Ongelma: M50B20 vanos (520i vm.95) pintakaasulla ajaessa tai ihan kevyesti kiihdyttäessä kierrosten ollessa 1500-3000rpm veto ei ole aivan tasaista vaan välillä tuntuu hyvin pieni nykäisy. Kiihtyvyyteen tuo nykäisy ei kovin paljoa vaikuta mutta kulutusmittarissa viisari samalla hetkellä heilahtaa ~2l suuntaan tai toiseen. Eli jotain tapahtuu juuri tuolla kyseisellä nykäisyn hetkellä.
Katsastuksessa päästöt oli ok. Kulutuslukemat olleet talven ja kevään aikana 8,5-11l/100km eli melko ok?
Ilmamäärämittarin piuha irti olen koittanut ajaa ja kulkupuoleen sillä ei tuntunut olevan vaikutusta, nykäisyjä ei tainnut esiintyä. Tyhjäkäynti tietenkin humppasi hieman.
INPA:lla ja Carsoftilla koitin räpeltää mutta eihän ne tähän vehkeeseen toimineet.
Voiko vika olla:
A Ilmamassamittarissa
B vanoksen o-renkaissa?
C lambdassa
D imuvuotoja (olen koittanut etsiä mutta ei äkkiseltään löydy)
E puolissa
F tulpissa
G nokan anturissa?
H jossain muualla
Katsastuksessa päästöt oli ok. Kulutuslukemat olleet talven ja kevään aikana 8,5-11l/100km eli melko ok?
Ilmamäärämittarin piuha irti olen koittanut ajaa ja kulkupuoleen sillä ei tuntunut olevan vaikutusta, nykäisyjä ei tainnut esiintyä. Tyhjäkäynti tietenkin humppasi hieman.
INPA:lla ja Carsoftilla koitin räpeltää mutta eihän ne tähän vehkeeseen toimineet.
Voiko vika olla:
A Ilmamassamittarissa
B vanoksen o-renkaissa?
C lambdassa
D imuvuotoja (olen koittanut etsiä mutta ei äkkiseltään löydy)
E puolissa
F tulpissa
G nokan anturissa?
H jossain muualla

Comment