Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin ohjainlaite ei ohjaa vanosta (M52B25)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juha_A.
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 10
    • Espoo

    Moottorin ohjainlaite ei ohjaa vanosta (M52B25)

    M52B25 moottorissa ohjainlaite ei ohjaa vanosta.

    Inpan live-datassa näkyy, että vanos on off -asennossa, vaikka painaisi äkisti kaasua. Käsittääkseni pitäisi tällöin mennä on -asentoon?

    Vanoksen pystyy aktivoimaan, jolloin tyhjäkäynti muuttuu, eli itse vanos ilmeisesti toimii.

    Nokka-akselin asteet live-datassa pyörii 21,5-23 välimaastossa. Kokeilin myös toisella asentotunnistimella, eikä mikään muuttunut.

    Moottori käy muuten tasaisesti ja toimii mielestäni hyvin, eikä ylimääräisiä ääniä ole.

    Onko tietoa, mitkä asiat tuohon vanoksen ohjaukseen vaikuttaa tai ideoita, mikä mättää?
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Originally posted by Juha_A. View Post
    M52B25 moottorissa ohjainlaite ei ohjaa vanosta.

    Inpan live-datassa näkyy, että vanos on off -asennossa, vaikka painaisi äkisti kaasua. Käsittääkseni pitäisi tällöin mennä on -asentoon?

    Vanoksen pystyy aktivoimaan, jolloin tyhjäkäynti muuttuu, eli itse vanos ilmeisesti toimii.

    Nokka-akselin asteet live-datassa pyörii 21,5-23 välimaastossa. Kokeilin myös toisella asentotunnistimella, eikä mikään muuttunut.

    Moottori käy muuten tasaisesti ja toimii mielestäni hyvin, eikä ylimääräisiä ääniä ole.

    Onko tietoa, mitkä asiat tuohon vanoksen ohjaukseen vaikuttaa tai ideoita, mikä mättää?
    Muuttuu ~2500 jälkeen kun kierrättää, säätää 20 astetta joten sen pitäisi kyllä näkyä livedatassa ihan selkeästi.
    Kuinka nopeasti kaasua painaa ei tuohon pitäisi juuri vaikuttaa vaan enemmän kierrokset ja kuormitustilanne mutta paikallaankin kun päälle 3000 antaa niin pitäisi vaihtaa tilaa.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Juha_A.
      Newbiemmer
      • Sep 2005
      • 10
      • Espoo

      #3
      Ei muutu. Vaikka olisi millä kierroksilla, niin ohjausjännitettä ei vanokselle tule. Testattu myös kuormitus päällä.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Lämpöanturien tiedot näyttää oikein eikä mitään vikakoodeja jää päälle?
        Eniten tuohon vaikuttaa nokan anturi juuri mutta ilmeisesti on kunnossa kun kerran lukee suht järkevästi nokan asennon. Mutta ootko kokeillut uudella merkkianturilla vai käytetyillä?
        Noissa monissa vanhoissa on ollut eristevikaa että on liittimen kumisuojan alta johdot välillä oikosessa.

        EDIT: Niin oliko tää muuten se tapaus missä tuo kone oli eräästä purku e39:stä?
        Last edited by Supa; 26-01-2011, 23:51.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Juha_A.
          Newbiemmer
          • Sep 2005
          • 10
          • Espoo

          #5
          Lämpöanturin arvo nousi n. 150 fahrenheitiin, eli 65 asteeseen (en käyttänyt täysin lämpimäksi konetta) ja nousi tasaisesti tuohon arvoon.

          Vikakoodeja ei ole.

          Nokan anturi oli tarviketiskiltä, mutta ilmeisesti alkuperäistä vastaava, josta sulatettu BMW-tekstit pois.

          Jep, sama tapaus. Kaveri ilmeisesti jutellut jotain asiasta.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Eiku mä hain osii sillo joskus siitä
            No mutta mielenkiintosta, jos kiinostaa ni mullo yks siimenssi purkki kyseisestä koneesta irtonaisena niin voi vaihtaa ja kokeilla onko eroa.
            Jos sulla on siinä vielä ajonesto toiminnassa niin tuon toisen purkin koodaus onnistuu sille testailuja varten kyllä.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎