Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 öljyä imusarjassa, huohotusjärjestelmän toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • songoku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 70

    #16
    Tässä vielä pytyt 2-5. Nelonen on siis kolmas oikealta.
    Last edited by songoku; 05-08-2022, 15:04.

    Comment

    • songoku
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 70

      #17
      Palataanpas vielä näihin huohotusjuttuihin.

      Eli autoon on nyt tehty kansiremppa ja se ei juurikaan vähentänyt öljynsyöntiä.
      Aika masentavaa.. Kaipa siellä on sitten öljyrenkaat vaihdon tarpeessa..

      Mutta mietin vain, että voisiko vika olla sittenkin huohotuksessa. Separaattori on vaihdettu ja letkut vaikuttaa ehjiltä. Mutta imusarjassa oli kuitenkin öljyä ja kaasuläpän seinämäkin oli aika karstainen. Niin olen ainakin puhtaampiakin nähnyt. Ja imupuolen venttiilienkin päällä oli aika näkyvästi öljyä kantta purkaessa. Ja kun ei tuo kansiremontti juurikaan kulutukseen vaikuttanut niin ei kai se öljy venttiilin varsistakaan ollut peräisin.

      Jos öljykorkin ottaa pois tyhjäkäynnillä, niin kone vähän hörähtää, mutta pysyy käynnissä ja aukosta tuntuu selkeä imu. Jos sen putken joka venakopasta menee separaattorille, ottaa irti, niin kone sammuu.
      Onko tuo normaalia toimintaa?

      Sitä olen ihmetellyt, kun se venakopasta lähtevä letku on öljyinen ja separaattorilta imusarjaan menevä pätkä on öljyinen, mutta sinne öljytikulle palaava letku on melkein kuiva. Ei se tukossa ole, kun puhaltamalla öljy kuplii öljypohjassa, mutta eikös se imusarjaan menevä haara pitäisi olla kuivempi ja sen tikulle palaavan putken aika lailla öljyinen?

      Voisiko tuossa huohutuksessa olla jotain mystistä, mikä kuitenkin aiheuttaisi öljynsyöntiä?
      Karstan perusteella öljyä on palanut niin tasaisesti joka pytyssä että vaikuttaisi oudolta jos se männänrenkaista johtuisi. Ja kone käy kaikin puolin hyvin.

      Olisiko ideoita?

      Comment

      • songoku
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 70

        #18
        Tuosta kampikammion alipaineesta on ollut puhetta, niin oletteko kokeilleet onko esim öljykorkista kokeilemalla imua kuinka korkeilla kierroksilla?

        Omassakin tyhjäkäynnillä on selvä imu, mutta noin 3000 rpm paikkeilla on jo selvä puhallus öljykorkista..

        Mikähän on normaalia?

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #19
          Separaattorin sanoit uusineesi, laitoitko siis ihan uuden osan:think
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • songoku
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 70

            #20
            Originally posted by JJT View Post
            Separaattorin sanoit uusineesi, laitoitko siis ihan uuden osan:think
            Joo, ihan alkuperäisin uuden laitoin. Letkuja en vaihtanut, mutta puhdistin ja vaikutti ehjälle. Niitä liittimiä öljytikun letkussa ei ole, mutta on niin tiukka muutenkin että ei kai siitä vuoda.

            Vanha separaattorikin vaikutti ihan ehjältä. Vähän epätoivoista tämä varmaan on, mutta pitää elätellä toiveita vähän

            Semmoista ininää sieltä imusarjan alta kuuluu, kuin pieni sähköpumppu, ja se on tyhjäkäynnillä kaikkein hallitsevin ääni moottorista. Ja tosiaan se paluuletku on vaikuttanut aika kuivalta ja vain imusarjalle menevässä nysässä on öljyä. Ei kai tämä ihan normaalia ole?

            Comment

            • songoku
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 70

              #21
              Taidan keskustella täällä itsekseni..

              Pistin nyt separaattorin tukkoon ja huohotuksen purkin kautta suoraan pihalle.
              Ja ennen kuin joku hermostuu, niin ihan koe mielessä tämä, että on sitten varma syökö öljyä separaattorista..

              Mitään erikoista muutosta tuo ei aiheuttanut äkkiseltään. Joku täällä on puhunut että kulutus nousi 2l kun huohotus oli suoraan ulos.. En kyllä noin suurta eroa ole huomannut mutta ihan kuin vähän enemmän kulutusmittari näyttäisi. Onko tuossa huohotusilmassa tosiaan niin paljon palavaa ainetta mukana että vaikuttaisi kulutukseen jopa 2l alentavasti??

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎