Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 yläkerta uusiksi ja v...iksi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 815
    • www.e30m3.fi

    M20B25 yläkerta uusiksi ja v...iksi ?

    Joo, siis vain E30 325iX:n ohjurikumien vaihtoon kun tuprutteli kovasti. :?

    Täällä kerrottiin että kumien vaihto onnistuu paineilmalla ilman kannen irroitusta. Ei onnistunut. :shock: Kävin kuudella eri korjaamolla kyselemässä että kuka tekee homman ilman kannen irroitusta ja vain yksi lupasi edes yrittää, kaikki muut sanoivat että ei taatusti onnistu ilman kannen irroittamista.
    Noh, ei muuta kuin sinne tysväkullipajalle auto kumien vaihtoon, meni muutama tunti kunnes puhelin pirahti, ei mahdu vaihtamaan kumeja venttiilikoneiston ollessa kiinni ja itse ohjuritkin ovat väljät. Ok, sanoin että tehkää sitten niin kuin parasta on.
    Seuraavana päivänä pirahti taas puhelin, konepajalta soitettiin ja kerrottiin että nokka ja keinut on aivan paskana ja ne pitää uusia, eli Helmut oli körötellyt jotkut siirapit koneessa.

    Koko yläkerta siis uusittiin, samoin jakohihna, sen alaratas ja kiristäjä, ja kone pantiin nippuun. Nyt ongelmana on se että tyhjäkäyntiä ei ole juuri lainkaan, kylmänä hieman parempi mutta heti kun kone lämpiää niin tyhjäkäynti putoaa johkin 350-450 tietämille ja koko auto tärisee ja huojuu kuin joku s..tanan harvesteri.

    Missä vika ? Neuvoja kaivataan, kone siis käy hyvin ja vetää reipaasti kun antaa kaasua mutta kun pitäisi käydä tyhjäkäyntiä niin sitä ei juuri ole. Kone kävi moitteettomasti, jos ei tupruttelua lasketa, ennen remonttia. Tyhjäkäynti venttiili on putsattu perusteellisesti pari kk sitten.
    Voiko olla niin että nyt on jotain mennyt vituiksi kun konetta koottiin pajalla ?

    Tyhmänä kun kuvittelin että 1345 eurolla saisi koneen edes käymään samalla tavalla kuin loppuunajettuna (141000 km sokealla papilla saaressa) Saksasta tuotuna. :?
    Die beste fahrt mit hosen an, BMW
  • mekstrm
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 836
    • Vantaa

    #2
    Moi! Mä tein kansirempan omaan 325:een keväällä ja siinä oli aivan sama juttu. Tyhjäkäynti joku 400-500 ja kierroksilla kävi kuin unelma. Tuskallisten etsintöjen jälkeen syyksi paljastui liian pienet(olemattomat) venttiilin välykset. Kansipajalla ne oli säädetty, mutta ilmeisesti uudet venttiilit jotenkin asettuvat omille paikoilleen ensi startilla ja välykset katoaa... Avaa koppa ja säädä kaikki kylmänä 0,2:teen.
    Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      hmm mä kyl vaihoin omaani venttiilivarrenkumit paikallaan :shock:
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • Jukkis30
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 377
        • Oulu

        #4
        Venttiilien välyksiä myös epäilen..tutulle oli käyny samoin ja säädöt oli pielessä

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11698
          • Kouvola

          #5
          kuulostaa todellakin tutulta meiningiltä...tosin sulla ei ollu alakertakin paskana ja rahaa kulu vaa puolet siitä mitä mulla meni

          kannattaa kattoo myös onko imuvuotoja...nimittäin ainakin mulla vuoti yks o-rengas imupuolella ja ongelmahan oli korjattu säätämällä seosta sitte rikkaammalle ja tulos kävi vähä miten kävi ja kiekat tuolla 500 paikkeilla! korjaantu ku liimas ton o-renkaan ja sääti seoksen kohdilleen...

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            joo-o.. eikä "hae kierroksia, niin että välillä "painaa itekseen kaasua"?`

            se ois ainakin varma imupuolen vuodon merkki..
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Heguli
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 815
              • www.e30m3.fi

              #7
              No juu, imuvuotoja on tutkailtu kovastikin sprayn kanssa mut mitään vuotoon viittaavaa en löytänyt, joten pitänee kurkata nuo venttiilivälykset seuraavaksi. :shock:
              Die beste fahrt mit hosen an, BMW

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #8
                Vai nokan ajoitusko/kö?
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • ykä
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 478
                  • Alaviirre

                  #9
                  moro onko tuossa sellainen sähköinen tyhjäkäynti venttiili jos on niin velipojalla oli siinä vika kun kävi kone jotain 700rpm mutta siinä on aika villi juju siinä venttiilissä kokeileppa ottaa kiinni siitä mustasta osasta ja kokeile pyörittää sitä jos se liikkuu niin oon ihan varma että tyhjäkäynti nousee koska juuri tuossa veljen autossa oli tuollainen ja se on jotenki sinetöity ettei sen pitäs liikkua mutta jos liikkuu niin yritäppä ruuvata sitä tämä voi kuulostaa vähän omituiselta mutta se vaikuttaa tyhjäkäynti kierroksiin 8)
                  Bmw 525 Td e61
                  Bmw e34 535 Turbo



                  EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                  -FatBoyRacing-

                  Comment

                  • /PETE/
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 430
                    • Seutula City / Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Esko
                    kannattaa kattoo myös onko imuvuotoja...nimittäin ainakin mulla vuoti yks o-rengas imupuolella ja ongelmahan oli korjattu säätämällä seosta sitte rikkaammalle ja tulos kävi vähä miten kävi ja kiekat tuolla 500 paikkeilla! korjaantu ku liimas ton o-renkaan ja sääti seoksen kohdilleen...
                    Meinaat sit vissii noit suuttimien o-renkaita ? Vai missä muualla niitä olis ?
                    E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                    EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11698
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by /PETE/
                      Originally posted by Esko
                      kannattaa kattoo myös onko imuvuotoja...nimittäin ainakin mulla vuoti yks o-rengas imupuolella ja ongelmahan oli korjattu säätämällä seosta sitte rikkaammalle ja tulos kävi vähä miten kävi ja kiekat tuolla 500 paikkeilla! korjaantu ku liimas ton o-renkaan ja sääti seoksen kohdilleen...
                      Meinaat sit vissii noit suuttimien o-renkaita ? Vai missä muualla niitä olis ?
                      eivaan tossa haitarikumin jälkeen tulee jotaa letkuja tohon kylkeen ni oli yks letku löystyny ku väärin irrotettu...

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #12
                        Minkälainen nokka sulle on sinne vaihdettu ? Ei kait vaan joku hiottu nokka ? Nokan ajotus on myös syytä tarkistaa kuten dunkelblau mainitsi.

                        Venttiilit uppoavat luonnollisesti istukoihin kun ne on hiottu uudelleen mutta asiantunteva mutterimikko läppää ne hionnan jälkeen, säätää välykseksi 0,30mm, käyttää konetta n 10-15min ja koneen jäähdyttyä säätää venttiilit oikeaan välykseen joka on 0.25mm eikä suinkaan 0.20mm.

                        Yleisin O-rengasvuoto asennuksen yhteydessä tulee kampikammion tuuletusputken ja imusarjan välille. Jos asentaja ei tiedä tai osaa, lipsahtaa se ylempi O-rengas helposti pois paikalta. Putken saa kumminkin irti irrottamatta imusarjaa (jousikuormitettu lohkon päästä) joten tarkistaisin sen O-renkaat.

                        Erikoisinta koko projektissa on se että jos tuo on tehty korjaamolla niin miten tuon vian etsintä & korjaus voi olla sun ongelma ? Pitäähän niiden nyt jotain vastuuta ottaa tekemästään työstä eikä autoja luovuteta tommosessa kunnossa asiakkaalle. Jos se kävi moitteettomasti ennen remonttia niin on ilmiselvää että jokin remontin yhteydessä tehty tai tekemättä jätetty operaatio on tuohon syynä.
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • Hevimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1456
                          • Savonlinna

                          #13
                          "Tässäpä autonne, se olisi sitten 1350 euroa. Tyhjäkäyntihän siitä hävisi mutta näitähän sattuu. Pumppailet katsos kaasua jarrujalan ulkosyrjällä pikkuisen liikennevaloissa niin ei pääse vallan sammumaan. Kassa on tuossa takananne oikealla.." :lol:

                          Nimenomaan auto takaisin pajalle ja sassiin :!: Miten kuluttajat on noin höveleitä että nielevät kaiken paskan ihan mukisematta. Kyllä 1350e:lla pitäsi saada sellainen kansiremontti että auto käy vielä tyhjäkäyntiäkin :!:

                          Comment

                          • peinooo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2005
                            • 93

                            #14
                            Paljonko on m20b25 koneen venttiilivälykset?

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11698
                              • Kouvola

                              #15
                              Originally posted by peinooo
                              Paljonko on m20b25 koneen venttiilivälykset?
                              Tossahan yläpuolella Jacek mainitsi asiasta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎