E39 vm. 2002, 520 iA, noin 215 tkm
Eli todettiin aiemmin että moottorista on vuotanut öljyä jostain ja teetettiin sitten moottoripesu. Moottoripesusta epäiltiin että vuoto on tullut kopan tiivisteen kautta. Avattiin koppa ja todettiin että tiivisteestä oli osa sulanut kopan sisään, joten arveltiin että kone olis käynyt kuumana jossain vaiheessa. Varoitusvaloja ei tästä ollut kuitenkaan missään vaiheessa tullut ja moottorilämmnt muutenkin mittarin mukaan pysynyt aina aisoissa (neula max pystysuorassa). Tiiviste sitten uusittiin.
Mittariin oli ilmestynyt myös keltainen varoitusvalo joka ohjekirjan mukaa tarkoittaa heikentyneitä pakokaasuarvoja. Iskettiin kiinni OBD laite ja nollattiin vikakoodit koska oletettiin että kyseessä voisi olla väliaikaisesta ongelmasta aiheutunut vikakoodi. Eräs bemarinkorjaaja oli aiemmin sanonut koneen vikakoodeja lukiessaan, että pari puolaa olisi ollut menossa rikki, eivät kuulemma vielä silloin olleet epäkunnossa kuitenkaan. Kun nyt sitten nollattiin nuo vikakoodit, niin kyllä ne sitten takaisin kuitenkin tulivat. Eli moottorin keltainen varoitusvalo mittaristoon. Itse vikakoodit olivat seuraavat:
0171
0174
1083
1085
1349
Tämän hetken oireet. Mittaristossa siis istuu tuo keltainen varoitusvalo. Lisäksi aina silloin kun koneen ajaa matkassa täysin lämpimäksi ja palaa kaupunkialueelle, kierrosten laskiessa tyhjäkäyntitasolle alkaa punainen öljyn varoitusvalo vilahdella. Heti kun nostaa hieman kierroksia, niin punainen varoitusvalo häviää. Tyhjäkäynnillä tässä tilanteessa se punainen varoitusvalo ei kuitenkaan pala koko ajan vaan vilahtelee sekunnin tai parin välein. Lisäksi tuntuu että valon alkaessa vilahdella, alkaa moottoritilasta tulla sisään palaneen öljyn katkua hieman.
Öljyntasot on mitattu ja öljyä on. Auto on syönyt öljyä uudesta lähtien jonkin verran, mutta ei mielestäni ole noussut missään vaiheessa isommaksi.
Any suggestions?
Eli todettiin aiemmin että moottorista on vuotanut öljyä jostain ja teetettiin sitten moottoripesu. Moottoripesusta epäiltiin että vuoto on tullut kopan tiivisteen kautta. Avattiin koppa ja todettiin että tiivisteestä oli osa sulanut kopan sisään, joten arveltiin että kone olis käynyt kuumana jossain vaiheessa. Varoitusvaloja ei tästä ollut kuitenkaan missään vaiheessa tullut ja moottorilämmnt muutenkin mittarin mukaan pysynyt aina aisoissa (neula max pystysuorassa). Tiiviste sitten uusittiin.
Mittariin oli ilmestynyt myös keltainen varoitusvalo joka ohjekirjan mukaa tarkoittaa heikentyneitä pakokaasuarvoja. Iskettiin kiinni OBD laite ja nollattiin vikakoodit koska oletettiin että kyseessä voisi olla väliaikaisesta ongelmasta aiheutunut vikakoodi. Eräs bemarinkorjaaja oli aiemmin sanonut koneen vikakoodeja lukiessaan, että pari puolaa olisi ollut menossa rikki, eivät kuulemma vielä silloin olleet epäkunnossa kuitenkaan. Kun nyt sitten nollattiin nuo vikakoodit, niin kyllä ne sitten takaisin kuitenkin tulivat. Eli moottorin keltainen varoitusvalo mittaristoon. Itse vikakoodit olivat seuraavat:
0171
0174
1083
1085
1349
Tämän hetken oireet. Mittaristossa siis istuu tuo keltainen varoitusvalo. Lisäksi aina silloin kun koneen ajaa matkassa täysin lämpimäksi ja palaa kaupunkialueelle, kierrosten laskiessa tyhjäkäyntitasolle alkaa punainen öljyn varoitusvalo vilahdella. Heti kun nostaa hieman kierroksia, niin punainen varoitusvalo häviää. Tyhjäkäynnillä tässä tilanteessa se punainen varoitusvalo ei kuitenkaan pala koko ajan vaan vilahtelee sekunnin tai parin välein. Lisäksi tuntuu että valon alkaessa vilahdella, alkaa moottoritilasta tulla sisään palaneen öljyn katkua hieman.
Öljyntasot on mitattu ja öljyä on. Auto on syönyt öljyä uudesta lähtien jonkin verran, mutta ei mielestäni ole noussut missään vaiheessa isommaksi.
Any suggestions?
Comment