Announcement

Collapse
No announcement yet.

lastun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soksanen
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 4
    • Salo

    #16
    Originally posted by DriveFast View Post
    Olis kiva tietää, että lähteekö tän "lastun" kanssa autosta tuollaisia lukemia, mitä tuolla racechip-sivustolla lupaillaan.. +25% tehoa ja +15% vääntöä, noin niinkun minimissään..

    Vieppä auto penkkiin, jos tuon saat kunnolla toimimaan.. Ihan vaan mielenkiinnosta..
    Mulla kokemusta huijausboksista (en muista nimeä).
    Luvattiin 220hv/470Nm. Laitoin paikoilleen ja kyllä siinä potkua oli 1700RPM kohdalla, jonka kyllä perseen alla tunsi. En tiedä todellista tehonlisäystä, mutta olin tyytväinen ostokseen. Tämä tuli ohjausboksin liittimen väliin ja olisi saanut kytkimellä ohjattua päälle/pois.

    Mahtoiko boksi huijata lisää ahtopainetta, en osaa sanoa.

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Rockford View Post
      Ilmeisesti ostajaa.
      Hahha, jep!

      Juu'u, ruiskutuspaineen nosto on sinänsä ihan toimiva virityskonsti, kun samalla suuttimen aukioloajalla saadaan enemmän soppaa männän päälle.. valitettavaa vain on että korkeapainepumppu menee jossai vaiheessa 100% varmuudella paskaksi = +1000€

      Ruiskutusajan pidennyskin (mitä nämä "älykkäät boxit" tekee) tuo toki lisää voimaa. Yllättävää kyllä siitäkin löytyy huonoja puolia.. näissä "nykydieseleissä" kun on ruiskutus päästöjen vuoksi (suurempi palolämpötila), tosi myöhäisellä niin seuraukset ovat myös selvät; isompi lämpökuorma (ahdin/ahtimet, pakosarja, koko moottori) ja paljon "hukkaan heitettyä" polttoainetta savun muodossa, kaikki kun ei enää millään ehdi palamaan sylinterissä kunnolla.. karstoittaa paikkoja ja siihen kun lisätään aikaisemmin mainittu reilusti suurempi palolämpö niin soppa on valmis.

      Yksikin osa kun napsahtaa moottorista tuollaisen boxin takia niin jo tuli "lastutus" halvemmaksi Ja esim LTR-Racing tekee tuollaiseen vanhempaan 330d/530d toiveiden mukaisen softan 400€, ja on sitten takuulla tulee niin "optimoitu" softa kun vain mahdollista Hölö-auto puolella ehkä vähemmän tunnettu, mutta raskaan kaluston puolella tällä hetkellä varmasti arvostetuin kaveri.
      Last edited by Matson^; 25-02-2011, 10:10.
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎