Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B30 saa liikaa bensaa ja tulppia menee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WRC
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 15
    • JKL

    M30B30 saa liikaa bensaa ja tulppia menee

    Autona 730i-90.
    Ongelmana tulppien meno/penssun saanti.
    Edelliset tulpat kesti n.1000km.
    Auto käy koko ajan pirun rikkaalla.
    Nyt, jälleen kerran auton hyytyessä, ainoastaan 6-pytty oli polttanu ja tulppa kuin uusi. Muut lotomärkiä.

    Mikä vika?
    -Suuttimet kusee
    -Bensan paluuputki tukossa?
    -jtm?

    Ei riitä järki!
    Last edited by Leka; 05-02-2011, 10:59. Reason: Otsikko
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16360
    • Leppävirta

    #2
    Kokeileppa editoida tuon ensimmäisen postauksen otsikko jotenkin aiheeseen liittyväksi.

    Sitten, en nyt oikein muuta osaa noiden selvityksien perusteella kysyä kuin että oletko tietoinen missä kunnossa lambda anturi? Paskana vai ehjä. Oletko käynyt pakokaasumittauksissa?

    Miten auto käyttäytyy ajaessa,liikkeelle lähtiessä, tyhjäkäynnillä?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • WRC
      Newbiemmer
      • Jan 2011
      • 15
      • JKL

      #3
      Sorry

      Originally posted by Haju69 View Post
      Kokeileppa editoida tuon ensimmäisen postauksen otsikko jotenkin aiheeseen liittyväksi.

      Sitten, en nyt oikein muuta osaa noiden selvityksien perusteella kysyä kuin että oletko tietoinen missä kunnossa lambda anturi? Paskana vai ehjä. Oletko käynyt pakokaasumittauksissa?

      Miten auto käyttäytyy ajaessa,liikkeelle lähtiessä, tyhjäkäynnillä?
      Sorry. Ei oikee hallitse tätä virtuaalimaailmaa ja otsikoiden muuttamista, vieraalla kielelläkin kun ovat..

      Käyntiin lähtee normaalisti (ehjillä tulpilla)
      Ajan mittaan alkaa varsinkin käynnistäessä hävitä pyttyjä pelistä. Heräävät kuiteski auton lämmettyä. Sit tekee lopulta tenän.

      Auto käy normaalisti muuten ja ajossakin on normaali. Liikkeelle lähdössä joutuu kierroksia/luistatusta antamaan. Johtunee liiasta bensasta?
      Pölläkkä onkin melkonen kun maantielle kirmasee.

      Testereissä en oo käyttäny, mut bensan hajusta pakoputkesta sen jo tietää, et pielessä on!
      Tuskin Lambda?
      Joku muuhan vika sinne pytyille nyt ainetta mätää.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16360
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by WRC View Post
        Sorry. Ei oikee hallitse tätä virtuaalimaailmaa ja otsikoiden muuttamista, vieraalla kielelläkin kun ovat..
        Ainakin tähän osaan vastata. Painat siis tuolla viestiketjun ensimmäisessä viestissä jonka itse olet kirjoittanut niin tuota EDIT nappia ja sitten Go Advanced ja muutat otsikon. Ei tuo nykyinen otsikko herätä oikein mitään tunteita. Kovin moni tuskin kiinnostuu lukemaan mitä sen takaa löytyy. Voisit helpommin löytää vastauksesi.

        Tai voit toki esittää kysymyksiäsi myös tuolla. http://www.btcf.fi/forum/showthread....%E4+vastauksia
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • BMWSaloon
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 281

          #5
          ilmamäärämittari...

          Comment

          • atte.o
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2009
            • 894
            • haukipudas

            #6
            Originally posted by BMWSaloon View Post
            ilmamäärämittari...
            Komppaan tätä. Itellä M50B25 poltti tulppia ja kävi todella rikkaalla kun oli ilmanmäärämittari pimeä.
            E61 M-sport

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #7
              Originally posted by -adde- View Post
              Komppaan tätä. Itellä M50B25 poltti tulppia ja kävi todella rikkaalla kun oli ilmanmäärämittari pimeä.
              Jeps, ilmamäärämittarille myös täältä pointsit, mutta ei siellä kyllä enää ehjiä katteja ja tuskin lambdaakan ole jos on pitkään ajettu niin että bensa lentää putkenpäästä, katalysaattori ei kestä raakaa bensaa lainkaan.
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • WRC
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 15
                • JKL

                #8
                Tattista

                Täytynee alkaa sieltä vikaa kahtelemaan.
                Mut eikös jotain käyntihäitiöitäkin pitäis tulla, jos mittari sökö?

                Uusilla tulpilla käy niiin tasasesti tyhjää ja ajossakin.

                Eli miten se voi olla pimeä???

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14440
                  • Oulu

                  #9
                  E28 520i teki aikanaan vähän samaa. Tulppia meni ja bensa maistu/haisi. Siinä oli bensapäineen säädin sökö.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • WRC
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 15
                    • JKL

                    #10
                    Originally posted by WRC View Post
                    Täytynee alkaa sieltä vikaa kahtelemaan.
                    Mut eikös jotain käyntihäitiöitäkin pitäis tulla, jos mittari sökö?

                    Uusilla tulpilla käy niiin tasasesti tyhjää ja ajossakin.

                    Eli miten se voi olla pimeä???
                    Ja voikos tota jotenkin rukata?
                    Hiukka erilainen ainakin on kuin 316 pemussa.

                    Comment

                    • WRC
                      Newbiemmer
                      • Jan 2011
                      • 15
                      • JKL

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      E28 520i teki aikanaan vähän samaa. Tulppia meni ja bensa maistu/haisi. Siinä oli bensapäineen säädin sökö.
                      Tästä mäkin lähtisin

                      Kaveri just tarkistelee, riittääkö mittarissa asteikot paineille..

                      Comment

                      • WRC
                        Newbiemmer
                        • Jan 2011
                        • 15
                        • JKL

                        #12
                        Pah. Paineet 3,5 paaria tai kiekoilla vähä reilu, jtn vika ei siä

                        Vehe kyl vetää hienosti, ei nyi, tms.
                        Ex-rallikuski kehu, kun kyydis istu ja paineet mittas.

                        Öljyn vaihto eessä. Bensaa seassa pirusti. (just ..tana vaihoin)

                        Comment

                        • WRC
                          Newbiemmer
                          • Jan 2011
                          • 15
                          • JKL

                          #13
                          Voisko tuo vetää ainetta koko ajan "ryypyn" suuttimien kautta?
                          Mites sitä selvittäis..?

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #14
                            Originally posted by WRC View Post
                            Voisko tuo vetää ainetta koko ajan "ryypyn" suuttimien kautta?
                            Mites sitä selvittäis..?
                            Eikö kannattais lukea vikakoodit, ei tarttis arpoa. Joku sen vetää rikkaalle, esim. edellä ehdotetut lambda, ilmamäärämittari tms.
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Vikakoodeja ei vanhasta M30 montaa saa, ilmamassamittaria siinä ei edes ole, saati ryyppysuutinta ton ikäisessä.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎