Sattuisko kukaan tietämään mistä sais kuulavikaan osia? ite yrittänä löytytää netistä ja en löytäny, kuin jonkun sarjan mikä tais olla amerinkan puolelta. luulis ainekii et osia löytyisi euroopastakii. zf:n sivuilta yrittäny ettii mut en tiiä onko sivuissa jotai vikaa vaiitessä, ku en saanu mitenkää varaosia näkyviin..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
zf 5hp30 kuulavikaan osia?
Collapse
X
-
Originally posted by jns05 View PostSattuisko kukaan tietämään mistä sais kuulavikaan osia? ite yrittänä löytytää netistä ja en löytäny, kuin jonkun sarjan mikä tais olla amerinkan puolelta. luulis ainekii et osia löytyisi euroopastakii. zf:n sivuilta yrittäny ettii mut en tiiä onko sivuissa jotai vikaa vaiitessä, ku en saanu mitenkää varaosia näkyviin..
Kauan aikaa kun niitä kaivelin.
AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
-
-
Joo, tohon kannattaa tosiaan se VBK ostaa, eikä vaan pelkkää kuulaa.
Tai vaihtoehto: http://qualitytransmissionparts.com/...products_id=66Last edited by zener; 21-03-2011, 18:58.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJoo, tohon kannattaa tosiaan se VBK ostaa, eikä vaan pelkkää kuulaa.
Tai vaihtoehto: http://qualitytransmissionparts.com/...products_id=66
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJoo, tohon kannattaa tosiaan se VBK ostaa, eikä vaan pelkkää kuulaa.
Tai vaihtoehto: http://qualitytransmissionparts.com/...products_id=66F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Posttäytyy kyl sanoa että jos ei ole automaatilaatikoita ennen rakennellut (kuten minä) ja vika iskee niin eihän oo mitään järkeä alkaa arpomaan sitä vanhaa kuntoon kun uus koneisto maksaa ton verran
Nimim. tekisi mieli hommata 4HP24 ja purkaa/huoltaa. Aihio tietenkin pitäisi olla halpa/lähes ilmainen/ilmainen.
Comment
-
-
Kysäiseppä täältä. ZF 5HP24:seen maksoi ~240€ venttiilikoneiston korjaussarja.
Ainakin 5HP24:sen venttiilikoneiston korjaussarjassa tuli asennuskuvat mukana eli huolellisuutta noudattaen varmasti onnistuu.
Tässä vielä 5HP30:sen varaosaluetttelo. JN Tradingistä saa todennäköisesti myös pelkän kuulan + tiivisteet. Itse tosin ostaisin koko korjaussarjan.Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
-
Jos sulla
a) on aski muutenkin kokonaan levallaan ja olet jo hommannut tiivistesarjan (joka sisaltaa myos venttiilikoneiston paperitiivisteen), seka
b) ei ole ollut muita ongelmia vaihtojen kanssa kuin tuo kuluneesta kuulasta johtuva pakkivika,
niin silloin en lahtisi rahojani tuhlaamaan tuohon VBK-settiin, koska et tarvitse siita mitaan muuta kuin yhden 6,35mm muovikuulan.
Kun kuulan halkaisijaksi sulle kaiken lisaksi kay mita vaan valilta noin 6,2-6,35 (luultavasti jopa 6,5mm asti ihan OK jos sopii vapaasti liikkumaan ja asettumaan spacer-levyn reikaan), niin kehoittaisin soittelemaan muutamaan automaattiaskikorjaamoon, kun niilla niita kuulia pyorii eri askeista nurkat taynna. Tuskin kehtaavat edes mitaan sellaisesta pyytaa.
Mikali molemmat em. ehdot ei tayty niin sitten on eri juttu...
Comment
-
-
Sellainen varoituksen sana viela, etta tarkasta se spacer plate siita kohtaa mihin se kuula vastaa. Vaikka kuula onkin tietysti paljon pehmeampaa kuin metallinen levy, niin silti se on voinut kuluttaa epatasaisesti vastinaukon reunan levyssa tai nostaa reunaa ylos. Tuolloin uusi kuula ei asetu tiiviisti levyn reikaan, eika takaiskutoiminta pelaa kunnolla.
Comment
-
-
Joo, jokainen tavallaan, eika siita setista mitaan haittaa ole jos tyon tekee huolella ja pitaa huolta puhtaudesta.
Ihan oikeasta kokemuksesta (kun naita korjailen tyokseni) voin kuitenkin todeta seuraavaa VBK-kitin osista:
-Kuristinprikat eivat kaytannossa kulu
-Jousien kuoleentuminen on erittain harvinaista. Naita on tullut mittailtua aika paljon...
-Muovikuulat tulee uusia, jos vahankaan on merkkeja kulumisesta
-Paperitiivisteet vaihdettava aina (tulee myos askin tiivistesarjan mukana)
-Solenoidien o-renkaat tulee aina uusia (en muista nyt ulkoa, etta tuleeko nama myos laatikon tiivistesrjan mukana)
-Suodatinverkot voi pesta ja puhaltaa puhtaiksi, ei ole mitaan hyotya vaihtaa
-Paapainepiirin kara on kaikista kovimmalla rasituksella ja kuluu kylla. Valitettavasti vaan itse poraus kuluu paljon enemman kuin tuo pinnoitettu kara, joten siina vaiheessa, kun karaan tulee kulumaa ei enaa pelkan karan vaihto auta kuin hetken (jos sitakaan).
-Manuaalikara ei juurikaan kulu (sehan liikkuu ainoastaan silloin kun liikuttaa vaihdekeppia, kun taas kaikki muut karat tekevat toita enemman tai vahemman koko ajotapahtuman aikana), ja on harvinaista etta sita tarvitsisi uusia.
Jos jollain on erilaisia kokemuksia, niin kertokaa.
Eli ohjeet multa:
-Jos sulla ei ole vaihdoissa mitaan vikaa, niin et saa kaytannossa myoskaan mitaan hyotya tuosta VBK-kitista.
-Ennaltaehkaisevana toimenpiteena kay nuo paperitiivisteen, o-renkaiden ja muovikuulien vaihto. Kuitenkin, jos on jo hommannut askin tiivistesarjan, niin ei kannata hankkia kallista VBK-sarjaa vain noiden muutaman oikeasti tarpeellisen lisahilun takia, jotka saa hommattua muutoin paljon edullisemmin. Jos sen sijaan et ole tekemassa varsinaista askiremonttia ja sulla ei siten ole askin tiivistesarjaa, niin sitten kannattaa hommata VBK-sarja tai erikseen nuo tarpeelliset osat.
Comment
-
Comment