Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52 käynti ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuulas88
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 82
    • Suomi

    m52 käynti ongelma.

    Elikkäs moottorin vaihto tehty onnistuneesti.M50 koneen paikalle vaihdettu m52:nen.

    M50 johtosarja, kampiakselin hihnapyörä, m50 imusarja, m50 pakosarja ja m50 ilmamassamittari.

    Ongelmana siis että auto ei tahdo startata aina. Jos ei kerrasta lähde niin sen jälkeen ei tahdo edes yrittää lähteä vaikkakin sekuntti sitten hörähti. Sen jälkeen turha kokeilla sahata kun ei se sillä lähde. Hinaamalla lähtee heti. Mutta kierokset sekoilee hetken aikaan. Myö vääntö puuttu vasta 4,5-5 tuhannen kierroksen kohdalla alkaa vääntää. Myös lämmöt eivät tahdo nousta jos ei luukuta.

    Ainoa mitä mietin että olisko nokassa sen verran vikaa ongelmaani kun tällähetkellä nokkaakselin asentotunnistin ei kytketty koska vanos nokka ja pitäis vaihtaa ei vanos. Eli voiko ongelma johtua tuosta. Tai siis se nokkaakselin tunnistin levy on väärä josta syystä ei kytketty anturi. Auto toimii vara toiminnolla.

  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Originally posted by tuulas88 View Post
    Elikkäs moottorin vaihto tehty onnistuneesti.M50 koneen paikalle vaihdettu m52:nen.

    M50 johtosarja, kampiakselin hihnapyörä, m50 imusarja, m50 pakosarja ja m50 ilmamassamittari.

    Ongelmana siis että auto ei tahdo startata aina. Jos ei kerrasta lähde niin sen jälkeen ei tahdo edes yrittää lähteä vaikkakin sekuntti sitten hörähti. Sen jälkeen turha kokeilla sahata kun ei se sillä lähde. Hinaamalla lähtee heti. Mutta kierokset sekoilee hetken aikaan. Myö vääntö puuttu vasta 4,5-5 tuhannen kierroksen kohdalla alkaa vääntää. Myös lämmöt eivät tahdo nousta jos ei luukuta.

    Ainoa mitä mietin että olisko nokassa sen verran vikaa ongelmaani kun tällähetkellä nokkaakselin asentotunnistin ei kytketty koska vanos nokka ja pitäis vaihtaa ei vanos. Eli voiko ongelma johtua tuosta. Tai siis se nokkaakselin tunnistin levy on väärä josta syystä ei kytketty anturi. Auto toimii vara toiminnolla.
    nokka-akselin tunnistimen toiminta on erittäin tärkeä moottorinohjaukesn oikealle toiminnalle. ei kannata vaivata päätä enempää ennenkuin tunnistin on kiinni. muistelisin että jossain m50 koneissa on vr-tyyppinen anturi ja m52 anturi on hall typpinen.. selviää helposti kytkentäkaavioista..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #3
      Samoin kannattaa painostaa siihen jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen, niin eiköhän ne lämmötkin nouse ihan normaalisti.

      Comment

      • tuulas88
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 82
        • Suomi

        #4
        m52 käynti ongelma

        Originally posted by Esko View Post
        Samoin kannattaa painostaa siihen jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen, niin eiköhän ne lämmötkin nouse ihan normaalisti.
        Niin juu nousee ihan normisti. Siis että ei siitä keskiviivan yli mee koskaan. Mut tyhjäkäynnillä ei nouse ja jos se on siinä keskellä niin laskee.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎