Eli jos tuollaseen mekaanisella ruiskulla varustettuun moottoriin tyrkkäsee turbon kaveriksi, niin pitääkö jotain huomioida jota en nyt itse hoksaa?
Imusarjat tulee uusiksi, joten suuttimen paikkakin on vielä auki. Jos suuttimen laittaa ennen turboa (eli imis polttoaineseoksen turbon läpi ilman mukana) niin seos olisi kait tasalaatuisempi? Samalla turbolta poistuisi lämpökuormaa, mutta myöskin seos olisi kuumempi eli [tiheän vastakohta] öö harvempi..?
Jos taas laittaa suuttimet ruiskimaan suoraan niin lähelle venttiileitä kuin mahdollista, lämpökuormaa poistuisi venttiileiltä, mutta seos ei olisi niin tasalaatuinen. Tässä tapauksessahan polttoaine suikutetaan painepuolelle, joutuukohan laitteistoon tekemään jotain muutoksia? Toimiiko imusarjan alipainetta (tässä tapauksessa ylipainetta) mittaava osa suoraan, vai joutuuko tekemään jotain kommervenkkejä?
Laitteisto 1.8 (muistaakseni) 4-pyttynen, aika wanha kuten voi olettaa kun on mekaaninen...
Ja en halua muuttaa elektroniseksi tällä kerralla...
Imusarjat tulee uusiksi, joten suuttimen paikkakin on vielä auki. Jos suuttimen laittaa ennen turboa (eli imis polttoaineseoksen turbon läpi ilman mukana) niin seos olisi kait tasalaatuisempi? Samalla turbolta poistuisi lämpökuormaa, mutta myöskin seos olisi kuumempi eli [tiheän vastakohta] öö harvempi..?
Jos taas laittaa suuttimet ruiskimaan suoraan niin lähelle venttiileitä kuin mahdollista, lämpökuormaa poistuisi venttiileiltä, mutta seos ei olisi niin tasalaatuinen. Tässä tapauksessahan polttoaine suikutetaan painepuolelle, joutuukohan laitteistoon tekemään jotain muutoksia? Toimiiko imusarjan alipainetta (tässä tapauksessa ylipainetta) mittaava osa suoraan, vai joutuuko tekemään jotain kommervenkkejä?
Laitteisto 1.8 (muistaakseni) 4-pyttynen, aika wanha kuten voi olettaa kun on mekaaninen...
Ja en halua muuttaa elektroniseksi tällä kerralla...
Comment