Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljyvalo palaa! Pikaista apua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lepis
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 81
    • Tampere

    Öljyvalo palaa! Pikaista apua?

    Terve,

    Starttasin e39 530i, -02. Jäi öljyvalo palamaan ja "ölstand prufen" teksti tuli myös. Öljytikussa öljy alarajassa, lisäsin öljyä jonku verran.

    Koitin startata uudestaan, nyt öjyvalo sammui normaalisti. Meni hetken niin öljyvalo sytty uudestaan! Öljytikusta katsottuna öljynpinta ei ollut noussut yhtään, vaikka lisäsin sitä varmaan litran verran.

    Eli mtähän tuossa nyt oikeen tapahtu, joka paikka jäässä ku ei edes lisäöljy kulje koneeseen??? Auto seisoi pakkasessa noin 7 tuntia... -20astetta.
    E39 530iA -02
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Oletko varma, että öljytikku näyttää oikein? Ehkä sieltä puuttuikin enemmän kuin litra. Palaako mittaristossa punainen vai keltainen öljykannun kuva?

    Noissa M54 moottoreissa lisäksi ei ole epätavallista, että erityisesti talvella huohotin menee tukkoon ja kone puskee öljyt pihalle jostakin välistä esim. venttiilikopan tiivisteen kohdalta. Onko autosi konehuone puhdas öljystä ja mitään ylimääräistä öljynhajua ei ole havaittavissa?
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • lepis
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 81
      • Tampere

      #3
      Tarkistin öljytason muutama päivä sitten ja se oli about vähän alle puolivälin. Nyt auto seisoo lievästi etukenossa, joten uskosin että se näyttää oikein. Tosiaan lisäsin öljyä noin litran verran, eikä näyttämä muuttunu mihinkään!!! WTF?
      Auto ei ole tiputellu öljyä ollenkaan, konehuone puhdas yms eli ei pitäis olla puskenu uloskaan mistään..

      Searchillä koittanu hakee tietoo. Vaihtoehtoja: paineanturi paskana, öljypumppu paskana, tai sitten öljysuodattimes öljy menee jonku o.renkaan väärältä puolen öljypohjaan tjms... Jaa-a, menihän mielenkiintoseks. Ja erittäin mukava tutkia tuolla parkkipaikalla pikkupakkasessa ja jouluki tulos...
      E39 530iA -02

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        No ehkä sinne kannattaisi kaataa se toinenkin litra sitä öljyä. Tuskin öljykanavat niin tukossa on että ei öljyt valuis öljypohjaan saakka...

        Ja se mittaikun asteikko ei ole lineaarinen, alarajan alle mentäessä saa lisätä reilusti enemmän tavaraa kuin mitta-asteikolla ollessa...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Jakuza
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 516
          • Brisbane

          #5
          Huomaa, että kun käynnistät auton ja sammutat niin että öljyt eivät ole lämmenneet yhtään niin kestää melko kauankin, että öljyt valuvat takaisin öljypohjaan (näillä pakkasilla), joten mittatikku voi näyttää paljonkin väärin. Eli mittaa öljytaso lämpöisillä öljyillä ja niin, että odotat hetken sammuttamisen jälkeen.

          Ja tuon öljynsuodattimen kannen o-renkaat tosiaan aiheuttavat öljynpainevalon palamista, mutta ne on helppo tarkistaa. Katsot siis suodatinkotelon kannesta ne kaksi alinta noin sentin halkaisijaltaan olevaa o-rengasta. Veljeltä nämä puuttuivat kokonaan ja öljynpainevalo paloi satunnaisesti tyhjäkäynnillä.

          Comment

          • b1mm3r
            Newbiemmer
            • Nov 2009
            • 23
            • suomi

            #6
            kannattaa ennen starttauksia tarkastaa että öljypumpun ketju ei oo menny poikki...
            ZX12-R -03
            e39 520 -96

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2044
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by b1mm3r View Post
              kannattaa ennen starttauksia tarkastaa että öljypumpun ketju ei oo menny poikki...
              No se onkin vähän isompi homma :-) Eiköhän siellä ole vaan tasoanturi rikki jollei lisäämällä parane. Se on enemmän kuin yleinen ongelma. Kunhan valo on keltainen eikä punainen koneen käydessä niin en murehtisi kovin paljoa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎