Announcement

Collapse
No announcement yet.

ahtopaineensäädin, rajapaineventtiili?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    ahtopaineensäädin, rajapaineventtiili?


    tämännäköinen paketti saapui ilman mitään ohjeita :think

    eli että kaikki ymmärtää kerron niin tarkasti kun olen asian ajatellut

    1. ahtimen ja hukkaportin välinen letku poikki ja rajapaineventtiilin nuolen osoittama suunta kohti hukkaporttia, rajapaineventtiilissä teksti "arrow points toward wastegate actuator"

    2. ahtimen päästä tuleva letku kiinni rajapaineventtiilin toiseen päähän :think

    3. rajapaineventtiilin viimeinen lähtö kiinni ahtopaineen säätimeen :think

    4. ahtopaineensäätimestä nuolen osoittama suunta kohti hukkaporttia
    ahtopaineensäätimessä teksti "arrow points toward wastegate actuator

    5. en ymmärrä eli ongelma on että pitäisikö nyt nämä kaksi nuolilta lähtevää letkua saada molemmat kiinni hukkaporttiin? + RAJAPAINEVENTTIILISSÄ NUOLEN VASTAKKAINEN SUUNTA ON NYT KIINNI ELI AHTIMELTA TULEVA PAINE (VENTTIILI SIIS SULKI ASENNOSSA)

    VIISI LETKU LÄHTÖ, MÄ EI YMÄRTÄ!
    Last edited by alaska; 30-11-2010, 10:09.
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
  • Wangel436
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1029
    • Ylöjärvi

    #2
    Eikös se juuri tuollei kytketty, jos oikein muistan kuten tuossa 1 esimerkissä. Ahtimen ja portin välinen letku vaan poikki ja tuo t-haara väliin nuoli portille päin ja siitä kolmannesta lähtöstä sitten tuolle säätökaralle(katso virtaus suunta) ja säätökaran toinen liitin jää vapaaksi josta ilmaa juoksutetaan ohi.
    Elikkäs toimintaperiaatteena on että hukkaportinkellon ohjauspainetta huijataan...
    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

    E61 530D ///M-sport




    Comment

    • alaska
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 595
      • PKS

      #3
      t

      Originally posted by Wangel436 View Post
      Eikös se juuri tuollei kytketty, jos oikein muistan kuten tuossa 1 esimerkissä. Ahtimen ja portin välinen letku vaan poikki ja tuo t-haara väliin nuoli portille päin ja siitä kolmannesta lähtöstä sitten tuolle säätökaralle(katso virtaus suunta) ja säätökaran toinen liitin jää vapaaksi josta ilmaa juoksutetaan ohi.
      Elikkäs toimintaperiaatteena on että hukkaportinkellon ohjauspainetta huijataan...
      noniin tämä kävi mielessä eli ahtopaineen säädin huohottaisi "ylimääräisen" ilman ulos?

      MUTTA... tässä tuleekin kysymys miksi minä tätä toiminto periaatetta en lähtenyt käyttämään kuvasta nyt ei näy mutta vasemmalle käännettäessä säätökarassa on -boost ja oikealle käänettäessä +boost eli kun vasemmalle kääntää namiskasta ilmanjuoksu säätimen läpi heikkenee joka tarkoittaa täysin vasemmalle käännettäessä kaikkien ahtojen pysyvän järjestelmässä jota minusta kuvastaisi paremmin +boost
      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

      Comment

      • alaska
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 595
        • PKS

        #4
        t

        nonii vastaus löytynyt ja wangel346 vai mikä olikaan oli aivan oikeassa
        KUMOTAANPA TÄMÄ TEKSTI!!!! SAIN TARKAT KYTKENTÄ OHJEET KAIKKI TEHTY NIIDEN MUKAAN JA NYT TAPAHTUU USKOMATTOMIA ASIOITA!
        Last edited by alaska; 30-11-2010, 23:13.
        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

        Comment

        • Piplis
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 292
          • Kerava

          #5
          Originally posted by alaska View Post
          noniin tämä kävi mielessä eli ahtopaineen säädin huohottaisi "ylimääräisen" ilman ulos?

          MUTTA... tässä tuleekin kysymys miksi minä tätä toiminto periaatetta en lähtenyt käyttämään kuvasta nyt ei näy mutta vasemmalle käännettäessä säätökarassa on -boost ja oikealle käänettäessä +boost eli kun vasemmalle kääntää namiskasta ilmanjuoksu säätimen läpi heikkenee joka tarkoittaa täysin vasemmalle käännettäessä kaikkien ahtojen pysyvän järjestelmässä jota minusta kuvastaisi paremmin +boost
          Ihan uteliaisuudesta, mutta oliko ratkaisu se, että +/- ruuvilla säädetään rajoitinjousen kireyttä ja eikä suoraan ohivuotoa, kuten bliiderillä? Ja siten ahdot juurikin nousevat, kun laitetaan löysemmälle (vasemmalle)?
          *-06 e46 330CiA Cabriolet*

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            #6
            Originally posted by Piplis View Post
            Ihan uteliaisuudesta, mutta oliko ratkaisu se, että +/- ruuvilla säädetään rajoitinjousen kireyttä ja eikä suoraan ohivuotoa, kuten bliiderillä? Ja siten ahdot juurikin nousevat, kun laitetaan löysemmälle (vasemmalle)?
            okei nyt meneekin hankalaksi! vasemmalle ruuvia kääntäessä säähin on täysin kiinni, eli ahtimelta ei kulje hukkaportille nyt mitään joten ahtopaineet pysyvät siinä oletus arvossa minkä olen asettanut eli 1,1bar ! noh... oikealle kun lähtee kääntämään ahtopaineet laskevat kaikki ovat nauraneet että se on täysin fysiikan lakien vastaista JOTEN WTF!!! VEET HYÖKKÄS MUN BEMARIIN

            VIIDESKOLONNA AUTTAKAA!
            Last edited by alaska; 01-12-2010, 11:00.
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎