Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43, kansipahviko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThoRnE
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 7
    • Kajaani

    M43, kansipahviko?

    Eli 1,6 M43 -98 kyseessä.
    Vesipumppu levisi tuossa viikkoa taaksepäin, vaihdeltiin uusi tilalle ja samalla uusittiin termostaatti kun näytti vuotavan tiivisteestä...
    Ilmauksen yhteydessä kävi niin, että kun kone alkaa lämmetä lähelle normilämpöä, alkaa paisarista tulla kevyehkösti pakokaasua...

    Eli kysymys kuuluukin; kanspahviko sieltä on mennyt vai koko kansi mutkalla? Lämpöjä ei ole nostanut missään vaiheessa yli sen normaalin puolivälin ja kaikki nesteet ovat omana itsenään omilla paikoillaan. Mitään oireita ei ennen vesipumpun kosahtamista ole ollut ilmoilla...
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Oletko varma että tuleva "savu" on pakokaasua?

    Termari noissa on 97asteinen, eli varsin lähelle veden kiehumispistettä..Kuplottaako nesteitä yli paisarista jne?

    Jos ei niin en huolestuisi, ei noista nelosista niin herkkään pahvit / kannet mene..
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Hukkaako jäähdytysjärjestelmä nestettä? Mahtaako paisarinkorkki pitää paineet, vai onko letkut kuumanakin löysiä?
      Jos haluat varmuuden onko jäähdytysnesteessä pakokaasuja, niin asiansa osaavilla autokorjaamoilla on testerit ko. asian tarkistamiseksi.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • ThoRnE
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 7
        • Kajaani

        #4
        Ihan satavarma en oo että se pakokaasua on, mutta haiskahtaa ainakin vähän sille että olis... Nesteitä ei hävitä enää ku vaihdeltiin nuo osat ja paineet pysyy myös kohdillaan. Eikä myöskään poreile ylimääräsiä tuo paisari...

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Eli keskity ajamaan ja pidä se paisarin korkki kiinni moottorin ollessa kuuma.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎