Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 kansipahvi turbokäyttöön???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke_
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1101
    • brushpower(harjavalta)

    m30 kansipahvi turbokäyttöön???

    eli mitä pahvia ootte käyttänyt muuta kuin cometiccia(itseltä semmonen löytyy jo) esim. millanen ois joku paksu massapahvi tai kynsitiiviste? mistä noita sais? pistäkää vaikka jottain linkkiä ja kokemuksia... alkaa vaan toi cometicci epäilyttämään ku joka toisella on painetta vesitilassa tai jotai muuta kakkaa makkarassa pistäkää jotain linkkiä mistä tommossia löytyis...(miel. suomesta) kiitos ja kumarrus
    Last edited by Rikke_; 09-05-2011, 21:25.
    Skoda Octavia RS 2016

    EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Siinä kestää ihan tavallinen pahvi niin kauan kun kone ei nakuta. Nakutus tuhoaa tehokkaasti kansipahvit ja männät. Jos kansipahvi kestää nakutuksen, männät ei kestä, joten on pelkästään hyvä että siellä on se vakiopahvi "sulakkeena" kertomassa milloin seokset ja/tai ennakot on perseellään.

    Kun ahtopaineet on kovemmat kun rengaspaineet (>2BAR) niin on aika miettiä liekkirenkaita tai muita HiPo-systeemejä. Useimmilla ei ole.

    Ps. Kuvia nakutuksen aiheutamista vaurioista:



    Last edited by Vauhtivaunu; 10-05-2011, 00:10.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Valtsi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 241
      • Harjavalta

      #3
      Kummat kansipultit on massapahvin kanssa paremmat, arpit vai tavalliset? Täytyy viikonloppuna vaihtaa cometic pois, kun taas pääsee vähän painetta vesitilan puolelle vaikka kansi on just plaanattu. Täytyy nyt koittaa tota paksua massapahvia ja talven aikana plaanata lohko, jos sitte pitäis toi mls pahviki jo.

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10501
        • Saaressa

        #4
        Meillä on cometicceja käytetty niin M10 M20 M30 moottoreissa + tojotan 2/3TG moottoreissa ja yhdessäkään ei ole ollut ongelmaa.
        Lohko ja kansi luonnollisesti plaanattu arp:n pinnapultit kannenpultteina ja That's it

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Valtsi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 241
          • Harjavalta

          #5
          Mulla ensin plaanaamattomalla kannella ei toiminu ollenkaa, päästi heti paineet kolmesta pytystä ulos kun meni ahdon puolelle ja tiiviste tietty paskaks. Nyt kansi plaanattu, uus tiiviste ja tällä kertaa kupari sprayllä ja arpin pulteilla toimi kaks päivää. Omaa tyhmyyttä kun ei heti plaanauttanu kaikkia pintoja... Nyt kokeilen tota paksuu massapahvia ja talvella menee muutenki kone uusiks ni sitte ehkä cometic takasi tai liekki renkaat. Nyt olis kiva jos pääsis vähä ajeleekki välillä, ettei tarvis koko ajan olla kannen kimpussa. Katotaa miten uudella pahvilla käy.

          Comment

          • Valtsi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 241
            • Harjavalta

            #6
            Originally posted by Valtsi View Post
            Kummat kansipultit on massapahvin kanssa paremmat, arpit vai tavalliset? Vai onko ihan sama?
            Tähän kaipaisin vielä vastausta, mielellään kokemukseen tai tietoon perustuvaa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎