Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA laatikko-ongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    530dA laatikko-ongelma?

    Elikkä, ajaessa n.90km/h kun lähtee esim. ohittamaan toista, kaasua painaessa ei vaihdu pienempi pykälä sisää. Tuntuu että auto tukehtuisi. Kuitenkin kun kaasun painaa melkein pohjaan kickdownia kuitenkaan painamatta, menee pienempi pykälä. Ja sit olis viel yks melkein voisi sanoa "ominaisuus", eli perän vapinaan? mistähän tämä johtuu :think oikean puolen vetari lopputalvesta posahti ja muutenkin näyttää että oikea puoli perästä olisi matalemmalla.! Tosin alusta vaihdetaan kokonaan viikonloppuna, joten näkee onko mitään apua! Tutinan tuntee paremmin pelkääjän paikalla istuessa!

    Kiitos vastauksista jo etukäteen..
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by djs^ View Post
    Elikkä, ajaessa n.90km/h kun lähtee esim. ohittamaan toista, kaasua painaessa ei vaihdu pienempi pykälä sisää. Tuntuu että auto tukehtuisi. Kuitenkin kun kaasun painaa melkein pohjaan kickdownia kuitenkaan painamatta, menee pienempi pykälä. Ja sit olis viel yks melkein voisi sanoa "ominaisuus", eli perän vapinaan? mistähän tämä johtuu :think oikean puolen vetari lopputalvesta posahti ja muutenkin näyttää että oikea puoli perästä olisi matalemmalla.! Tosin alusta vaihdetaan kokonaan viikonloppuna, joten näkee onko mitään apua! Tutinan tuntee paremmin pelkääjän paikalla istuessa!

    Kiitos vastauksista jo etukäteen..
    Samalla tavalla omassani toimii vaikka ei se tukehdu, vaikka ei sama auto niin samat palikat kuitenkin jos kyseessä e39?, et kerro mikä korimalli. Onkohan siinä tehot tallessa, ettei esim. maf ole väsynyt? Kyllä sen pitäisi jaksaa kohtuullisesti kiihtyä isommallakin vaihteella.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #3
      Otin nyt maffin irti, ja ainakin savutus loppu. Aikasemmin poletti nii jätti kunnon pölläytykset, takana tulevat hiljenteli ja pysäytteli ku luuli väistäneensä mustaa esinettä!
      En päässy kokeilemaa vielä sitä miten laatikko nyt reagoi, mut onko sillä niin suuri merkitys laatikon toimintaa, että vaihtelis vaihetta miten tahtoo?
      Vkl pääsee sit takertumaa seuraavaan ongelmaa, perän vapinaan!
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by djs^ View Post
        Otin nyt maffin irti, ja ainakin savutus loppu. Aikasemmin poletti nii jätti kunnon pölläytykset, takana tulevat hiljenteli ja pysäytteli ku luuli väistäneensä mustaa esinettä!
        En päässy kokeilemaa vielä sitä miten laatikko nyt reagoi, mut onko sillä niin suuri merkitys laatikon toimintaa, että vaihtelis vaihetta miten tahtoo?
        Vkl pääsee sit takertumaa seuraavaan ongelmaa, perän vapinaan!
        Jos ei muuta muutosta tapahtunut kuin pölläyttely loppui, voisi melkein väittää että se maf ei anna täyttä tehoa ulos. Ehjällä maffilla johdon irroitus pudottaa tehoa selvästi. Inpalla livedatasta sen näkisi...
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎