Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 Päästöt pilvissä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325ix
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 37
    • Hattula

    m20b25 Päästöt pilvissä?

    Moi!

    Käytin e30 325ix:n leimalla, niin tuli ajokielto päästöjen takia.
    CO 8,65--->sallittu 3,50
    HC 741--->sallittu 600
    Co2 8,48

    Tässä mallissa ei ole kattia
    Veikkan että ruiskun anturi on sökö.

    Olisko ideoita, mistä vois tollainen johtua?
    Last edited by 325ix; 06-01-2011, 14:14. Reason: anturi
  • Lankinen
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 46
    • Rantasalmi

    #2
    Pistikö ajokieltoon?Käykö tyhjäkäynnillä iha normaalisti?

    Comment

    • 325ix
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 37
      • Hattula

      #3
      Juu, ajokielto tuli.
      Tyhjäkäynti on tasainen. yks homma lisää, miks mä luulen että antureissa olis vikaa. Lämppäri puhaltaa kylmää ilmaa sisälle.
      Voisko se olla niin että ruiskuanturi ja lämpötila anturit ova tiensä päässä?

      Comment

      • julli75
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 302
        • lpr

        #4
        ilmaa veden kierrossa tai termari/lämppärin mangneetti venat jumissa.
        eli keula ylämäkeen ja limupullo ilmaus.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by 325ix View Post
          Moi!

          Käytin e30 325ix:n leimalla, niin tuli ajokielto päästöjen takia.
          CO 8,65--->sallittu 3,50
          HC 741--->sallittu 600
          Co2 8,48

          Tässä mallissa ei ole kattia
          Veikkan että ruiskun anturi on sökö.

          Olisko ideoita, mistä vois tollainen johtua?
          Mikähän oli O2, eli happi?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16486
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by julli75 View Post
            ilmaa veden kierrossa tai termari/lämppärin mangneetti venat jumissa.
            eli keula ylämäkeen ja limupullo ilmaus.
            Ei tarvi m20 limupullo- eikä muitakaan kikkoja.

            Comment

            • 325ix
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 37
              • Hattula

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Mikähän oli O2, eli happi?
              O2 1.73--> sallittu 5,00

              Comment

              • insp
                BTCF Member
                • Sep 2002
                • 827
                • Iittala

                #8
                IMM hajalla/säädöt pielessä? Venttiilivälit, onko varmasti oikeat?
                Vaikka kattia ei olekkaan, oletko varma ettei ole lambdaa?
                ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                Comment

                • 325ix
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 37
                  • Hattula

                  #9
                  Originally posted by insp View Post
                  IMM hajalla/säädöt pielessä? Venttiilivälit, onko varmasti oikeat?
                  Vaikka kattia ei olekkaan, oletko varma ettei ole lambdaa?
                  Autossa ei ole lambdaa. Pakoputki oli kesällä irtii, eikä siinä ollut lambda anturia.

                  Vaihdoin tänään lämpötilan anturin, ja ruiskun anturin.
                  Ei mitään vaikutusta. Täytyy tarkista vielä noi liitinten johdot.

                  Ilmamäärämittaria säädin vähäsen, se vaikutaisi toimivan.

                  Huolestuttava oli se että siinä kumiputkessa, mihin ilmamäärämittari ruuvataan. Oli jotain öljy/vesi litkua?
                  Ja pakoputkesta tiputteli samaa litkua.
                  Onkohan kansirempan aikaa?
                  Konella on ajettu vaan 390 000km

                  Että sellaista.

                  Comment

                  • insp
                    BTCF Member
                    • Sep 2002
                    • 827
                    • Iittala

                    #10
                    Originally posted by 325ix View Post
                    Autossa ei ole lambdaa. Pakoputki oli kesällä irtii, eikä siinä ollut lambda anturia.

                    Vaihdoin tänään lämpötilan anturin, ja ruiskun anturin.
                    Ei mitään vaikutusta. Täytyy tarkista vielä noi liitinten johdot.

                    Ilmamäärämittaria säädin vähäsen, se vaikutaisi toimivan.

                    Huolestuttava oli se että siinä kumiputkessa, mihin ilmamäärämittari ruuvataan. Oli jotain öljy/vesi litkua?
                    Ja pakoputkesta tiputteli samaa litkua.
                    Onkohan kansirempan aikaa?
                    Konella on ajettu vaan 390 000km

                    Että sellaista.
                    Sitten ei muutakun tarkistamaan venttiilivälykset ja lopuksi säädät päästöt kuntoon imm:stä käsin.
                    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                    Comment

                    • 325ix
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 37
                      • Hattula

                      #11
                      Noni leima tuli tänään !

                      Säädin ventiilit, vaihdoin ruiskuanturin ja lämpötilaanturin, sekä korjasin ruiskuanturin liittimen. Kun oli johdot huonosti kiinni.

                      Ja sitten säädin ilmamäärämittarista seoksen kohille.

                      Näillä eväillä sain päästöt tippuu.

                      Joten kiitos taas avuista kaikille!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎