Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.5 tds kansi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -juzzi-
    BTCF Member
    • May 2004
    • 527
    • Klaukkala

    2.5 tds kansi ongelma

    Eli autosta hajosi vesipumppu jonka seurauksena kansi halkesi. Laitettiin toinen kansi joka koeponnistettiin ja todettiin ehjäksi ja kun laitettiin uusi kansi paikoilleen niin tekee heti painetta vesijärjestelmään.

    No kansi purettiin uudestaan irti ja kansi ponnistettiin uudestaan ja todettiin ehjäksi???

    Aiemmin halkinaisella kannella kun vesipumppu oli vaihdettu niin oireet alkoi vasta noin 90 lämmöissä eli alkoi kuumana savuttaa ja tekemään painetta. Ja nyt teki heti kun auton käynnistää.

    Kasattiin luonnollisesti uudella tiivisteellä,pulteilla ja taso ajettiin suoraksi ja lohkon pintakin oli puhdistettu.


    Mikä helvetti tuossa romussa oikein voi olla?

    Autona Omega -99
    530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
    https://www.instagram.com/juzzi1984/
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    siis lentääkö sieltä tällä uudella kannellakin nesteet heti pihalle vai miten?
    Tarkoitan siis että tekeekö vähän painetta ja välissä kuplia nousee paissariin jne. vai ihan silleen, että nesteet ei pysy sisällä ollenkaan.

    Näissä on ainakin BMW:n puolella paisuntasäiliössä vakiona 1,4 bar korkki eli jonkin verran painetta kuuluukin olla. Sitten olen huomannut,että tuo järjestelmä on yliherkkä ilmoille. Jos se saa vähänkin jostain ilmoja niin tekee heti painetta. Itsellä esim. lämppärin kenno hajosi silleen, että ei vuotanut, mutta auton jäähtyessä imaisi aina ilmaa sitä kautta jäähdytysjärjestelmään.

    Paisuntasäiliön korkin juureen tuleva pikkuletku pitää olla auki. Jos neste ei pääse sitä pitkin kiertämään niin taas alkaa oireet. Siihen mihin se letku kiinnittyy paisuntasäiliössä on niin pieni reikä, että menee helposti tukkoon ja neste ei enää kierrä. Tosin sitä reikää ei pidä mennä isontamaa, koska silloinkaan se nestekierto ei toimi enää kunnolla. Olen tuon kokeillut.

    Näiden ilmaaminen on myös tavallisen haastellista. ns. tavallisella ilmauksella sinne jää ilmoja lähes 100% varmasti. Parhain konsti on teipata pohjaton limpparipullo ylösalaisin paisuntasäiliön korkin paikalle ja kipata se lähes täyteen nestettä. Sitten kun autoa käyttää tyhjäkäynnillä niin hiljalleen sitä nestettä sinne uppoaa kun samalla puristelee letkuja.

    Termostaatti kannattaa myös vaihtaa,koska se voi jumittua esim. jos ollut monta viikkoa kuivana. Muutenkin BMW:n termostaatit on vaihtokamaa.

    Ei näissä mielestäni se kansi kuitenkaan ihan itsestään pitäisi hajota. Jos kone pääsee keittämään niin sitten kansi toki voi halki mennä. Joskus muistan kuitenkin lukeeni tapauksesta, jossa koenponnistuksen mukaan ehjä kansi oli kuitenkin halki...
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Onko kantta, lohkoa ja mäntien lohkon tason ylitystä mitattu? Miten paksu ensimmäisenä purettu kansipahvi oli? Josko se vaan olisi kasattu väärillä osilla?
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • -juzzi-
        BTCF Member
        • May 2004
        • 527
        • Klaukkala

        #4
        Originally posted by kaol View Post
        Onko kantta, lohkoa ja mäntien lohkon tason ylitystä mitattu? Miten paksu ensimmäisenä purettu kansipahvi oli? Josko se vaan olisi kasattu väärillä osilla?
        Kansi pahvina Reinz valmiste joka on se paksumpi versio.
        530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
        https://www.instagram.com/juzzi1984/

        Comment

        • -juzzi-
          BTCF Member
          • May 2004
          • 527
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by ockelbo4500 View Post
          siis lentääkö sieltä tällä uudella kannellakin nesteet heti pihalle vai miten?
          Tarkoitan siis että tekeekö vähän painetta ja välissä kuplia nousee paissariin jne. vai ihan silleen, että nesteet ei pysy sisällä ollenkaan.

          Näissä on ainakin BMW:n puolella paisuntasäiliössä vakiona 1,4 bar korkki eli jonkin verran painetta kuuluukin olla. Sitten olen huomannut,että tuo järjestelmä on yliherkkä ilmoille. Jos se saa vähänkin jostain ilmoja niin tekee heti painetta. Itsellä esim. lämppärin kenno hajosi silleen, että ei vuotanut, mutta auton jäähtyessä imaisi aina ilmaa sitä kautta jäähdytysjärjestelmään.

          Paisuntasäiliön korkin juureen tuleva pikkuletku pitää olla auki. Jos neste ei pääse sitä pitkin kiertämään niin taas alkaa oireet. Siihen mihin se letku kiinnittyy paisuntasäiliössä on niin pieni reikä, että menee helposti tukkoon ja neste ei enää kierrä. Tosin sitä reikää ei pidä mennä isontamaa, koska silloinkaan se nestekierto ei toimi enää kunnolla. Olen tuon kokeillut.

          Näiden ilmaaminen on myös tavallisen haastellista. ns. tavallisella ilmauksella sinne jää ilmoja lähes 100% varmasti. Parhain konsti on teipata pohjaton limpparipullo ylösalaisin paisuntasäiliön korkin paikalle ja kipata se lähes täyteen nestettä. Sitten kun autoa käyttää tyhjäkäynnillä niin hiljalleen sitä nestettä sinne uppoaa kun samalla puristelee letkuja.

          Termostaatti kannattaa myös vaihtaa,koska se voi jumittua esim. jos ollut monta viikkoa kuivana. Muutenkin BMW:n termostaatit on vaihtokamaa.

          Ei näissä mielestäni se kansi kuitenkaan ihan itsestään pitäisi hajota. Jos kone pääsee keittämään niin sitten kansi toki voi halki mennä. Joskus muistan kuitenkin lukeeni tapauksesta, jossa koenponnistuksen mukaan ehjä kansi oli kuitenkin halki...
          Tekee heti painetta ja kun pitää kättä paisarin päällä niin 10-20s niin tuhahtaa jo kunnolla. Termostaatti ei oireile ennenkuin on moottori kuuma eli siinä vika ei ole.
          Tässä ei ole ikinä ennen ollut ilmaamisen kanssa minkäänlaisia ongelmia en tiedä onko e34/e39 sitten erilainen järjestelmä. Aina on ilmaantunut kun vaan laittaa nesteet sisään ja käyttää lämpimäksi. Ja paisarissa kiertää vesi.

          Kantta koe onnisteltu koko viikonloppu ja halkeamaa ei löydy.
          530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
          https://www.instagram.com/juzzi1984/

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #6
            Väärä kansi. Vesireiät ei osu yms. Uudemmissa vahvistettu kansi, joka ymmärtääkseni erilainen. Minkä vuosimallin autosta tämä "vaihtokansi" on kotoisin? Vaihtuu kait -96
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Originally posted by TFV View Post
              Väärä kansi. Vesireiät ei osu yms. Uudemmissa vahvistettu kansi, joka ymmärtääkseni erilainen. Minkä vuosimallin autosta tämä "vaihtokansi" on kotoisin? Vaihtuu kait -96
              Höpsis. Menee Bemarien ja Opelien kannet suoraan ristiin, imusarjan laipoissa on erot.
              Mitään vuosimalli parannuksia ei tuossa koneessa ole tullut, pahennuksia mm. pakokaasujen kierrätykset jne turhat, jotka nekin voi rapsia suoraan pois jopa E39:stä.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • -juzzi-
                BTCF Member
                • May 2004
                • 527
                • Klaukkala

                #8
                Molemmat moottorit 95-97 mallisista autoista ja opeleista, ja samaa kansi tilkettä myydään kaikkiin vuosimalleihin.
                530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                https://www.instagram.com/juzzi1984/

                Comment

                • coupebemaristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 220
                  • 03

                  #9
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Höpsis. Menee Bemarien ja Opelien kannet suoraan ristiin, imusarjan laipoissa on erot.
                  Mitään vuosimalli parannuksia ei tuossa koneessa ole tullut, pahennuksia mm. pakokaasujen kierrätykset jne turhat, jotka nekin voi rapsia suoraan pois jopa E39:stä.

                  Miten tämä EGR:n poistaminen tapahtuu?
                  E30 325 iX -90 touring
                  Vw Passat 1.8 T -01
                  Ex BMW:t
                  E36 320 i -92 coupe
                  E36 328 i -95 coupe
                  E36 325 iA -94 sedan
                  E34 520 i 24V -95 touring
                  E34 540 iA -94 sedan
                  E39 525 TDS -98 touring

                  Originally posted by TareJR
                  Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎