Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin "löystyi" yön aikana.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daylight
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 671
    • Helsinki

    Kytkin "löystyi" yön aikana.

    Heippa,

    Jälleen päätti autoni tehdä omituisen tehtävän.
    Elikä autoni kytkin ennen: Ei luistanut, otti puolelta välin kytkimen "liikerataa" kiinni. Poljin oli hieman jäykkä.

    Hetki sitten istahdin autooni ja huomasin, että kytkimen poljin on "löysä" eli hölskyy siinä aivan kuin kytkintä ei olisikaan. Tosin ihan pohjaan painaessa tuntuu pientä jäykkyyttä. Kokeilin kytkimen toimivuutta, kytkin toimii niinkuin ennenkin, mutta ottaa saman tien kiinni kun kytkinpoljinta nostaa.

    Auto on E36 318IS vm.92
    Nesteitä ei ole hävinnyt.
    ///M3
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #2
    Originally posted by Kepale View Post
    Heippa,

    Jälleen päätti autoni tehdä omituisen tehtävän.
    Elikä autoni kytkin ennen: Ei luistanut, otti puolelta välin kytkimen "liikerataa" kiinni. Poljin oli hieman jäykkä.

    Hetki sitten istahdin autooni ja huomasin, että kytkimen poljin on "löysä" eli hölskyy siinä aivan kuin kytkintä ei olisikaan. Tosin ihan pohjaan painaessa tuntuu pientä jäykkyyttä. Kokeilin kytkimen toimivuutta, kytkin toimii niinkuin ennenkin, mutta ottaa saman tien kiinni kun kytkinpoljinta nostaa.

    Auto on E36 318IS vm.92
    Nesteitä ei ole hävinnyt.

    Vahva veikkaus on kytkimen työsylinteri.

    Omistakin mennyt kahdesta pakkaskauden alussa, liekkö vähän vettä jarrunesteen seassa ollut, enpä tiedä.
    Poljin oli täysin hervoton, sekä nesteet tallella.

    Kannattaa ehkä vaihdattaa jarrunesteet samalla, jos ei ole vuosiin vaihdettu.

    Comment

    • Tuiske
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1441
      • Lempäälä

      #3
      Onhan säiliössä kuitenkin nestettä niin paljon että yltää pääsylinterille menevälle letkulle? Ongelma kuulostaa juuri siltä että kytkimessä ei ole tarpeeksi nestettä tai että työsylinteri ei pidä painetta.
      Corvette C4 LT4 TURBO
      Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

      Comment

      • Daylight
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 671
        • Helsinki

        #4
        Säiliössä on kyllä nestettä mielestäni tarpeeksi. Voin koittaa lisäillä kun olen taas kotosalla. Auto kyllä toimi niinkuin ennenkin, paitsi kytkin oli rallimallia
        ///M3

        Comment

        • Ville.
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 288
          • Keminmaa

          #5
          Itsellä 525 TDS :ssä sama vika. luulen että pelkkä kytkin nesteitten vaihto auttaa, Alkaako sulla sitten kuitenki kytkin toimia ihan normaalisti kun lämpiää kunnolla?
          E34 525 TDS tourin g
          e32 730i
          ex
          w124 "liskolimusiini"
          3x e34 520i
          e30 316
          e34 520->525
          e36
          e34 tds touring
          hilux

          Comment

          • -komprex-
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 99
            • Asikkala / Lahti

            #6
            Oma veikkaus olisi kytkimentyösylinteri. Varsinkin jos yöllä on lyönyt reilut pakkaset ilmoille.
            I. BMW E30 320i
            II. Lada 2107 1700i
            III.BMW E36 325i
            IV. BMW E34 524TD
            -Deus Ex Machina-

            Comment

            • H4ck
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 659
              • Helsinki/Eesti

              #7
              Sitä se on, kun polttaa kumia
              Varaosat, huolto ja maalaus.

              -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17837
                • PKS

                #8
                Työsylinteri antautunut, tai vetänyt ilmaa välistä runsaasti.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Daylight
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 671
                  • Helsinki

                  #9
                  Kytkin toimi ihan kylmänäkin samallalailla kun lämpösenä.
                  Ongelma on nyt ratkottu ja vikanahan oli noloakin nolompi väärin katsottu mittamäärä pönikässä. Oli 1.5senttiä liian alhaalla max määrästä. eikä nestettä tosiaankaan päässyt kytkimen säiliöön.

                  Nyt pelaa!
                  ///M3

                  Comment

                  • Tuiske
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1441
                    • Lempäälä

                    #10
                    Joko sulla on jarrut aivan lopussa tai nestettä vuotaa jostain.
                    Corvette C4 LT4 TURBO
                    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎