Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 nykii 4000rpm jälkeen ja vetää laihalle(vika löydetty)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beemers
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 5136
    • Oulunsalo/Oulu

    M20B25 nykii 4000rpm jälkeen ja vetää laihalle(vika löydetty)

    Eli auto pelaa täysin alle 4000 rpm mutta kun yli mennään nii vedot häviää ja alkaa nykimään. Käytetty juuri tehopenkissä ja todettiin et kun tehohäviö tulee nii vetää sikalaihalle koneen. Autoa on kokeiltu/ajettu 3 eri ilmamäärä mittarilla ja oma mittari toimii parhaiten tuohon. Auto ei nakutakkaan normi m20 konetta enempääkään.

    Tutkittuja ja vaihdettuja osia:

    -Tulpat
    -Jakopää on tehty ja todettu et kohdallaan
    -Ilmamäärä mittaria väännetty rikkaammalle
    -Imuvuotoja ei ole
    -Virranjakaja ja pyörijä oli ok
    -Ilmamäärämittarin piirilevyä siirretty

    Vielä pitää katella kun joutaa

    -Bensanpaineet
    -Kaasuläpänasento anturi
    -Nokka- ja kampiakselin asentoanturit
    -ECU
    -Nokka-akseli ja välykset
    -Tulpanjohdot mitata

    Onko kellään ollu vastaavaa vikaa ja oletteko saanu korjattua?? Vastauksia ja veikkauksia saa tehdä.
    Last edited by beemers; 26-08-2010, 17:02.

    E36Ticompact -95 HELLROT
    -: orava : connection-

    EX:E30///M3 replica Tic
    EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #2
    Originally posted by beemers View Post
    Eli auto pelaa täysin alle 4000 rpm mutta kun yli mennään nii vedot häviää ja alkaa nykimään. Käytetty juuri tehopenkissä ja todettiin et kun tehohäviö tulee nii vetää sikalaihalle koneen. Autoa on kokeiltu/ajettu 3 eri ilmamäärä mittarilla ja oma mittari toimii parhaiten tuohon. Auto ei nakutakkaan normi m20 konetta enempääkään.

    Tutkittuja ja vaihdettuja osia:

    -Tulpat
    -Jakopää on tehty ja todettu et kohdallaan
    -Ilmamäärä mittaria väännetty rikkaammalle
    -Imuvuotoja ei ole
    -Virranjakaja ja pyörijä oli ok
    -Ilmamäärämittarin piirilevyä siirretty

    Vielä pitää katella kun joutaa

    -Bensanpaineet
    -Kaasuläpänasento anturi
    -Nokka- ja kampiakselin asentoanturit
    -ECU
    -Nokka-akseli ja välykset
    -Tulpanjohdot mitata

    Onko kellään ollu vastaavaa vikaa ja oletteko saanu korjattua?? Vastauksia ja veikkauksia saa tehdä.
    vai vaihtoehtoisesti silloin kun lambdamittari näyttää laihaa, todellisuudessa kone ei käy kaikilla pytyillä ja palamaton happi syttymättömiltä sylintereiltä näkyy seosmittarissa "laihana"?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Uusasit muistaakseni jakopään, muuttuiko silloin mihinkään suuntaan?
      Olli.

      Comment

      • beemers
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 5136
        • Oulunsalo/Oulu

        #4
        Originally posted by fraatti View Post
        vai vaihtoehtoisesti silloin kun lambdamittari näyttää laihaa, todellisuudessa kone ei käy kaikilla pytyillä ja palamaton happi syttymättömiltä sylintereiltä näkyy seosmittarissa "laihana"?
        voi olla hyvin mahdollista:think mutta mistä tämä johtuu??

        Originally posted by Rocla View Post
        Uusasit muistaakseni jakopään, muuttuiko silloin mihinkään suuntaan?
        Vika oli ennen jakopään tekoa ja on pysynyt koko ajan samanlaisena.

        E36Ticompact -95 HELLROT
        -: orava : connection-

        EX:E30///M3 replica Tic
        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #5
          Originally posted by beemers View Post
          voi olla hyvin mahdollista:think mutta mistä tämä johtuu??
          voisko olla vajaa toiminen suutin? tai kenties ohjainlaitteessa jotain hämärää? ettei ymmärrä tietyillä kierroksilla antaa soppaa riittävästi. PA paineet kertovat varmasti paljon jos pumppu ei jaksa antaa tarpeeksi ainetta voi nykiminen johtua siitä
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • Tommy T
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 268

            #6
            Originally posted by Slazha View Post
            voisko olla vajaa toiminen suutin? tai kenties ohjainlaitteessa jotain hämärää? ettei ymmärrä tietyillä kierroksilla antaa soppaa riittävästi. PA paineet kertovat varmasti paljon jos pumppu ei jaksa antaa tarpeeksi ainetta voi nykiminen johtua siitä
            Mulla teki samaa, kun oli bensasuodatin tukossa.
            ix---xi

            Comment

            • beemers
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 5136
              • Oulunsalo/Oulu

              #7
              elikkäs tähän juttuun tuli selvyys. Bensapumppuhan siel oli loppunsa edellä. nyt pelaa täysin ku vaihdoin

              E36Ticompact -95 HELLROT
              -: orava : connection-

              EX:E30///M3 replica Tic
              EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎