Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 Turbo ja totaalinen kuolema 4000Rpm kohdalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    M50B20 Turbo ja totaalinen kuolema 4000Rpm kohdalla

    POTILAS:
    -E34 M50B20- non vanos koneella -90
    -Garretin 3/4 ahtimella ja motronicilla

    OIREET:
    -Täyskaasu kiihdytyksellä katkeaa bensansaanti totaalisesti 4000rpm kohdalla niinkuin virrat katkaistaisiin ja juuri kun alkaa vetämään kunnolla. Laihalle ei mene kun on laajakaista ja seokset pysyy ahtaessa 10-12:1 eli sopivilla ja vika kun tulee päälle niin heittää pään tuulilasiin ja seos samantien +20:1 :think

    KOKEILTU:
    -Tankki täyteen
    -MAF:in johto irti
    -535:sen ja vakiosuuttimia
    -Hukkaporttia ruuvattu suuntaan jos toiseen
    -^^EI VAIKUTUSTA

    VOISIKO AIHEUTTAA?:
    -Lambdaa ei ole paikallaan?
    -Bensapumppu?

    Aiheuttaako tuo lambdan puuttuminen tuossa jonkun vikatilan jonka takia ei anna kierroksia(Suojaa moottoria)? Vai onko bensapumppu tullut tiensä päähän?
    Moottori toimi todella hienosti ahtamattomana purkuautossa josta sen otin, ainoa joka muuttui niin bensapumppu on eri kuin purkuautossa ja tosiaan lambda-anturi puuttuu nykyisellään.
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Kai siihen ECUun on tehty ohjelma uusiksi kun ahdin on laitettu?
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #3
      Mitään tietämättä kyseisestä tekniikasta, niin mulla olevista autoista kun on 4000rpm kohilla veto loppunut kuin seinään niin kysymys on ollut aina kampiakselin asennontunnistimesta.. varsinkin muistuu mieleen eräs 740 jossa alkuperäinen anturi meni rikki kokonaan ja tilalle laitettiin tarvike. Ei kiertänyt tämän jälkeen kone yli 4000rpm ennenkuin anturi vaihdettiin original teileen.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Kai siihen ECUun on tehty ohjelma uusiksi kun ahdin on laitettu?
        Jos ei oo, ni toi kone on kyllä jo entinen.

        Comment

        • mazajns
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 511
          • Joensuu

          #5
          Vaikka olisi ohjelmakin laitettu niin noi vakio suuttimet ja 535:sen suuttimet ei kuullosta hyvältä. Vakiot ei riitä kuin justiinsa vakio tehoihin ja 535:sen suuttimilla ei juuri pidemmälle pääse.

          Alkaako "kuolema" samalla hetkellä ahtojen nousun kanssa? Ensimmäisenä laitat siihen suuttimet ja jollain tavalla säädettävän ecun. Vaikkapa vakion käyt säädättämässä mutta älä ihmeessä yritä täysikaasu kiihdytyksiä.

          Comment

          • KingOnTheRoad
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 573
            • Kemijärvi

            #6
            Originally posted by Hammu View Post
            Jos ei oo, ni toi kone on kyllä jo entinen.
            Laajakaista lambda on ja seokset kyllä pysyy rikkaalla kokoajan.
            Eikä ole entinen kone.. Kun ei edes 0bar paineilla pelaa 4000rpm eteenpäin vaan sama oire.
            Tänään vaihdettu bensapumppu, suodatin ja lambda, ei vaikutusta.
            Nyt seuraavana kokeilen vaihtaa kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet.
            Ei ole ohjelmaa, eikä tule vaan mega jossakin vaiheessa.
            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
            E36 328i coupe -95 "UXI"
            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
            Yamaha yz250 -02

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎