Eli ongelma on seuraavanlainen. Painetta tulee vesitilaan ihan vitusti ja heittää korkista vedet ulos. On koitettu ilmata moneen kertaan ja enää ei saa edes kuumaa tulemaan lämppäristä. Kannentiivisteenä on cometic, kasattu ilman liimoja vakiopulteilla ja sillä on ajettu jokunen kerta testiajoa ilman ahtoja ja ilman ongelmia. Nyt viikonloppuna pääsi ekaa kertaa kokeilemaan ahdon kanssa ja heti alko ongelmat. Laihalle, eikä nakutukselle ole päässyt, jos sillä mitään vaikutusta kanteen edes on. Max paineet käyny 0.7bar. Paikallaan kaasutellessa korkki auki ei vesitilassa kupli, mutta jostain sinne painetta tulee paljon ihan lyhyelläkin ajomatkalla. Vedet ja öljyt pysyy omilla puolillaan. Olisko se kannen purku ja koeponnistus edessä ja uusi kasaus cometic+liimaa?? Vinkit ja kokemukset tervetulleita!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535turbo+cometic=painetta vesitilassa?
Collapse
X
-
Ei niitä liimata kilpa- tai tuotantokoneissakaan missä tota samaa käytetään. Pinnoissa tai kiristyksessähän se vika on tässäkin.
edit: Eikä mikään liima pidä palopaineita sisällä, vettä se vielä voi pitää.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Vakiopulteilla kasattu ja vähän ohjeita tiukemmalle. Viiminen kiristys on ohjeissa muistaakseni 45 astetta ja vedin 60. Tänään koitin vielä pistää momenttiavaimella 110nm, niin liikahti vielä joku 5 astetta ennen ku naksahti ja enempää en uskalla kiristää ettei korkkaa kierre tai katkee pultti. Ei oo nyt kokeiltu ilman ahtoa, en uskalla hirveesti lähtee testailee, ettei menis kansi jos on vielä ehjä. Vika voi tosiaan olla myös pinnoissa, koska niitä ei oo plaanattu. Korkkikin on varmaan ollu uus sillon ku autokin. Mutta millai se korkki voi olla nyt vasta paska ku on ahtoja? Kumpi korkki olis parempi 1,4 vai 2bar? Vois sitä tietty koittaa ennen ku purkaa tota osiin... taas
Comment
-
-
Plaanaamattomalla kannella tuskin pitää mikään tiiviste kunnolla tai pitkään... Saati sitten MLS-pahvi.
Pultit on ainakin jo pilalla, vaikka olisit massapahvilla vetänyt niin paskana olis. Oikeat jälkikiristysasteet on massapahville 35, eikä toi metallitiiviste painu samalla tapaa. Luultavasti ne pultit on venähtäneet ylikiristyksessä (ihme ettei katkennut kun ei ole venyvät) ja nyt kun vedit niitä vielä noin kovaan momenttiin niin venyvät lisää, ellei ole sitten lohko halki pultinrei'istä tai kierteet korkkaamassa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Nyt on kansi irti ja vuotopaikka löytynyt. Oli 3 pytyn kohdalta puhaltanu tiivisteen välistä vesikanavaan ja luultavasti ulos asti. Kannessa ei silminnähden näkyny halkeemia, mutta se lähtee kuitenki ponnistukseen ja plaanaukseen.
Mites ootte tota cometikkiä puhdistanu ja rasvannu toisella käyttökerralla? Sain semmoset ohjeet että kunnolla puhtaaks, kuitenki sillai että se musta jää tiivisteen pintaan ja sitte kupari sprayta ylä ja alapuolelle. En kyllä tiedä voiko sitä enää käyttää ku se oli lämmöstä ihan vähän vääntyny siitä vuotopaikasta.
Mistä saa tohon m30 koneeseen kynsitiivistettä ja onko hyviä? Hintaa suurinpiirtein?
Comment
-
-
Originally posted by Valtsi View PostNyt on kansi irti ja vuotopaikka löytynyt. Oli 3 pytyn kohdalta puhaltanu tiivisteen välistä vesikanavaan ja luultavasti ulos asti. Kannessa ei silminnähden näkyny halkeemia, mutta se lähtee kuitenki ponnistukseen ja plaanaukseen.
Mites ootte tota cometikkiä puhdistanu ja rasvannu toisella käyttökerralla? Sain semmoset ohjeet että kunnolla puhtaaks, kuitenki sillai että se musta jää tiivisteen pintaan ja sitte kupari sprayta ylä ja alapuolelle. En kyllä tiedä voiko sitä enää käyttää ku se oli lämmöstä ihan vähän vääntyny siitä vuotopaikasta.
Mistä saa tohon m30 koneeseen kynsitiivistettä ja onko hyviä? Hintaa suurinpiirtein?
venyvä pultti metallitiivisteen kanssa ei välttämättä ole paras yhdistelmä,arp-pultit tai vastaavat kovat sellaiset olisi paremmat..
kyllä tuo cometic kestää sen mitä tuo ohut b34:n sylinteriputki sietää ilmaa ja painetta,jos kaikki muut komponentit ovat kokoonpanon mukaisissa mitoissaan ja kunnossa..
suosittelisin kuuntelemaan nakutusta vedättäessä ja mittaamaan pakopainetta,sillä mikään tiiviste ei tule noita sietämään...-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
Juu uuden tiivisteen osto on edessä, oli se vääntynytkin aika pahasti, ni ei viitti enää laittaa sitä. Eikös noi vakio pultit ole venymättömät? Ei ne tietenkää arp tä vastaa. Aika maltilliset ennakot on nyt, että en usko et olis nakuttaa päässy, eikä ainakaan kuulunu mitään sellasta, eikä männissä ole mitään jälkiä.
Alkuviikolla kansi pajalle, ni selviää kuin kiero oli. Toivotaan että siinä olis vika.
Comment
-
-
Originally posted by Valtsi View PostEikös noi vakio pultit ole venymättömät?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Nyt on kansi tullu plaanauksesta takasi ja oli 0,25mm kiero. Uusi cometic ja arpin pultit on myös löytäneet tiensä kotiin ja pitäis ruveta kasailemaan. Nyt kysymys noihin pultteihin liittyen. Pulttien ohjeissa lukee että kiristetään valmistajan ilmoittamilla arvoilla 90 ft lbs asti. Eli aste kiristys jätettäis pois vai ja vedetään tohon tiukkuuteen? Mut se on jotain 120nm paikkella, ni tuleeko vähän tiukkaan? En kyllä ole mikään haka englannissa, ni oon voinu lukee väärinki. Eli kertoisko joku kellä on kokemusta, että millai ootte kiristäny noi?
Comment
-
Comment