Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B30 saa liikaa bensaa ja tulppia menee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WRC
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 15
    • JKL

    #31
    Kunnossa

    Moottorinohjauksen lämpötila-anturi oli oma ongelma.
    Vaikka mittarin persiissä näytti toimivan eikä vikakoodia ilmottanu, niin syötti väärää, eli liian kylmän koneen tietoa.

    Tyhjäkäyntikin siis asettu normaalix, kun sääti IMM:n takas "normiasentoon".
    Nyt menee pirssi yhdistelmäajossa n.12-13l lukemiin, jossa kohtalaisesti pikkuajoa "takaveto-kaasujalalla"

    Apaut +- 10l matkassa, eikä kulutusta saa normiajolla yli 20l menemään ylämäkiinkään, joten kunnossa taitaa olla..

    Ehkä aavistuksen viä tyhjäkäynniltä lähtiessä ontuu?
    Voi olla jo kuvitelmaakin..
    Normaalisti voi ajella, ilman pelkoa sammumisesta ja luistattamalla lahtemisestä.

    Edelleen: Se valkonen anturi kiinnostais, jos joku osaa neuvoa.
    Oma englanti ja ymmärrys ei riitä

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #32
      Laitetaas taas ties kuinka monennen kerran lämpötila-antureiden vastusarvoja jotta voitte mittailla niitä:



      Sitten ne lämpötila-anturit jotka löytyy mm. FAQ:n korjauskirjoista:



      Ainiin, voltti (V) ei ole virran yksikkö, vaan jännitteen...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • sleepertuning
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 662
        • Kotka

        #33
        Originally posted by Leka View Post
        Ainiin, voltti (V) ei ole virran yksikkö, vaan jännitteen...
        Kumma kyllä tämä tuntuu menevän monella sekaisin vaikka se opetetaan jo yläasteella, ainakin nykyään...

        Tosin, asian pointti on kuitenkin yleensä ymmärrettävissä vaikka jännitteet ja virrat menee sekaisin.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎