Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä moottorinohjaus M20:piin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860

    Mikä moottorinohjaus M20:piin?

    olen turbottamas bemuani ja olisi kiva tietää mikä olis kaikkein parhain moottorin ohjaus laite
    omat kokemukset olis kans hyvä tietää
    tässä vaihtoehdot:

    KMS
    TATECK
    HALTEC
    MEGASQUIRT
    HESTEC
    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Megasquirt ainakin vähän kovassa sarjassa? Jos parasta haet niin lähde etsimään jostain motec/autronic linjalta, mutta se maksaa sitten enemmän kuin tonnin tai kaks. Minkäs tasoista vehjettä olet rakentamassa? Tehotavoite + osat + budjetti?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Samee
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 888
      • Valkeakoski

      #3
      Jos löytyy taitoa rakentaa/säätää mega, niin ehdottomasti mielestäni se kannattaa laittaa. Kuitenkin selkeesti halvin ratkasu ja TOIMIVA mikäli tietää mitä tekee ja paneutuu asiaan kunnolla.

      ...jos löytyy ylimäärästä paalua ja moottorinohjausjärjestelmät ja niiden toiminta on "ei niin tuttua" niin sitten kannattaa kääntyä hestec/tatech linjalle ja tarvittaessa vaikka asennuttaa/säädättää se liikkeessä. ...mutta siihen hommaan uppoaa tonni ja toinenkin.
      Last edited by Samee; 05-09-2007, 22:21.
      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
      E30 316 4d '89
      E36 M3 Coupe '93
      F30 318d '13

      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

      Comment

      • jouni.325
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 2860

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Megasquirt ainakin vähän kovassa sarjassa? Jos parasta haet niin lähde etsimään jostain motec/autronic linjalta, mutta se maksaa sitten enemmän kuin tonnin tai kaks. Minkäs tasoista vehjettä olet rakentamassa? Tehotavoite + osat + budjetti?

        +400hv, holset hx super, eaglen teräsveivit, 500-750cc suuttimet
        5000-6500
        Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


        Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
        https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
        Myös projekti kertomus fasessa

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          No, megalla säästät vähintään sen 1000e, halvimmat noista kaupallisista kun taitaa liikkua 1400-1500e hintaluokassa? Se on ihan mitä haluaa, mutta hyvä tämä megakin tuntuu olevan (käytän omassa vaparissa hi-res koodilla). Suurin ero on taatusti tuotetuessa. Nykyominaisuudet megassa on jo todella hyvät. Se on mitä haluaa, kaupalliset on varma ja helppo vaihtoehto aina, mutta samalla kalliimpia.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • skulu1
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 214
            • seinäjoki

            #6
            kms ajattelin laittaa omaan autoon, siitä olen ainakin kuullut pelkkää hyvää toisin ku megaruutasta.
            MB sprintter 319
            e46 M3 turbo drifteri
            e91 LCI
            Lynx RE 600 E-TEC -10
            Yamaha R6R -07
            ___________________________
            Power2Drift team
            ___________________________
            ex:
            e30 325i M-look,e36 328i cäbi,e46 330d M-sport 2,Lancer evoIX -07
            ,e30 m50b25tic drifteri

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Mistäs olet sitten kuullut tuommoisia? Ei niinkän ihmetytä se, että olet megasta kuullut negatiivista, mutta se kyllä ihmetyttää että jostain moottorinohjauksesta ei olisi muka MITÄÄN negatiivista liikkeellä. Etenkään jos kyse on jostain muusta kuin motecin hintaluokan vehkeestä.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • jouni.325
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 2860

                #8
                Originally posted by skulu1 View Post
                kms ajattelin laittaa omaan autoon, siitä olen ainakin kuullut pelkkää hyvää toisin ku megaruutasta.

                mitäs kms kuuluu?
                Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                Myös projekti kertomus fasessa

                Comment

                • perusbemari
                  Newbiemmer
                  • Dec 2007
                  • 11

                  #9
                  Itselläni hajosi eräässä projektissa MS:stä MAP-anturi lennosta, syy tuntematon. Tyhjäkäynnillä oli vehje ja alipainetta oli mukavasti, 0.3bar lukemat kun anturi hajosi. Valmistusvika anturissa? Kohtuullisen halpaa vaihtaa mutta silti.. Nyt toimii alpha-n:llä kun on vapari kyseessä mutta turbovehkeessä ei tulisi ilman tuota toimimaan.
                  BMW E34 M20B25 - Käyttis, ehkä joskus MegaSquirtilla, toistaiseksi riittää perusautoksi.
                  Ford Sierra OHC 1.8 "iS Turbo" - MegaSquirt projekti

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    #10
                    Mikä moottorinohjaus M20:piin?

                    Kokeillaas täälläkin. Eli käyttäjä kohtaisia kokemuksia kaipailen.

                    Tällä hetkellä kiikarissa Vipec V88, mutta mitkä muut "kilpailee" samassa ryhmässä? Huom. Tatech ei ole vaihtoehto.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Mystinen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1206
                      • Kehä3

                      #11
                      Valitsisin semmoisen paketin mihin ei tarvita "ammattimiestä" + dynoa ja mitä voisi itse säätää/ kavereilta kysyä neuvoa. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=115170 Oot varmasti tätä huvittavaa threadia lukenu

                      Vaparien virittäminen on säälittävää
                      350hp/480Nm@0,666bar
                      xxxhp/670Nm@1,6bar
                      - Mystinen.Fi -
                      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #12
                        Originally posted by Mystinen View Post
                        Valitsisin semmoisen paketin mihin ei tarvita "ammattimiestä" + dynoa ja mitä voisi itse säätää/ kavereilta kysyä neuvoa. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=115170 Oot varmasti tätä huvittavaa threadia lukenu
                        Juurikin sellainen hakusessa.
                        Ja juu, oon lukenu ton. En viitsinyt pistää tätä siihen jatkeeksi.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Mystinen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1206
                          • Kehä3

                          #13
                          Mitäs kaverit sitte käyttää Täälläpäin Megasquirt/Vems on vahvoilla. Helppoja käyttää ja en oo säätämiseen dynoa tarvinnu, enkä tarvitse.

                          Vaparien virittäminen on säälittävää
                          350hp/480Nm@0,666bar
                          xxxhp/670Nm@1,6bar
                          - Mystinen.Fi -
                          -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                          Comment

                          • Soiled
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3216
                            • Mystinen Kuopio

                            #14
                            Vemssiä ja Megaa löytyy molemmista turbo vehkeistä. Vemssiä pidän enempi pro-tyyppisenä kuin megaa. Uusin firmis on ainakin paljon parempi kuin megan vastaava säätöohjelma yleensäkkin säädettävyydeltään ja tarkkuudeltaan. Vemssillä onnistuu myös vanoksen ohjaus, uutta megaa en ole sen tarkemmin tutkinut.
                            Molemmissa laitteissa jäädään alle 1000€ hankintahinnan johtosarjoineen ja lambdoineen. Vemssissä on jo laajakaistan ohjaus itsessään niin helpottaa sekin. Ässä moottori med Vems pamahti käyntiin laakista ja 20min pikaisen säädön jälkeen saatiin pyörimään jo nätisti tyhjäkäyntiä 1.00 lampaadalla.
                            M20 jatkeena on sitten mega I + hires + Edis ja ihan jees sekin on käytettävyydeltään. Itse en jaksanut laittaa tyhjäkäyntimoottoria peliin, kun sen säätö on vähän vajavaista, mutta kirkkaasti on mennyt päästöistä auto läpi joka kerta, eikä tarvitse olla edes katsastussäätöä erikseen. Tosin vakio nokalla, mutta kuitenkin.

                            Ja toimivien foorumien johdosta apua ongelmiin + säätöön kyllä löytyy.
                            Mystinen.Fi @ FB
                            IG @tarmohanninen
                            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                            Comment

                            • Jantunen
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2002
                              • 251
                              • Mustasaari

                              #15
                              Taitaa Jasulla olla yksi kappale helpposäätösiä hyllytavarana. Toki jos haluaa niitä pakolämpöjä loggailla joka pytyltä, niin ei varmaankaa onnistu megaruutalla... En toki perehtyny msII:seen kovin pitkälle:think Jätä vaan johtosarjalle katkomisvaraa, nii saa vipecin liittimen tinailtua myöhemmin Tinailuhan oli helppoa sielä hansikaslooran tietämillä
                              Last edited by Jantunen; 22-10-2010, 02:32.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎