joku graham bell nimisen hepun 'nykyautojen' viritys piti bensanpaineensäätöä parempana kuin lastua, ehkä siksi, että on halvempi.
Alipaineletku säätää juuri tuota bensanpainetta imusarjan paineen suhteessa, eli jos on alipainetta esim moottorijarrutuksessa, niin alipaine imaisee bensanpaineen alas. tämä alipainehärdelli on siitä hyvä, että jos laittaa esim filtterin tai tekee jotain imuboxi virityksiä, niin jos sillä saa imusarjan paineen nousemaan, niin bensanpaine reakoi tähän ja nousee automaattisesti vähän ylemmäs.
Kirja kertoi myös, että kokeilevat sopivan paineen siten, että alipaineletku irti, letku reititetään hyttiin ja siihen kytketään T-kappaleella injektioruisku(iso) ja painemittari, sitten työnnetään ruiskulla painetta esim 0.3baria. Jos bensanpaine letku irti on 3.0baria, niin laittamalla vastapainetta 0.3 nousee bensanpaine 3.3bariin. kokeilemalla eri paineita ajelivat autoa penkissä tai koekiihdytyksiä esim kolmosella ylämäkeen ja kellottivat näitä. Se paine jolla lähti paras kiihtyvyys mitattiin bensa-railista ja sitten puristettiin kello kasaan, että saavutetaan tämä paine.
vakiomyllyyn ei paljoa taida auttaa, mutta jos lastutus auttaa, niin auttaa tämäkin?(vähän)
Mutta jos bensansuodatin on vanha, niin paine ei pakosti nousekkaan, koska syöttö ei riitä suodattimen läpi.
ja se on totta, että tyhjäkäynti rikastuu tarpeettomasti vaikka letkua irrottamalla hakisi ylökierros rikastusta. Itse ratkaisisin tuon laittamalla alipaineletkuun painereleen, joka katkaisee paineyhteyden tarvittaessa, esim vain yläkierroksilla. Releen ohjauksen voisi ottaa vaikka täyskaasusta kytkimellä tai tehdä kytkennän, joka reakoi määrättyyn kierroslukuun.
Alipaineletku säätää juuri tuota bensanpainetta imusarjan paineen suhteessa, eli jos on alipainetta esim moottorijarrutuksessa, niin alipaine imaisee bensanpaineen alas. tämä alipainehärdelli on siitä hyvä, että jos laittaa esim filtterin tai tekee jotain imuboxi virityksiä, niin jos sillä saa imusarjan paineen nousemaan, niin bensanpaine reakoi tähän ja nousee automaattisesti vähän ylemmäs.
Kirja kertoi myös, että kokeilevat sopivan paineen siten, että alipaineletku irti, letku reititetään hyttiin ja siihen kytketään T-kappaleella injektioruisku(iso) ja painemittari, sitten työnnetään ruiskulla painetta esim 0.3baria. Jos bensanpaine letku irti on 3.0baria, niin laittamalla vastapainetta 0.3 nousee bensanpaine 3.3bariin. kokeilemalla eri paineita ajelivat autoa penkissä tai koekiihdytyksiä esim kolmosella ylämäkeen ja kellottivat näitä. Se paine jolla lähti paras kiihtyvyys mitattiin bensa-railista ja sitten puristettiin kello kasaan, että saavutetaan tämä paine.
vakiomyllyyn ei paljoa taida auttaa, mutta jos lastutus auttaa, niin auttaa tämäkin?(vähän)
Mutta jos bensansuodatin on vanha, niin paine ei pakosti nousekkaan, koska syöttö ei riitä suodattimen läpi.
ja se on totta, että tyhjäkäynti rikastuu tarpeettomasti vaikka letkua irrottamalla hakisi ylökierros rikastusta. Itse ratkaisisin tuon laittamalla alipaineletkuun painereleen, joka katkaisee paineyhteyden tarvittaessa, esim vain yläkierroksilla. Releen ohjauksen voisi ottaa vaikka täyskaasusta kytkimellä tai tehdä kytkennän, joka reakoi määrättyyn kierroslukuun.
Comment