Taitaisi olla kuitenkin nykimisvika mutta kun nykimistä tuskin isossa kopassa huomaa...
Enivei hakua käyttäen ja pitkiä ketjuja lukien en löytänyt tällaista:
Siis ikäänkuin nykii. Mutta samalla kuuluu blomb, klump tai thumb -tyyppinen ääni, hyvin vaimea, kuin ajaisi pienen halkeaman yli ja noin 1,5 sekunnin välein. Samalla kierrokset notkahtaa ja kulutusmittari nousee. Kulutuskin on n. 1,5-2 l/100 km korkeampi kuin normaalisti.
Tätä tapahtuu tasakaasulla ajaessa (myös vakkarilla) tai aivan pintakaasulla kiihdyttäessä loivassa vastamäessä. Tasaisella ei, eikä isommalla kaasulla. Eniten 5-vaihteella mutta muillakin. Kierroksilla 1500-2000, ei muualla. Lämmin kone, kylmästä ei näillä helteillä osaa sanoa... Alamäkeen rullatessa kulutusmittari ei mene heti nollaan (anturi, ks alla) mutta hetken päästä.
Tyhjäkäynti ja käynnistys ok. Tehot tuntuisi olevan normaalit.
Vuosi sitten oli oireena tehottomuus kiihdytettäessä, kohonnut kulutus ja kulutusmittarin palautumattomuus. No, imupuolen nokka-anturin vaihto auttoi kun antoi vikakoodia. Auto toimi sitten talvella ok (no, DCU:n vaihto...)
Alkukesällä alkoi pikkuhiljaa esiintymään nykimistä, joka kesällä muuttui jatkuvaksi. Oli sitten vikakoodia pakopuolella. Anturin vaihto (ensin tarvike perkele...) ei auttanut muuhun kun siihen, ettei tule enää vikakoodeja! Ja kulutusmittari jumii ja nykii edelleen. Ja blompsahtelee...
Onko kellään vastaavia kokemuksia tai tietämystä mahdollisesta syyllisestä? Antaako muuten viallinen imm vikakoodia? Paljonko INPA:ssa pitäisi anturijännitteiden olla? Lamdat?
Huollot tehty normaalisti, 255 tkm ajettu.
Enivei hakua käyttäen ja pitkiä ketjuja lukien en löytänyt tällaista:
Siis ikäänkuin nykii. Mutta samalla kuuluu blomb, klump tai thumb -tyyppinen ääni, hyvin vaimea, kuin ajaisi pienen halkeaman yli ja noin 1,5 sekunnin välein. Samalla kierrokset notkahtaa ja kulutusmittari nousee. Kulutuskin on n. 1,5-2 l/100 km korkeampi kuin normaalisti.
Tätä tapahtuu tasakaasulla ajaessa (myös vakkarilla) tai aivan pintakaasulla kiihdyttäessä loivassa vastamäessä. Tasaisella ei, eikä isommalla kaasulla. Eniten 5-vaihteella mutta muillakin. Kierroksilla 1500-2000, ei muualla. Lämmin kone, kylmästä ei näillä helteillä osaa sanoa... Alamäkeen rullatessa kulutusmittari ei mene heti nollaan (anturi, ks alla) mutta hetken päästä.
Tyhjäkäynti ja käynnistys ok. Tehot tuntuisi olevan normaalit.
Vuosi sitten oli oireena tehottomuus kiihdytettäessä, kohonnut kulutus ja kulutusmittarin palautumattomuus. No, imupuolen nokka-anturin vaihto auttoi kun antoi vikakoodia. Auto toimi sitten talvella ok (no, DCU:n vaihto...)
Alkukesällä alkoi pikkuhiljaa esiintymään nykimistä, joka kesällä muuttui jatkuvaksi. Oli sitten vikakoodia pakopuolella. Anturin vaihto (ensin tarvike perkele...) ei auttanut muuhun kun siihen, ettei tule enää vikakoodeja! Ja kulutusmittari jumii ja nykii edelleen. Ja blompsahtelee...
Onko kellään vastaavia kokemuksia tai tietämystä mahdollisesta syyllisestä? Antaako muuten viallinen imm vikakoodia? Paljonko INPA:ssa pitäisi anturijännitteiden olla? Lamdat?
Huollot tehty normaalisti, 255 tkm ajettu.
Comment