Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä turbotuksesta...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tolppa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 69
    • savonlinna

    Kysymyksiä turbotuksesta...

    -kyseessä olisi -89 320 cabrio,jossa ainakin toistaiseksi muutos katsastamaton 325:sen kone.saako luvat +20% tehopenkki todistuksella?

    -ja jos saa,niin kestääkö alakerta noin 250-300 hv:n tehon.kyseessä on matala puristeinen 8.8:1.ja mitä kansitiiviste ratkaisua suosittelisitte?
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #2
    kanspahviin en ota kommenttia
    mut saat läpi sen noilla +katti
    ja kyllä on ainaki muilla kestänny toi alakerta isompiakin tehoja
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • tolppa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 69
      • savonlinna

      #3
      Originally posted by seidltuning
      kanspahviin en ota kommenttia
      mut saat läpi sen noilla +katti
      ja kyllä on ainaki muilla kestänny toi alakerta isompiakin tehoja
      miks katti?pitääkö ensi katastaa 2.5:sella,vai samalla kaikki?

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Originally posted by tolppa
        Originally posted by seidltuning
        kanspahviin en ota kommenttia
        mut saat läpi sen noilla +katti
        ja kyllä on ainaki muilla kestänny toi alakerta isompiakin tehoja
        miks katti?pitääkö ensi katastaa 2.5:sella,vai samalla kaikki?
        Tämä kysymyksesi ei kyllä varsinaisesti sisällä projektia, mutta vastataas kuitenkin...

        Olet ilmeisesti ostamassa sitä Tallinnassa olevaa 320i cabriota johon on vaihdettu 2,5l kone ja laatikko ilman katsastuksia...? Itse olin ostattelemassa sitä ja selvittelin sääntöasioita tekniikka @ ake.fi osoitteesta ja tulin siihen tulokseen että haen saksasta sellaisen oikean 325tosen sitten kun tarve tulee. Ongelmana on se että sinun pitäisi pystyä todistamaan moottorinvaihdon suoritetun Virossa eikä suomen maalla... Myyjän mukaan hänen ei ainakaan onnistunut toimittaa lappuja siitä. Ja tuontiauton ollessa kyseessä mennään 25% kanta-auton tarkistusrajalla joten prosentitkin ovat täynnä kun saat sen suomeen veivattua. (moottori 12%, startti 1,5%, laturi 1,5%. laatikko 9% = 24%) ja siihen vielä kardaani päälle...

        Joten JOS saat sen suomen kilpiin niin heti seuraavan osan vaihtaessa saat autosta ylittyy prosentit ja vaadittaisiin kanta-auton tarkistus mitä tietääkseni ei voida suorittaa jo muutettuun autoon? Ajoneuvo olisi leimattava rakennettuna ajoneuvona tjsp ja sen en uskoisi olevan halpaa.

        Tietysti voi onnistua keplotella niin että vaihtaa M20B20 tekniikan ennenku tullaa, mutta huvinsa kullakin.

        Niin ja semmosta että ei tartte nokkaansa pidemmälle katsoa löytääkseen ensimmäiset M20B25 turboprojektit projektit osiolta.

        PS. PIDETÄÄN NÄMÄ TÄNNE KUULUMATTOMAT VIESTIT MUUALLA :|

        Comment

        • advance
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1689

          #5
          kahtelin tuolta pro turbolta että siellä oli tehty e30 325:seen pakosarja. eikö se pitäs kaiken jären mukaan mennä myös m20 323i:hin mikä on tuossa e21:sessä.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by advance
            kahtelin tuolta pro turbolta että siellä oli tehty e30 325:seen pakosarja. eikö se pitäs kaiken jären mukaan mennä myös m20 323i:hin mikä on tuossa e21:sessä.
            Jos vaan mahtuu olemaan siellä niin eiköhän se passaa.

            Comment

            • advance
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1689

              #7
              Joo sitä vähän niinku ajoin takaa että onko siellä jotain isoja eroavaisuuksia että ei mahtuisi :wink:

              Comment

              • tolppa
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 69
                • savonlinna

                #8
                -no joo,ehkä kysymykseni oli väärässä paikassa,mut ei näytä olevan enää.. :oops: vaikka projekti kyllä alkamassa onkin.tuleeko ahtimesta prosentteja?

                -en ole kylläkään ostamassa mitään tallinan autoa,kun olen jo pitkään omistanut cabrion.

                -riittääkö to3:ssa potenttiaali miten pitkälle?

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  Originally posted by tolppa
                  -no joo,ehkä kysymykseni oli väärässä paikassa,mut ei näytä olevan enää.. :oops: vaikka projekti kyllä alkamassa onkin.tuleeko ahtimesta prosentteja?

                  -en ole kylläkään ostamassa mitään tallinan autoa,kun olen jo pitkään omistanut cabrion.

                  -riittääkö to3:ssa potenttiaali miten pitkälle?
                  Jos auto on kilvissä tarvitsee sun rakentaa auto, laittaa katti putkeen (kun auto on uudempi kuin 7/87), hakea dynolappu että koneessa on alle 204hv ja mennä konttorille. Kun moottori on vaihdettu niin ahtimesta ei tule sen kummemmin mitään rosentteja. Täytyy kuitenkin huolehtia että tuontiauton osalta muutettujen osien prosentit pysyy alle 25% ja suomiauton 35%...

                  TO3 sella ei M20B25 motissa taideta saavuttaa valtavia tehoja. Alhaalta varmasti lähtee ja jokin 200-250hv ei välttämättä ole kaukana realistisesta, mutta tuo turbo rupeaa kyllä ahdistamaan.

                  Tosin TO3 sessahan on sama laippa mitä isommissakin malleissa, joten kokeilemisen jälkeen helppo vaihtaa isompi tilalle mikäli tarvis vaatii...

                  Comment

                  • tolppa
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 69
                    • savonlinna

                    #10
                    Kiitoksia vastauksista!!

                    -jos jollakulla on vielä esim turbo,cooleri tai kannentiiviste vinkkejä,niin tiedot otetaan mielellään vastaan!kaikki mikä aiheeseen liittyy.projektin hinta luokaksi tulee noin 1000-2000,et jostain täytyy tinkiäkkin!

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2481
                      • Lohja

                      #11
                      Tuolta projektit osiolta vaan lukemaan muitten projekteja, niin eiköhän sieltä löydy hyödyllisiäkin vinkkejä.
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎