Announcement

Collapse
No announcement yet.

M70 ajoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiHi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 90

    M70 ajoitus

    Miten voi helpoiten tarkastaa ajoituksen M70 koneesta? Käytin toisen nokka- akselin hionnassa, kun oli yksi nokka kulunut ja tämän jälkeen ei toimi kunnolla. Tein ennen purkamista merkit nokka- akseliin ja kampiakseliin ja ne piti tulla kohdalleen. Auto lähti remontin jälkeen aluksi käyntiin ja kävi lähes oikein, mutta sammuttamisen jälkeen ei käynnistynyt enää kunnolla ja sahaamisen jälkeen kävi muutamalla pytyllä ja poltti bensaa putkessa.

    Mitähän muuta tuossa remontissa olisi voinut mennä pieleen? Imusarjan tiivisteet puhdistettiin ja tiivistettiin tiivisteliimalla. Tulpat on uudet ja johdot ja virranjakajat myös vasta uusittu. Missä on lamdojen johdot, kun luin että ne voi mennä ristiin.
  • AnttiHi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 90

    #2
    Olisko kellään ajatuksia?

    Voiko ajoitusvalolla katsoa antaako kipinän oikeaan aikaan ja tästä päätellä onko jako kohdallaan? Tässähän ei voi virranjakajan, eikä pyörijän asentoa muuttaa ja kampiakselilta tunnistaa asennon, joten tuleeko kipinä aina oikeaan aikaan? Hydrauliset venttiilin nostajat painelin tyhjäksi remontin aikana niin uskaltaakohan tuota pitää käynnissä että ne täyttyisivät kunnolla?

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Originally posted by AnttiHi View Post
      Auto lähti remontin jälkeen aluksi käyntiin ja kävi lähes oikein, mutta sammuttamisen jälkeen ei käynnistynyt enää kunnolla ja sahaamisen jälkeen kävi muutamalla pytyllä ja poltti bensaa putkessa.
      Tulivatkohan pyörijän pikkuruuvit varmasti kiristetyksi...

      Comment

      • AnttiHi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 90

        #4
        Kyllä tuli pyörijä kiinni siltä puolelta mistä käytin sen irti. Toisen puolen pyörijään ei tarvinnut koskeakkaan.

        Comment

        • AnttiHi
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 90

          #5
          Kysytään vielä, että voiko vanhat ja vuotavat suuttimien o- renkaat aiheuttaa tällaisia käyntiongelmia? Nuo vois uusia kyllä joka tapauksessa kun seuraavan kerran menen tutkimaan vikaa.

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            Mikäli irti oli oikean puolen nokka, jossa on ketjun kiristin niin ajoitus ei tahdo osua kerralla kohdalleen millää edes ajoituspalikoilla. Itse olen ajoittanut noita nokkia viisi kertaa tänä talvena (virinokkien takia) Ja olen huomannut että ajoitus muuttuu kun ketju kiristyy ja näin ollen sitä pitää hakea että sen saa kohdalleen.
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • AnttiHi
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 90

              #7
              Vasemman puolen nokka oli ainoastaan irti ja otin kaikki löysät ketjusta kiristäjän puolelle ennen merkkien kohdalleen laittamista. Olis pitäny pyörittää konetta ja varmistaa sen jälkeen vielä merkit, mutta tuntui niin varmalta siinä vaiheessa.

              Onko tietoa miten ajoitus voi muuttua siinä vaiheessa kun ketju kiristyy? Jos löysät on kiristäjän puolella niin ei kai muuten mahdollista kuin hyppäämällä hammasrattaalla yli?:think
              Last edited by AnttiHi; 26-03-2011, 23:54.

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #8
                Joo en usko tuon olevan kyseessä jos vasen oli irti, sillä puolella mulla ei ole ikinä ollut ongelmaa saada ajoitusta kohdalleen. Pakokaasutesteristä toki näkisi onko kaikki pytyt pelissä vai onko hc pielessä ja onko imuvuotoja.

                Lamdojen liittimet on auton alla, jos et ole niihin koskenu niin ei kai ne ristissä ole?
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • AnttiHi
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 90

                  #9
                  Okei, kiitos näistä vinkeistä. Lamdojen johtoihin en ole koskenut auton alla, mutta tuleehan ne johdot toisestakin päästä jonnekkin kiinni. Sitä meinasin että jos ne on koneen päästä ristissä...

                  Toivottavasti ens viikolla pääsis tutkimaan lisää ja jos ei ala selvitä niin vois kyllä käyttää pakokaasutestissä. Jos käynti on samanlaista kun viimeksi lämpimällä koneella oli niin ei sillä kyllä voi ajaa edes kylälle pakokaasutestiin asti kun ei jaksa käydä kunnolla.

                  Comment

                  • aapok
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 807
                    • Liperi

                    #10
                    Ne lambdojen johdot menee suoraan johtosarjaan koneen päässä, eli ei ole liittimiä siellä. Kokeile nyppiä suuttimien johdot irti vuoroin kummaltakin puolelta niin tiedät käykö jompi kumpi puoli siististi erikseen. Onhan ne öljykorkin alla olevat neljä liitintä oikein?
                    -Aapo-

                    520da touring Lci M-sport -07
                    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                    Chevrolet Avalanche LTZ -09
                    Sea Ray 230 sundancer -94

                    Comment

                    • AnttiHi
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 90

                      #11
                      Jahas, ei ollut iso vika. Suihkin Crc:tä neljään johtoliitokseen koneen etupuolelle ja putsailin virranjakajat kun olivat kosteita. Onneksi ei tarvinnut alkaa purkamaan nokka- akseleita esille toiseen kertaan! Kiitokset vastanneille!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎