Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 huoltaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauritius
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 327
    • KRS

    M50 huoltaminen

    Tuli ostettua Ruottista purkaamolta 525 m50 koneen joka olisi tarkoitus laittaa e30 cabrioon keväällä. Nyt kun kone on pukissa kiinni niin mitä kaikkea kannattaisi tehdä sille?

    Seuraavat osat menee ainakin vaihtoon

    24x nostajat
    ketjut+kiristäjät+ohjaimet
    öljypohjan tiiviste
    venttiilikannen tiiviste
    vp + termostaatti

    Lohkon/kannen välistä on vuotanut pikkasen öljyä ja ajattelin että ehkä samalla vaihtaisi kannentiivisteen ja venttiilikumit sekä tehdä tarkistus kannelle ja venttiileille. Mutta kannattaako avata tuon vuotamisen takia? Ja onko tuo kohta yleinen vuotopaikka m50 koneissa? Puristukset sain käsin kylmää konetta pyörittämällä 12-11-12-12-12-12bar.

    Kaikki m50 erkoistyökalut löytyvät ja myös bentleyn korjausohjeet.

    Niin ja koneella ajettu 260tkm.
    Last edited by Mauritius; 02-02-2011, 19:15.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Jos kerran kone on irrallaan ja puretaan jo tonverran muutenkin niin alakerran laakerit+männänrenkaat ei mahottomia maksa.
    Kannen ainakin tarkastaisin, todennäköisesti ainakin pako-ohjureissa jo reilusti välystä, nämä uusiksi ja samalla toki kansipahvi.

    Ite tekisin tos vaihees täysremontin suoraan, ei siihen kauheesti enää osia tarvi lisää ja meneepähän taas pitkän aikaa
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Mauritius
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 327
      • KRS

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      Jos kerran kone on irrallaan ja puretaan jo tonverran muutenkin niin alakerran laakerit+männänrenkaat ei mahottomia maksa.
      Kannen ainakin tarkastaisin, todennäköisesti ainakin pako-ohjureissa jo reilusti välystä, nämä uusiksi ja samalla toki kansipahvi.

      Ite tekisin tos vaihees täysremontin suoraan, ei siihen kauheesti enää osia tarvi lisää ja meneepähän taas pitkän aikaa
      Mielessä on kyllä käynyt että jos tuon stroukkaisi samalla 2,8 litraiseksi niin samallahan siinä laittaisi kaikki laakerit uusiksi.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎