Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 puristukset vw männillä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    m10 puristukset vw männillä?

    en löytäny searchilla tarvitsemaani,niin kysyn suoraan ku täällä on paljon m10 tietäjiä jotka tietää varmaan suoraan vastauksen..

    eli m10 1.8 kampiakselilla,135mm kangilla 1.8l-jet kannella,vw 90.5mm männillä (laki 39,6mm),mäntä jää vissin aika alas..

    mutta

    sama muuten mut 140mm kangilla,mitä olis puristukset sitte, m50b25 vanos koneessahan on 140mm kanget, passaako suoraan m10 kampuraan ja 22mm tappiin?

    puristukset pitäis saada 8.0-8.5 tietämiin..mutta taitaa ilmeisesti vieläki jäädä alle ja paljon...

    m10b20 kampura olis tietenki ratkasu,mut ei sovi tähän budjettiin..
    Last edited by afafaf; 17-12-2010, 18:19.
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by afafaf View Post
    sama muuten mut 140mm kangilla,mitä olis puristukset sitte, m50b25 vanos koneessahan on 140mm kanget, passaako suoraan m10 kampuraan ja 22mm tappiin?
    Eipä passaa suoraan alapää.
    Olli.

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      #3
      onko mitään kankia (140-144mm) mitkä menis suoraan m10 akseliin ja 22mm tapilla(s14???)

      Comment

      • S4Driver
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 572
        • Kaukana

        #4
        Täällä voi laskea>

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          juu,mut ku en tiä kannen palotilaa...

          Comment

          • Fatmonkey
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 48
            • Glattfelden, Sveitsi

            #6
            Hioin yhden m10b20 kampuran kiertokangen kaulat m20/m50 kangille sopivaksi. Nuo uudetmmat kanget jää kaulalle sivuttain löysäksi, eli tavaraa tarvitaan väliin. Ratkaisuna mitsun kanget joista poistetaan matskua. Tai sitten jokkis viritys jossa kangen sivulle hitsataan pisteet jotka sitten koneistetaan sopivaksi.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by afafaf View Post
              juu,mut ku en tiä kannen palotilaa...
              63ccm

              S14 veivit passaa M10-akselille.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • timpa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 257
                • Akaa

                #8
                Kuten myös sopii s38b36 tai s38b38 veivit.Ja viimeksi mainitut 142.5mm pitkät
                speed limits are for pussies

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by afafaf View Post
                  en löytäny searchilla tarvitsemaani,niin kysyn suoraan ku täällä on paljon m10 tietäjiä jotka tietää varmaan suoraan vastauksen..

                  eli m10 1.8 kampiakselilla,135mm kangilla 1.8l-jet kannella,vw 90.5mm männillä (laki 39,6mm),mäntä jää vissin aika alas..

                  mutta

                  sama muuten mut 140mm kangilla,mitä olis puristukset sitte, m50b25 vanos koneessahan on 140mm kanget, passaako suoraan m10 kampuraan ja 22mm tappiin?

                  puristukset pitäis saada 8.0-8.5 tietämiin..mutta taitaa ilmeisesti vieläki jäädä alle ja paljon...

                  m10b20 kampura olis tietenki ratkasu,mut ei sovi tähän budjettiin..
                  En tiedä miten halvalla ajattelit toisen mittaiset kanget / toiset mukit saada ja sovitella mutta itselle jäi kokonainen "M10B20" (M05) moottori maksamaan noin 350 euroa. Plussana ettei tarvi keltään kysellä kestääkö porailla
                  Last edited by petrolhead; 18-12-2010, 18:55.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    En tiedä miten halvalla ajattelit toisen mittaiset kanget / toiset mukit saada ja sovitella mutta itselle jäi kokonainen "M10B20" (M05) moottori maksamaan noin 350 euroa. Plussana ettei tarvi keltään kysellä kestääkö porailla
                    m10b20 lohko mullaki tulee,ja tiedän että kestää porata,mut kysymys oli et miten saan tarpeeksi pitkät kanget m10b18 akselin seuraksi..

                    ku lohko porataan joka tapauksessa..
                    Last edited by afafaf; 18-12-2010, 20:14.

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by Tzeimi View Post
                      63ccm

                      S14 veivit passaa M10-akselille.
                      no nuo s14 kanget on varmaan helpoin löytää..onko nuo nyt sen 144mm pitkät,ja passaako leveyden kans sopivasti m10b18 kaulalle?

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2044
                        • Riihimäki

                        #12
                        Mutta tuota minäkin ihmettelin jos budjetti on tiukka. Siis kyllä 2-litraisen akseli pitäisi löytyä halvemmalla kuin S14 kanget. Vai onko markkinat muuttuneet niin että olen ihan pihalla?

                        Comment

                        • V W
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 335
                          • Salo

                          #13
                          No kylhän noist kaks litrasen kampuroist tuntuu moni pyytävän omaisuuksii,vaikkei oo ees mitattuja/tarkastettuja
                          Ford 4500 :think Nuffield
                          Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                          Kawasaki ZX-12R
                          Borat

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            #14
                            ite pöljyyttään myin n.2v takaperin 220e hyvän akselin..nyt olis tarvinnu...ja näyttäs et niistä järkeää 200e pyydetään,mut jos joku myy mulle akselin ja kanget edullisesti niin sitte ilman muuta..

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2067
                              • Banshee - Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by afafaf View Post
                              no nuo s14 kanget on varmaan helpoin löytää..onko nuo nyt sen 144mm pitkät,ja passaako leveyden kans sopivasti m10b18 kaulalle?
                              S14:n veivejä on 144.0mm pitkiä (2.3 & 2.5) ja "150" eli 149.7 mm pitkiä (2.0). Alasilmän leveys passaa M10:n akselille.

                              Just myin yhden 80 iskusen akselin satkulla. Oli kuulemma stanukaulainen. Meni halvalla hyvään kotiin Yks pitäs vielä olla... tarvii varmaan ettiä näkösälle & mittailla.
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎