Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54b30 pätkää korkeilla kierroksilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Netsk
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 238
    • Helsinki

    M54b30 pätkää korkeilla kierroksilla.

    En löytänyt searchilla samantapaista aihetta, eli:

    Kun autolla (steppi) lähtee kiihdyttämään kaasu pohjassa (kickdown) ylämäkeen tai loivaan mutkaan kakkonen menee hyvin loppuun asti, kun sitten kolmonen tulee silmään kiihtyy aina noin 4500rpm asti jonka jälkeen kierroset pysähtyy kun seinään. Jalan nostaminen kaasulta ja heti perään takasin pohjaan korjaa asian. Tätä tapahtuu siis aika harvoin, mutta on käynyt jo muutaman kerran.

    Välillä auto tuntuu laiskalta myös 2000-3000rpm. (Tämä alkoi tosin jo niihin niihin aikoihin kun PA-pumppu hajosi vuosi sitten, yllämainittu on ihan uusi "ominaisuus").

    - Ei ole imuvuotoja (testattu savukoneella talvella)

    - DISA vaihdettu syksyllä 2009

    - PA pumppu vahdettu syksyllä 2010 (ei tosin ole OEM)

    - PA suodatin vaihdettu talvella 2010/2011

    - Tulpat uusittu kesällä 2010

    - Vanoken tiivisteet vaihdettu keväällä 2010

    - Pakopuolen nokka-akselin asentoanturi vaihdettu pari viikkoa sitten.

    Vikakoodeina esiintyi tuo edellämainittu nokka-akselin anturi, (joka siis vaihdettiin koodienluvun jälkeen), sekä jotain kaasuläppään liittyvää (kaasuläppäkotelo kävi irti viime keväänä ja vaikutti kyllä olevan todella freesissä kunnossa, ei tarvinnut käytännössä edes putsata sitä) ja low voltage.

    Uusi maffi on hankintalistalla kun maf-shop myy oeamia niin halvalla, mutta tuskin liittyy tähän. Maffin kun irrottaa auton käyttäytymisessä ei ole mitään mainittavaa eroa.
    Last edited by Netsk; 26-04-2011, 20:12.
    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
  • Netsk
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 238
    • Helsinki

    #2
    Muita foorumeita lueskellessani yksi mahdollinen tekijä voisi olla viallinen ABS anturi joka rajoittaa koneen tehoa tiettyyn kierroslukuun.

    Pari seikkaa tässä ei kuitenkaan täsmää tuohon...minulla ei pala taulussa mitään varoitusvaloja ABS viasta, eikä auto vaadi uudelleenkäynnistämistä jotta vika poistuisi.
    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      No jääkö moottorinohjaukselle NYT aktiivisia vikakoodeja?
      Läpän ohjauksesta jos herjaa jotain niin varmasti lopettaa vedon jos esim pedaalin tieto pätkäsee.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Netsk
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 238
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Supa View Post
        No jääkö moottorinohjaukselle NYT aktiivisia vikakoodeja?
        Läpän ohjauksesta jos herjaa jotain niin varmasti lopettaa vedon jos esim pedaalin tieto pätkäsee.
        Kävin tänään kattomassa koodit, mitään muuta koodia ei ollut kun akun matalasta jänniteeseestä mitä on jo aikaisemmin esiintynyt.
        F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
        ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          #5
          Originally posted by Netsk View Post
          Kävin tänään kattomassa koodit, mitään muuta koodia ei ollut kun akun matalasta jänniteeseestä mitä on jo aikaisemmin esiintynyt.
          Viallinen akku tai sytytyspuola:think

          Comment

          • Netsk
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 238
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by mijuko View Post
            Viallinen akku tai sytytyspuola:think
            Ajossa jännite on kuitenkin ihan stabiili 14,0. Eikä misfirestä löydy vikoodia.
            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              #7
              Originally posted by Netsk View Post
              Ajossa jännite on kuitenkin ihan stabiili 14,0. Eikä misfirestä löydy vikoodia.
              Mulla oli viallinen akku vaikka mittaamalla ok ja kesti kuormitustestinkin... välillä vaan alkoi virta loppua vaikka akkuliike ei osannut vikaa todeta

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎