Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turboon pakoputken kiinnitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    Turboon pakoputken kiinnitys

    Millainen osa tulee tämmöseen turboon että saa kiinni putken??

    Ilmeisesti joku klemmarin tapanen mutta olisko jollain selvää kuvaa kun netistä ei järkeviä löytynyt ....
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #2
    Kyselin samaa asiaa proturbolta mutta mitään ei ole vielä kuulunut jos edes vastausta tulee.Jos sieltä saisi kiinnityksen siihen.

    Kuitenkin erään toisen lähteen mukaan(kysynyt proturbolta) on kyseessä jonkinlainen "männänrengas"-kiinnitys. Läpipultein oli proturbo kuulema ehdottanut..tiedä sitten. Yksi oli vetänyt tigillä suoraan kiinni.

    Joka tapauksessa outo kiinnitystapa mielestäni suora laippa olisi kaikenkaikkiaan parempi ratkaisu.

    Jonkimoinen putki-laippa yhdistelmä sivun lopussa.
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • jyrkkis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 503
      • Jänkä

      #3
      No nyt meni jännäksi, onko hajuakaan mistä autosta tuo turbo on? Äkkiä kun kun kattoo niin eihän siihen saa putkea mitenkään kiinni. Ota kuva sivulta niin näkee onko sinä huullosta. Joissain kaksimoottorisissa lentokoneissa on putki sellaisella lemmarilla kiinni, esim. piper chieftain.
      Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

      Never Fuck With The Countryboys

      Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

      Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Originally posted by jyrkkis
        No nyt meni jännäksi, onko hajuakaan mistä autosta tuo turbo on? Äkkiä kun kun kattoo niin eihän siihen saa putkea mitenkään kiinni. Ota kuva sivulta niin näkee onko sinä huullosta. Joissain kaksimoottorisissa lentokoneissa on putki sellaisella lemmarilla kiinni, esim. piper chieftain.
        Ja duunissa mitä on tullu volvon kuorkkien turboja katteltua niin tolla klemmaripatentilla on osa ja osa taas ihan laipallisia.

        Sami nakkaa mittoja ja mä katon onko klemmaria :wink:
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #5
          Proturboilta on ihan turha kysyä sähköpostilla mitään.
          Ikinä en ole vastausta heiltä saanut.

          Kun taas streetturbo on vastannut aina samana päivänä.
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            proturbosta

            Kyisyin tässä yksi perjantai ilta proturbolta sopivaa ahdinta m50 koneeseen joskus kello 20.00 jälkeen niin vastaus tuli samana perjantai iltana kello n.22.20 ja itse varauduin että ens viikolla tulee vastaus...

            että mulle ainakin vastattiin ja toinen viesti tuli sitten vasta ens viikolla...
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              #7
              Mulla on kans hieman hakusessa tuo pakoputken kiinnitys pakopesään. Onnistuisiko kuvan mukainen viritys?

              Eli punainen on vastalaippa pakopesälle, sininen on pakoputki joka on hitsattu kiinni punaiseen vastalaippaan ja keltainen on klemmari joka on profiililtaan u:n muotoinen. Pakopesän laipanreuna on hieman viisto, eli kun kiristää klemmaria niin se kiristäisi samalla vastalaipan ja pakopesänlaipan yhteen.

              Menipäs vaikeeksi, mutta ehkä joku ymmärsi. Olen jossain nähny myytävän tuollaisia klemmareita. En vaan enää muista että missä. Olisiko jollain muistikuvaa mistä voisi ostaa?

              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • ykä
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 478
                • Alaviirre

                #8
                Originally posted by Doni
                Mulla on kans hieman hakusessa tuo pakoputken kiinnitys pakopesään. Onnistuisiko kuvan mukainen viritys?

                Eli punainen on vastalaippa pakopesälle, sininen on pakoputki joka on hitsattu kiinni punaiseen vastalaippaan ja keltainen on klemmari joka on profiililtaan u:n muotoinen. Pakopesän laipanreuna on hieman viisto, eli kun kiristää klemmaria niin se kiristäisi samalla vastalaipan ja pakopesänlaipan yhteen.

                Menipäs vaikeeksi, mutta ehkä joku ymmärsi. Olen jossain nähny myytävän tuollaisia klemmareita. En vaan enää muista että missä. Olisiko jollain muistikuvaa mistä voisi ostaa?


                tässä sun kuvassa on varmaan kysy holsetin hx40 ja tuohon turboon saa kuormaauto liikeestä pakoputki pannan millä putki tulee kiinni sitten teet vaan pakoputken ja sorvaat siihen oikean kokosen vastakappaleen ja hitsaat sen kiinni pakoputkeen ja vedät tuolla pannalla kiinni sen turboon meillä on tuollainen cossu sierassa kiinni ja toimii ihan hyvin ja tuo ylimmäinen turbo mitä sami kyseli niin miten muusta tuntuu että tuossa ei ole tuota huullosta vai onko :?:
                Bmw 525 Td e61
                Bmw e34 535 Turbo



                EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                -FatBoyRacing-

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #9
                  Originally posted by ykä
                  tässä sun kuvassa on varmaan kysy holsetin hx40 ja tuohon turboon saa kuormaauto liikeestä pakoputki pannan millä putki tulee kiinni sitten teet vaan pakoputken ja sorvaat siihen oikean kokosen vastakappaleen ja hitsaat sen kiinni pakoputkeen ja vedät tuolla pannalla kiinni sen turboon meillä on tuollainen cossu sierassa kiinni ja toimii ihan hyvin ja tuo ylimmäinen turbo mitä sami kyseli niin miten muusta tuntuu että tuossa ei ole tuota huullosta vai onko :?:
                  Samin turbossa ei näytä olevan huullosta. Itsellänikin joku Schwitzer S65 ahdin CASE:n mehumaijasta. Siinäkään ei ole huullosta.

                  Mutta käyn jostain kuormaauto liikkeestä hakemassa pannan. Mitkä liikkeet myy kuormaauton osia tarvikkeena? Vai pitääkö mennä esim. Scanian maahantuojalle? Kun ei ole ennen tarvinnut kuormaauton osia, niin ei voi tietää

                  Ja kuvassa oleva turbo on HX40.
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • Sami
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1332
                    • Kajaani

                    #10
                    Onkohan kuorma-auton turbon pannat noin pieniä kun mulla...??

                    63mm on pakopuoli...eli hieman enemmän tarttis olla se panta....

                    Comment

                    • ykä
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2003
                      • 478
                      • Alaviirre

                      #11
                      Originally posted by Doni
                      Originally posted by ykä
                      tässä sun kuvassa on varmaan kysy holsetin hx40 ja tuohon turboon saa kuormaauto liikeestä pakoputki pannan millä putki tulee kiinni sitten teet vaan pakoputken ja sorvaat siihen oikean kokosen vastakappaleen ja hitsaat sen kiinni pakoputkeen ja vedät tuolla pannalla kiinni sen turboon meillä on tuollainen cossu sierassa kiinni ja toimii ihan hyvin ja tuo ylimmäinen turbo mitä sami kyseli niin miten muusta tuntuu että tuossa ei ole tuota huullosta vai onko :?:
                      Samin turbossa ei näytä olevan huullosta. Itsellänikin joku Schwitzer S65 ahdin CASE:n mehumaijasta. Siinäkään ei ole huullosta.

                      Mutta käyn jostain kuormaauto liikkeestä hakemassa pannan. Mitkä liikkeet myy kuormaauton osia tarvikkeena? Vai pitääkö mennä esim. Scanian maahantuojalle? Kun ei ole ennen tarvinnut kuormaauton osia, niin ei voi tietää

                      Ja kuvassa oleva turbo on HX40.
                      scanian liikkeestä saa juuri tuohon holsetin hx40 noita pantoja mutta kannattaa mitata minkä kokosen tarvit ennen kun kysyt niiltä kun niitä löytyy aika monen kokosta ja muistaakseni tuohon holsetin hx40 tuo pannan mitta piti olla 11.7cm ja onko sami tuossa sun ahtimessa tuota huullosta että siihen voi tuollaisen pannan laittaa kiinni :?: jos on niin ei muutako scanialta kysyyn vaan tuollasta pantaa ja maksaa muuten sitten aika maltaita tuollainen panta muistaakseni kun hommattiin niin tuo panta makso 50-60e 8)
                      Bmw 525 Td e61
                      Bmw e34 535 Turbo



                      EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                      -FatBoyRacing-

                      Comment

                      • Sami
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1332
                        • Kajaani

                        #12
                        Joo ei oo tommosta huullosta siinä minun turbossa...Vähän huono tuo kuva mutta jos suoraan sivusta katsoo niin ei tule se keskimmäinen "siipi" osa yhtään ulos eli ovat samassa tasossa pinnat ura vaan sorvattu siihen missä yleensä pultin reiät....Kait noita garretteja joku on paikoilleen laittanu niin näkis minkälainen palikka siihen oikeesti tulee...

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          #13
                          Originally posted by ykä
                          jos on niin ei muutako scanialta kysyyn vaan tuollasta pantaa ja maksaa muuten sitten aika maltaita tuollainen panta muistaakseni kun hommattiin niin tuo panta makso 50-60e 8)
                          Tuossa kun samille koitin kattoo tommosta pienempää pantaa niin eipä ollut, mutta just tota kokoluokkaa 11cm + rapiat löyty hyllystä, ja hieman halvemmalla kun 50-60e :lol:
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by jmp2002
                            proturbosta

                            Kyisyin tässä yksi perjantai ilta proturbolta sopivaa ahdinta m50 koneeseen joskus kello 20.00 jälkeen niin vastaus tuli samana perjantai iltana kello n.22.20 ja itse varauduin että ens viikolla tulee vastaus...

                            että mulle ainakin vastattiin ja toinen viesti tuli sitten vasta ens viikolla...
                            Lisää materiaalia, mutta

                            itse olin mielissäni, kun Proturbon porin pojat saa kiinni vaikka sunnuntai aamusti soittamalla ja aina yritetään antaa apu ongelmiin mahdollisimman nopeasti.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • kotkavaara arttu
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 142
                              • Rauma

                              #15
                              Tässä sivussa tuli vaan mieleen. Että jos joku tarvitsee uusia koneistus osia tai vanhan koneistusta, niin minun kautta kaikki onnistuu. Vanteidenlevityspalat omilla jaoilla, laipat, laakeripesät ym.. Säteis poraus, aarporaus, cnc-jyrsintä, cnc-sorvaus.
                              Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎