318is, m42, rupeaa kolisemaan siinä 2500-3000 kierroksen paikkeilla, mutta tyhjäkäynti on ihan normaali. koneeseen vaihdettu noin 8000km sitten jakopäänketju, ohjurit ja kiristin. Nyt kun rupesi kolisemaan niin ajattelin että kiristin on mennyt rikki ja vaihdoin uuden kiristimen, mutta se ei auttanut, joten tarkistin ketjun ohjurit ja nekin olivat ehjät. Vaihdoin paripäivää sitten venttiilin hydraulikiristimet eivätkä nekään auttaneet. Öljyn paineetkin ovat tyhjäkäynnillä 2 bar kierroksilla ne on noin 6 bar. mistäköhän tämä kolina voisi vielä johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318is pitää epänormaalia ääntä
Collapse
X
-
Sullahan taisi olla jossain vaiheessa ongelmia öljynpaineitten kanssa? Alakerrasta menny laakerit paskaksi kun käynyt matalilla öljynpainella. Eikös nuo alakerran laakeriviat pystynyt jotenkin diagnosoimaan koneen kuormituksen ja äänen muuttumisen myötä, joku joka tietää asiasta paremmin voisi selventää.
"Tyyppivikanahan" noista m42:sta menee ne jakoketjun muoviohjurit jossain vaiheessa paskaksi ja se aiheuttaa jänniä ääniä, mutta sulla oli vissin nekin vaihettuna jo..E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Ääni alapään laakereille
Itsellä oli m20b20 koneesta kiertokangen laakeri paskana ja piti aikamoista kolinaa 2000-3000 kierroksessa. Tyhjäkäynnillä tai isommilla kierroksilla ääntä ei kuulunutVikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostKiertokangen laakerivian kyllä huomaa erittäin selvästi juuri kuormituksen mukaan tulevasta äänestä. Yleensä se voi olla hiljainen vaikka 4000rpm:ssä ilman kuormaa, mutta kuormittaessa alkaa koliseen
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postolen erimieltä asiasta. rykkösessä, kun kilahti kone niin ei veto päällä oireillu mitenkään. kaasua löysätessä alko kolina käymään ja taas, kun avas kaasua niin ei mitään oiretta. muutama lähtö sitten tarvittiin 0-250kmh ja 200km tourinkia päälle. ennenkun alko rykimään voiman puutetta.
E: pikatarkastus on kyllä helppo tehdä tiputtamalla öljypohja, ja kiertokankien vastapukit pois.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostEn tiedä miten R1 (oletan) liittyy asiaan? Mutta juurikin noin kun peltsii sanoi se suurimmassa osassa oireilee. Joko vedättäessä ja/tai moottorijarruttaessa, kunnes laakerit on niin hakkaantuneet että kolina tulee jo tyhjäkäynnillä.
E: pikatarkastus on kyllä helppo tehdä tiputtamalla öljypohja, ja kiertokankien vastapukit pois.
Comment
-
-
Morjesta, ostin tossa eilen tollasen e30 318IS. Auto on vuosimallia -90 ml: 288tkm. Tietääkseni ei ikinä tehty jakopäänremppaa. Nyt tänään auto rupesi pitämään jännää rohinaa n. 1500 kierroksen kohilla. Ja tyhjäkäynnillä jossain kohtiin aina rupeaa aaltoilemaan. Voisko olla jakopään ketju päässy löysälle/ huonoon kuntoon? Kiiihdyttäessä ei mitään yms..
Entäs onko toi jakopää millanen homma tehdä, varmaan kannattaa kaikki vaihtaa kerralla, kun auto muutenkin todella siisti jne..?
Paljon tollasesta joutuu maksamaan liikkeessä suurinpiirtein, tai paljon on suotavaa maksaa yksityiselle?
Onko siellä monta kiristintä, ja mitä kaikkea kannattaa hankkia? Ketju, kiristin(met?)
Äääni kuuluu niinkuin siiitä jostain imusarjan alta.. :think
Kiitos jo etukäteen!
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostMorjesta, ostin tossa eilen tollasen e30 318IS. Auto on vuosimallia -90 ml: 288tkm. Tietääkseni ei ikinä tehty jakopäänremppaa. Nyt tänään auto rupesi pitämään jännää rohinaa n. 1500 kierroksen kohilla. Ja tyhjäkäynnillä jossain kohtiin aina rupeaa aaltoilemaan. Voisko olla jakopään ketju päässy löysälle/ huonoon kuntoon? Kiiihdyttäessä ei mitään yms..
Entäs onko toi jakopää millanen homma tehdä, varmaan kannattaa kaikki vaihtaa kerralla, kun auto muutenkin todella siisti jne..?
Paljon tollasesta joutuu maksamaan liikkeessä suurinpiirtein, tai paljon on suotavaa maksaa yksityiselle?
Onko siellä monta kiristintä, ja mitä kaikkea kannattaa hankkia? Ketju, kiristin(met?)
Äääni kuuluu niinkuin siiitä jostain imusarjan alta.. :think
Kiitos jo etukäteen!
Omassa e36:ssa kuului kauhea rohina kun vesipumppu meni rikki. Ei nostanut lämpöjä normaalia korkeammaksi, piti ainoastaan kovaa rohinaa.
Kokeile ottaa hihna irti ja katso vieläkö rohisee.
Jos ääni taas on enemmän "mekaanisen" kuuloinen niin varmaan jakopäänketjunkiristin finaalissa tai muovinen ketjunohjuri\ohjurit rikki.E91 lci 330xd.
Comment
-
Comment