Originally posted by Fatmonkey
View Post
Aikoinaan muistelin, että ainakin F4-koneissa tasapainotettiin ensin kampura ja vauhtipyörä erikseen. Sitten vielä paketti yhdessä. Ilmeiseti tuolla vain varmistettiin, että paketti on oikein "kasassa". Ylipäätään VW:n myllyt ei vakiona kovin hyvässä balanssissa olleet...
Kuten joku jo kirjoittikin, jokainen kaula on tasapainoitettu erikseen (niissähän on erikokoisia koloja).
Tuollahan jo edellä pitkässä englanninkielisessä tekstissä kerrotaan koko tarina ja selitys mm tuon vastapainon koolle.
Sinällään huvittava topikki, joku luulee keksinensä jonkin uuden, paremman tavan tehdä kampuran. Niin kuin eivät jo tehtaalla niin tekisi, jos siitä jotain hyötyä olisi.
Se miksi kuutoskoneen koko kampura on niin vahva ("ylivahva") löyty vastaus värähtelyteoriasta; miten suora kuutonen värähtelee. Alas opiskelemaan
![Smoke](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/smoke.gif)
Comment