Ei search auttanu niin tehdäänpä tämmönen. Eli mitkä moottoriöljy ovat hyväksi havaittuja ahdetuissa ja tehokkaissa bemareissa? Moottorimalli voi tietysti vaikuttaa asiaan.
Lähinnä kiinnostaa tällä hetkellä M50 moottorin osalta. Selailin netistä eri öljyjen mainospuheita ja parhaan vaikutuksen teki ympärivuotista käyttöä ajatellen Valvoline VR1 Racing 5W-50 Tai en tiedä onko 10w-60 vielä mitenkään huonompaa? Sitä löytyy sekä Castrollin että Valvolinen "racing" öljynä. Kylmänä ja kuumana vähän kankeampaa verrattuna 5w-50.
Polte olisi kova laittaa Mobil 5w-50 rally formula, kun sitä löytyy ylimääräinen purkki jo valmiina. Vai voiko joku sanoa ettei ole hyvä ahdetussa moottorissa??
Jos olisi kyse esim. kovilla venttiilijousipaineilla olevasta viri viri Ford patarauta OHC moottorista niin ei missään nimessä tuota rally formulaa sisään, mutta venttiilikoneistohan tuossa M50:ssä on jo sen verta nykyaikainen ettei öljyltä vaadita erityistä paineensietokykyä.
Nuo perus täyssynteettiset öljyt kun on tehty nyky moottoreita ajatellen.
Toki sitä paineensietoa voidaan tarvita turbokoneessa kovan rasituksen takia. Että miten on, laitanko..
-Mobil 5w-50 ja ostan vielä yhden 25€ kannun lisää
-Valvoline VR1 Racing 5W-50. 7 litraa tulee maksamaan n. 80€+ mahdolliset postikulut
-Castrol tai Valvoline 10w-60. 7 lirtaa n. 75€
Lähinnä kiinnostaa tällä hetkellä M50 moottorin osalta. Selailin netistä eri öljyjen mainospuheita ja parhaan vaikutuksen teki ympärivuotista käyttöä ajatellen Valvoline VR1 Racing 5W-50 Tai en tiedä onko 10w-60 vielä mitenkään huonompaa? Sitä löytyy sekä Castrollin että Valvolinen "racing" öljynä. Kylmänä ja kuumana vähän kankeampaa verrattuna 5w-50.
Polte olisi kova laittaa Mobil 5w-50 rally formula, kun sitä löytyy ylimääräinen purkki jo valmiina. Vai voiko joku sanoa ettei ole hyvä ahdetussa moottorissa??
Jos olisi kyse esim. kovilla venttiilijousipaineilla olevasta viri viri Ford patarauta OHC moottorista niin ei missään nimessä tuota rally formulaa sisään, mutta venttiilikoneistohan tuossa M50:ssä on jo sen verta nykyaikainen ettei öljyltä vaadita erityistä paineensietokykyä.
Nuo perus täyssynteettiset öljyt kun on tehty nyky moottoreita ajatellen.
Toki sitä paineensietoa voidaan tarvita turbokoneessa kovan rasituksen takia. Että miten on, laitanko..
-Mobil 5w-50 ja ostan vielä yhden 25€ kannun lisää
-Valvoline VR1 Racing 5W-50. 7 litraa tulee maksamaan n. 80€+ mahdolliset postikulut
-Castrol tai Valvoline 10w-60. 7 lirtaa n. 75€
Comment