Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52 moottorin ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemupoika
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 215
    • finland

    m52 moottorin ilmaus

    Hommasin tollasen e39 528:n ja mittasin jäähdytysnesteen pakkaskestävyydeksi jotain -20 ja ajattelin valuttaa syylärin pohjaropusta nestettä ja uutta raakaa tilalle. näin tein ja nyt jäi ilmaa joka puolelle, tuntuu että syylärin vesiletkut ei ole täynnä vettä eikä muutenkaan puhalla lämmintä yhtään ja nostaa lämpöä vähän. ja vielä hajosi ilmausruuvikin syylärin päältä kun väänsin tietenkin "ammattimiehenä" tarpeeksi kireelle

    Miten tämä ilmaus tehdään oikein jos en kokonaan konetta tyhjäksi laskenut vaan jonkun verran syyläristä?
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    Esimerkiksi tuolla yksi ilmaus ohje http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=164294 tai tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405

    Ne on joskus kenkkuja ilmattavia. Kun itse vaihdatin termarin/vesipumpun entiseen 528:iin Niin eivät huoltamolla saaneet ilmattua sitä oikein. Itse sitten kotona sitä jumppailin. Letkujen puristelua ym.
    Last edited by Haju69; 24-09-2010, 17:52.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Ihmiset tekee tuosta ilmaamisesta ihan liian vaikeata itselleen. Varsinkaan E39 M52:n jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen ei tarvita mitään luononlakeja kääntäviä kikkoja. Jos keulan saa muutaman sentin perää ylemmäs, niin ilmaamiseen kuluu letkuja puristelemalla aikaa max. 5 minuuttia. Edes ilmausruuveihin ei ole pakko koskea.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • k0rppi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 784
        • Varkaus

        #4
        neliskuution järjestelmän kun ilmas niin joutu pitämään 5s sitä ilmaruuvia auki ja täts it...

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          #5
          Originally posted by kaol View Post
          Ihmiset tekee tuosta ilmaamisesta ihan liian vaikeata itselleen. Varsinkaan E39 M52:n jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen ei tarvita mitään luononlakeja kääntäviä kikkoja. Jos keulan saa muutaman sentin perää ylemmäs, niin ilmaamiseen kuluu letkuja puristelemalla aikaa max. 5 minuuttia. Edes ilmausruuveihin ei ole pakko koskea.
          ja paskat! ilmattiin tuota meikän autoa tyhjäksi valuttamisen jälkeen monena päivänä monta tuntia kerrallaan ja aina jäi jonnekin ilmaa ja juurikin noilla yllä olevan linkin ohjeilla.. ja sitten ku lopuksi saatiin ja jäi kerran korkki huonosti kiinni niin pääsi ~40km matkan aikana paisari tyhjäksi niin sillon meni ilmaus vähän helpommin mut viis minuuttia ei todellakaan riitä.. sillonkin meni ainakin se 30min ja koko ajan puristelua puristelua ja puristelua.. anteeks nyt vaan avautumiseni mutta en oikein jaksa uskoa että saat ilmattua yhtään m52 konetta viidessä minuutissa jos se on jonnekin ilmalukon tehny

          EDIT: ja mitä vittua.. muutaman sentin perää ylemmäs.. piti nostaa nosturilla keulaa joku puoli metriä ylemmäs ennenku rupesi kunnolla ilmakuplaa tulemaan...

          EDIT 2: ja kuulin vielä juttua että automaatti ilmastoidussa olis kuskille ja vänkärille omat lämppärin kennot eli enempi vaan mutkia minne ilmalukko voi tulla....
          Last edited by dumppi; 24-09-2010, 22:38.
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • bemupoika
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 215
            • finland

            #6
            no nyt tyhjensin uudestaan koko järjestelmän ja aloin hitaasti täyttämään ja ei mennyt kuin jotain 1.5L uutta nestettä niin paisarissa pinta nousee jo yli normirajan. ja alavesiletku on täysin tyhjä, eli vettä en saa jostain syystä menemään millään syyläriin.. miten voi olla näinkin yksinkertainen homma näin vaikeaa?

            Comment

            • Gize
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 548
              • Tampere

              #7
              Pistä paisari täyteen vaan ja pumppaa letkusta, kyllä se sieltä sen imasee! Jossain vaiheessa tulee semmoinen iso "humpsahdus" oikein (paisari tyhjenee alle ~10 sekunnin), joten nesteet valmiina vieressä kun kone rupeaa sitä kunnolla vetämään sisäänsä, ettei rupea ilmaa hörimään. En tiedä onko hyötyä mutta itse olen aina pitänyt myöskin lämmöt kaakossa ja puhallin kolmosella. Suhteellisen simppeli prosessi, mutta kärsivällisyyttä ja pumppauslihaksia tarvitaan
              Kulkineet:
              BMW 730dA -03
              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
              BMW 323i -95
              Honda CBR600Fighter
              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

              Comment

              • bemupoika
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 215
                • finland

                #8
                pitää vaan yrittää pumpata ja pumpata... kannattaako ne ilmausruuvit pitää tässä vaiheessa kiinni vai auki?

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Originally posted by dumppi View Post
                  EDIT 2: ja kuulin vielä juttua että automaatti ilmastoidussa olis kuskille ja vänkärille omat lämppärin kennot eli enempi vaan mutkia minne ilmalukko voi tulla....
                  No olikohan nyt kuitenkaan
                  M550d

                  Comment

                  • bemupoika
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 215
                    • finland

                    #10
                    ja mites toi syylärin tyhjennys proppu tihkuu vettä vaikka se on kiinni.. taitaakohan sekin olla paskana:think

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16344
                      • Leppävirta

                      #11
                      Originally posted by bemupoika View Post
                      ja mites toi syylärin tyhjennys proppu tihkuu vettä vaikka se on kiinni.. taitaakohan sekin olla paskana:think
                      Mitä ilmeisemmin tai tiiviste ei pidä.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by jumbo View Post
                        No olikohan nyt kuitenkaan
                        Yksihän siellä on mutta kuitenkin tavallan kaksi
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Originally posted by Dunky View Post
                          Yksihän siellä on mutta kuitenkin tavallan kaksi
                          Oikeastaan kaksi puolikasta :think
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Tuohon ilmaushommaan, tietääkseni 9/98 jälkeen valmistetut pitäis osata (ainakin teoriassa) ilmata itsensä, vanhemmissa voi joutua ilmaamaan ihan perinteisesti.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • dunkelgrun
                              Newbiemmer
                              • Apr 2010
                              • 27
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by bemupoika View Post
                              ja mites toi syylärin tyhjennys proppu tihkuu vettä vaikka se on kiinni.. taitaakohan sekin olla paskana:think
                              Oisko ylivuoto ku ku kastelee sen propun? Katos huviksee, mulla oli sama tilanne ja se syylarivesi ei valunut itse tyhjennyspropusta, vaan valui propulle.

                              Ihmetelin ite samaa, mutta se lopetti tiputtamisen kun pinta paisarissa laski hieman. Jätin sen siis ilmaamisen jälkeen melkein korkkiin asti täyteen ja sillon tosiaan oli hiema märkä. Nyt kun pinta hieman laski, on proppukin taas kuiva.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎