Joo, siis vain E30 325iX:n ohjurikumien vaihtoon kun tuprutteli kovasti. :?
Täällä kerrottiin että kumien vaihto onnistuu paineilmalla ilman kannen irroitusta. Ei onnistunut. :shock: Kävin kuudella eri korjaamolla kyselemässä että kuka tekee homman ilman kannen irroitusta ja vain yksi lupasi edes yrittää, kaikki muut sanoivat että ei taatusti onnistu ilman kannen irroittamista.
Noh, ei muuta kuin sinne tysväkullipajalle auto kumien vaihtoon, meni muutama tunti kunnes puhelin pirahti, ei mahdu vaihtamaan kumeja venttiilikoneiston ollessa kiinni ja itse ohjuritkin ovat väljät. Ok, sanoin että tehkää sitten niin kuin parasta on.
Seuraavana päivänä pirahti taas puhelin, konepajalta soitettiin ja kerrottiin että nokka ja keinut on aivan paskana ja ne pitää uusia, eli Helmut oli körötellyt jotkut siirapit koneessa.
Koko yläkerta siis uusittiin, samoin jakohihna, sen alaratas ja kiristäjä, ja kone pantiin nippuun. Nyt ongelmana on se että tyhjäkäyntiä ei ole juuri lainkaan, kylmänä hieman parempi mutta heti kun kone lämpiää niin tyhjäkäynti putoaa johkin 350-450 tietämille ja koko auto tärisee ja huojuu kuin joku s..tanan harvesteri.
Missä vika ? Neuvoja kaivataan, kone siis käy hyvin ja vetää reipaasti kun antaa kaasua mutta kun pitäisi käydä tyhjäkäyntiä niin sitä ei juuri ole. Kone kävi moitteettomasti, jos ei tupruttelua lasketa, ennen remonttia. Tyhjäkäynti venttiili on putsattu perusteellisesti pari kk sitten.
Voiko olla niin että nyt on jotain mennyt vituiksi kun konetta koottiin pajalla ?
Tyhmänä kun kuvittelin että 1345 eurolla saisi koneen edes käymään samalla tavalla kuin loppuunajettuna (141000 km sokealla papilla saaressa) Saksasta tuotuna. :?
Täällä kerrottiin että kumien vaihto onnistuu paineilmalla ilman kannen irroitusta. Ei onnistunut. :shock: Kävin kuudella eri korjaamolla kyselemässä että kuka tekee homman ilman kannen irroitusta ja vain yksi lupasi edes yrittää, kaikki muut sanoivat että ei taatusti onnistu ilman kannen irroittamista.
Noh, ei muuta kuin sinne tysväkullipajalle auto kumien vaihtoon, meni muutama tunti kunnes puhelin pirahti, ei mahdu vaihtamaan kumeja venttiilikoneiston ollessa kiinni ja itse ohjuritkin ovat väljät. Ok, sanoin että tehkää sitten niin kuin parasta on.
Seuraavana päivänä pirahti taas puhelin, konepajalta soitettiin ja kerrottiin että nokka ja keinut on aivan paskana ja ne pitää uusia, eli Helmut oli körötellyt jotkut siirapit koneessa.
Koko yläkerta siis uusittiin, samoin jakohihna, sen alaratas ja kiristäjä, ja kone pantiin nippuun. Nyt ongelmana on se että tyhjäkäyntiä ei ole juuri lainkaan, kylmänä hieman parempi mutta heti kun kone lämpiää niin tyhjäkäynti putoaa johkin 350-450 tietämille ja koko auto tärisee ja huojuu kuin joku s..tanan harvesteri.
Missä vika ? Neuvoja kaivataan, kone siis käy hyvin ja vetää reipaasti kun antaa kaasua mutta kun pitäisi käydä tyhjäkäyntiä niin sitä ei juuri ole. Kone kävi moitteettomasti, jos ei tupruttelua lasketa, ennen remonttia. Tyhjäkäynti venttiili on putsattu perusteellisesti pari kk sitten.
Voiko olla niin että nyt on jotain mennyt vituiksi kun konetta koottiin pajalla ?
Tyhmänä kun kuvittelin että 1345 eurolla saisi koneen edes käymään samalla tavalla kuin loppuunajettuna (141000 km sokealla papilla saaressa) Saksasta tuotuna. :?
Comment