Announcement

Collapse
No announcement yet.

318is pitää epänormaalia ääntä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koskela92
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 21
    • Luumäki

    318is pitää epänormaalia ääntä

    318is, m42, rupeaa kolisemaan siinä 2500-3000 kierroksen paikkeilla, mutta tyhjäkäynti on ihan normaali. koneeseen vaihdettu noin 8000km sitten jakopäänketju, ohjurit ja kiristin. Nyt kun rupesi kolisemaan niin ajattelin että kiristin on mennyt rikki ja vaihdoin uuden kiristimen, mutta se ei auttanut, joten tarkistin ketjun ohjurit ja nekin olivat ehjät. Vaihdoin paripäivää sitten venttiilin hydraulikiristimet eivätkä nekään auttaneet. Öljyn paineetkin ovat tyhjäkäynnillä 2 bar kierroksilla ne on noin 6 bar. mistäköhän tämä kolina voisi vielä johtua?
    Last edited by koskela92; 28-10-2010, 16:03.
  • Daylight
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 670
    • Helsinki

    #2
    Ettei vaan olis vesi-/ohjaustehostimen pumpun laakeri?
    ///M3

    Comment

    • koskela92
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 21
      • Luumäki

      #3
      Originally posted by Kepale View Post
      Ettei vaan olis vesi-/ohjaustehostimen pumpun laakeri?
      On käytetty ilman hihnaa eikä ääni hävinnyt minnekkään.

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        #4
        Sullahan taisi olla jossain vaiheessa ongelmia öljynpaineitten kanssa? Alakerrasta menny laakerit paskaksi kun käynyt matalilla öljynpainella. Eikös nuo alakerran laakeriviat pystynyt jotenkin diagnosoimaan koneen kuormituksen ja äänen muuttumisen myötä, joku joka tietää asiasta paremmin voisi selventää.

        "Tyyppivikanahan" noista m42:sta menee ne jakoketjun muoviohjurit jossain vaiheessa paskaksi ja se aiheuttaa jänniä ääniä, mutta sulla oli vissin nekin vaihettuna jo..
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • jkan
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 320
          • uusikaupunki

          #5
          Ääni alapään laakereille

          Itsellä oli m20b20 koneesta kiertokangen laakeri paskana ja piti aikamoista kolinaa 2000-3000 kierroksessa. Tyhjäkäynnillä tai isommilla kierroksilla ääntä ei kuulunut
          Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #6
            Kiertokangen laakerivian kyllä huomaa erittäin selvästi juuri kuormituksen mukaan tulevasta äänestä. Yleensä se voi olla hiljainen vaikka 4000rpm:ssä ilman kuormaa, mutta kuormittaessa alkaa koliseen
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • k0rppi
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 784
              • Varkaus

              #7
              Originally posted by Peltsii View Post
              Kiertokangen laakerivian kyllä huomaa erittäin selvästi juuri kuormituksen mukaan tulevasta äänestä. Yleensä se voi olla hiljainen vaikka 4000rpm:ssä ilman kuormaa, mutta kuormittaessa alkaa koliseen
              olen erimieltä asiasta. rykkösessä, kun kilahti kone niin ei veto päällä oireillu mitenkään. kaasua löysätessä alko kolina käymään ja taas, kun avas kaasua niin ei mitään oiretta. muutama lähtö sitten tarvittiin 0-250kmh ja 200km tourinkia päälle. ennenkun alko rykimään voiman puutetta.

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                #8
                Originally posted by k0rppi View Post
                olen erimieltä asiasta. rykkösessä, kun kilahti kone niin ei veto päällä oireillu mitenkään. kaasua löysätessä alko kolina käymään ja taas, kun avas kaasua niin ei mitään oiretta. muutama lähtö sitten tarvittiin 0-250kmh ja 200km tourinkia päälle. ennenkun alko rykimään voiman puutetta.
                En tiedä miten R1 (oletan) liittyy asiaan? Mutta juurikin noin kun peltsii sanoi se suurimmassa osassa oireilee. Joko vedättäessä ja/tai moottorijarruttaessa, kunnes laakerit on niin hakkaantuneet että kolina tulee jo tyhjäkäynnillä.

                E: pikatarkastus on kyllä helppo tehdä tiputtamalla öljypohja, ja kiertokankien vastapukit pois.

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  #9
                  Originally posted by Micce///M View Post
                  En tiedä miten R1 (oletan) liittyy asiaan? Mutta juurikin noin kun peltsii sanoi se suurimmassa osassa oireilee. Joko vedättäessä ja/tai moottorijarruttaessa, kunnes laakerit on niin hakkaantuneet että kolina tulee jo tyhjäkäynnillä.

                  E: pikatarkastus on kyllä helppo tehdä tiputtamalla öljypohja, ja kiertokankien vastapukit pois.
                  no lähinnä sen takia, että siinä on viimesin kokemus kiertokangen laakerin hajoomisesta.

                  Comment

                  • koskela92
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 21
                    • Luumäki

                    #10
                    Pitää käyttää auto täs lähipäivinä expertin luona, jos osaisi kertoa jotain uutta.

                    Comment

                    • koskela92
                      Newbiemmer
                      • Jul 2009
                      • 21
                      • Luumäki

                      #11
                      ja vikahan oli laakeriliuskoissa, olivat lähteneet pyörimään mukana. Nyt ei muuta ku vaihtamaa uudet liuskat.

                      Comment

                      • koskela92
                        Newbiemmer
                        • Jul 2009
                        • 21
                        • Luumäki

                        #12
                        Tuleekohan laakeriliuskat kestämään miten kauan, kun oli kampiakseliin tullut pienet urat?

                        Comment

                        • koskela92
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 21
                          • Luumäki

                          #13
                          [QUOTE=koskela92;2189322]Tuleekohan laakeriliuskat kestämään miten kauan, kun oli kampiakseliin tullut pienet urat?[/QUOTE

                          Hioin kampiakselia vesihiomapaperilla hieman, ennenkuin pistin uudet liuskat. Ja ovathan ne kestänyt jo 3000km

                          Comment

                          • MAKELA
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 497
                            • Kymenlaakso

                            #14
                            Morjesta, ostin tossa eilen tollasen e30 318IS. Auto on vuosimallia -90 ml: 288tkm. Tietääkseni ei ikinä tehty jakopäänremppaa. Nyt tänään auto rupesi pitämään jännää rohinaa n. 1500 kierroksen kohilla. Ja tyhjäkäynnillä jossain kohtiin aina rupeaa aaltoilemaan. Voisko olla jakopään ketju päässy löysälle/ huonoon kuntoon? Kiiihdyttäessä ei mitään yms..

                            Entäs onko toi jakopää millanen homma tehdä, varmaan kannattaa kaikki vaihtaa kerralla, kun auto muutenkin todella siisti jne..?

                            Paljon tollasesta joutuu maksamaan liikkeessä suurinpiirtein, tai paljon on suotavaa maksaa yksityiselle?

                            Onko siellä monta kiristintä, ja mitä kaikkea kannattaa hankkia? Ketju, kiristin(met?)

                            Äääni kuuluu niinkuin siiitä jostain imusarjan alta.. :think

                            Kiitos jo etukäteen!

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by MAKELA View Post
                              Morjesta, ostin tossa eilen tollasen e30 318IS. Auto on vuosimallia -90 ml: 288tkm. Tietääkseni ei ikinä tehty jakopäänremppaa. Nyt tänään auto rupesi pitämään jännää rohinaa n. 1500 kierroksen kohilla. Ja tyhjäkäynnillä jossain kohtiin aina rupeaa aaltoilemaan. Voisko olla jakopään ketju päässy löysälle/ huonoon kuntoon? Kiiihdyttäessä ei mitään yms..

                              Entäs onko toi jakopää millanen homma tehdä, varmaan kannattaa kaikki vaihtaa kerralla, kun auto muutenkin todella siisti jne..?

                              Paljon tollasesta joutuu maksamaan liikkeessä suurinpiirtein, tai paljon on suotavaa maksaa yksityiselle?

                              Onko siellä monta kiristintä, ja mitä kaikkea kannattaa hankkia? Ketju, kiristin(met?)

                              Äääni kuuluu niinkuin siiitä jostain imusarjan alta.. :think

                              Kiitos jo etukäteen!
                              No sehän meni hienosti jos peräti päivän kesti

                              Omassa e36:ssa kuului kauhea rohina kun vesipumppu meni rikki. Ei nostanut lämpöjä normaalia korkeammaksi, piti ainoastaan kovaa rohinaa.

                              Kokeile ottaa hihna irti ja katso vieläkö rohisee.

                              Jos ääni taas on enemmän "mekaanisen" kuuloinen niin varmaan jakopäänketjunkiristin finaalissa tai muovinen ketjunohjuri\ohjurit rikki.
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎