euron arvoista? Vai kestääkö toi tammerdieselin tiivisti miten hyvin?


          Samalla vois varmaan kysyä kunnon kannenpulteista.. mistä?
          Eipä taida olla mitään siltä väliltä. Tuo eldring toimii kanssa ihan hyvin mutta pullahtaa sekin jossain vaiheessa :wink: ,omassa koneessa oli tuo eldring ja nyt laitoin cometicsin(saa nähdä onko yhtään parempi)ainakin sen voi käyttää uudestaan jos ei siitä sitten muuta hyvää löydy...
          Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

          E61 530D ///M-sport




          Comment

          • -Tate-
            Moderator
            • Jan 2004
            • 3211
            • Nurmijärvi

            #6
            Mihin asti tuo eldring kesti sinulla? Mikä oli syy?
            I Believed I Would Die.

            Comment

            • Hessu75
              Bimmer Rookie
              • Jun 2004
              • 95

              #7
              Itellä kesti Elringin tiiviste 1,5 bar ahdot, kuten myös kaverilla.
              E39 530d Touring

              Comment

              • Wangel436
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1029
                • Ylöjärvi

                #8
                Originally posted by -Tate-
                Mihin asti tuo eldring kesti sinulla? Mikä oli syy?
                1.5kiloa se kesti ihan hyvin,mutta sitten kun lipsahti reilu 2kiloa niin meni paineet vesitilanpuolelle(mutta eihän sitä kyllä olekkaan tehty 2kilon paineita kestämäänkään) Ja hintaan nähden hyvä peli. Ja saahan niitä muutaman vaihtaakkin jos ajattelee tuota cometicsin hintaa....
                Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                E61 530D ///M-sport




                Comment

                • -Tate-
                  Moderator
                  • Jan 2004
                  • 3211
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Juuh.. eli vois ostaa tollasen eldringin näillä näkymin jos ei mitään järkevämpää löydy..
                  I Believed I Would Die.

                  Comment

                  • bmwm5e28
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 474
                    • suomusjärvi

                    #10
                    wileenillä oli elringi ja se ajo joku 1.7-1.8 paineil ja toimi moitteettomasti.
                    evo moottorin myötä sekin kyl hommas virtalalta ton cometicin...
                    Gentlemen prefer Blondes

                    Dodge Challenger R/T 1970


                    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                    Comment

                    • -Tate-
                      Moderator
                      • Jan 2004
                      • 3211
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Tammer Diesel Oy
                      Helsinki
                      Valuraudantie 4
                      00700 Helsinki
                      Puh (09) 387 1377
                      fax (09) 374 4414

                      Tuolta täytyy ilmeisesti käydä hakemassa/tilaamassa tollanen tiiviste niin pääsee kasaamaan moottoria.
                      I Believed I Would Die.

                      Comment

                      • ykä
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 478
                        • Alaviirre

                        #12
                        pitää muistaa vaan se että tuota cometic tiivistettä voi käyttää useamman kerran jos vaikka koneesta postaan jotain ajan mittaan itellä on kokemusta jo 3 autosta missä tuo cometic paikalla ja on kyllä tosi hyvä tiiviste 8)
                        Bmw 525 Td e61
                        Bmw e34 535 Turbo



                        EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                        -FatBoyRacing-

                        Comment

                        • tepabmw
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 834
                          • LAITAMAA

                          #13
                          itelläni cometic,muutaman pullahtaneen eldringin jälkeen...omassa 900 turbo saabin asetelma ja moposportin neli lapanen sintteri--ajaa aika pitkään mut alkaa sekin antautuu pikkuhiljaa...mut jos joku 250hv/350nm,ni uskoisin et kestää hyvinkin...mul on nyt ollu kone pari kertaa auki samalla cometicillä,eikä ongelmia...kannenpultteina menee vakiopultit eikä mitään muutoksia nitten puolesta tartte tehä,kuhan muistaa ettei vedä yli momentin kiinni...cometicissä kannattaa hakee virtalan mukaan 8 kilost max. 10kilon välille sopiva momentti,millon se pitää eikä kupli syylariin...kyl se eldring kestää 1,5-2bar paineita,mut mahd. paineiskut sen tappaa...

                          Tepa
                          -Tepan Paja-
                          Veikkola city
                          0405203098
                          Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3064
                            • Suomi

                            #14
                            Kyllä se elringin kynsitiiviste on jees, muistaakseni on sama jota käytetään 2002 turbossa joten vois löytyä maahantuojaltakin tommonen kynsitiiviste. Hinnasta ei tietoa.

                            Kytkimeksi käy esim. M3 asetelma ja massalevy joita löytyy sachsin gatalogista pilvin pimein myös 500nm asti joten ainakaan kytkimen valinnassa ei pitäs olla vaikeuksia jos on rahaa. 325 m20 koneen kytkinkin käy tuohon vauhtipyörään muistaakseni. Vakio asetelmakin voi kestää nuo tehot ja sintterin jos laittaa niin kannaattaa olla jousitetulla keskiöllä.

                            En tiedä mikä ero on esim m10 2.0L paineasetelmassa ja 325 asetelmassa. Liekkö vahvemmat jouset ja vastinpinnan kiinnitys kelloon vahvempi. Eri numeroilla noita 228mm asetelmia on kuitenkin, mutta niitten pitäs mennä ristiin. Ainakin vauhtipyörien pitäs käydä jos ei asetelma mene suoraan M10 228mm vauhtipyörään. 325 kytkinkään ei varmaan mikään huono vaihtoehto.
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • tepabmw
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 834
                              • LAITAMAA

                              #15
                              en kyllä suosittelis sintteriä jousitetulla keskiöllä ahdettuun peliin,mutta mielipiteitä on monia...
                              -Tepan Paja-
                              Veikkola city
                              0405203098
                              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎