Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 Kaasuläppä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JB
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 210
    • Finland

    M20 Kaasuläppä

    Eli onko M20 kaasuläpässä minkälainen asennontunnistin?
    Ja mikä halkaisia siinä on?

    Tarkoitus olis sössiä megasquirt tohon rojekti autoon,
    Saas nähä miten se ruisku toimii turbon kanssa....
    Kiitos!
    E91 320d -06

    E28 M535 -85

    E114 1502 turbo -74

    E114 1600-2 -69

    E10 2002 -73
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Re: M20 Kaasuläppä

    Originally posted by JB
    Eli onko M20 kaasuläpässä minkälainen asennontunnistin?
    Ja mikä halkaisia siinä on?

    Tarkoitus olis sössiä megasquirt tohon rojekti autoon,
    Saas nähä miten se ruisku toimii turbon kanssa....
    Kiitos!
    Siellä on kytkin kumpaakin päähän eli tyhjäkäynti ja kaasuläppä täysin auki. M50 onkin sitten jo säätyvävastuksinen.
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • biimer327
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1928
      • Eastside

      #3
      Re: M20 Kaasuläppä

      Originally posted by JB
      Eli onko M20 kaasuläpässä minkälainen asennontunnistin?
      Ja mikä halkaisia siinä on?
      Halkaisja riippuu vähän koneen koosta... :wink:
      En kyllä muista minkä kokoinen 2,5:ssa on,Wittu_joo vois vähän valaista.
      "Suck my dick!"
      -Ron Jeremy

      Comment

      • Jacek
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 552
        • Helsinki

        #4
        Re: M20 Kaasuläppä

        Originally posted by biimer327
        En kyllä muista minkä kokoinen 2,5:ssa on,Wittu_joo vois vähän valaista.
        M20 B20 ja B23 on kaasuläpän halkaisija 51mm, M20 B25 se on 60mm.
        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

        Osia myytävänä

        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Re: M20 Kaasuläppä

          Originally posted by Jacek
          Originally posted by biimer327
          En kyllä muista minkä kokoinen 2,5:ssa on,Wittu_joo vois vähän valaista.
          M20 B20 ja B23 on kaasuläpän halkaisija 51mm, M20 B25 se on 60mm.
          Hmm... mielenkiintoista! Mittasin juuri digitalimauserilla B25n kaasuläpän ja sain tulokseksi n62mm.

          Offtopiccina: Kyytsikselle tiedoksi, että Kuninkaallisessa K-Jetronicissa tuo halkaisija on n60mm.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Re: M20 Kaasuläppä

            Originally posted by T3
            Originally posted by Jacek
            Originally posted by biimer327
            En kyllä muista minkä kokoinen 2,5:ssa on,Wittu_joo vois vähän valaista.
            M20 B20 ja B23 on kaasuläpän halkaisija 51mm, M20 B25 se on 60mm.
            Hmm... mielenkiintoista! Mittasin juuri digitalimauserilla B25n kaasuläpän ja sain tulokseksi n62mm.

            Offtopiccina: Kyytsikselle tiedoksi, että Kuninkaallisessa K-Jetronicissa tuo halkaisija on n60mm.
            :shock:

            Kyytsis kiittää ja kumartaa kohti Laihiaa. En tosin tiennyt tuotakaan tietoa tarvitsevani, mutta onhan se kiva... Tai olen varmaan kysynyt joskus.

            Melkoinen ero noissa kaasuläpissä, pinta-ala kasvanut 51mm-> 62mm eli 21,5%... Luulisi tuon jo jossain tuntuvan.

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #7
              Re: M20 Kaasuläppä

              Originally posted by T3
              Hmm... mielenkiintoista! Mittasin juuri digitalimauserilla B25n kaasuläpän ja sain tulokseksi n62mm
              Mittasitko halkasijan läppärungon suulta vai mistä ? Runkohan on hieman kapeampi kaasuläpän kohdalta ja itse läppää on melkein mahdotonta mitata tarkasti irrottamatta sitä.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Re: M20 Kaasuläppä

                Originally posted by Jacek
                Originally posted by T3
                Hmm... mielenkiintoista! Mittasin juuri digitalimauserilla B25n kaasuläpän ja sain tulokseksi n62mm
                Mittasitko halkasijan läppärungon suulta vai mistä ? Runkohan on hieman kapeampi kaasuläpän kohdalta ja itse läppää on melkein mahdotonta mitata tarkasti irrottamatta sitä.
                Se on siitä suulta tuon 62mm ja LÄPPÄ on sen 60mm
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • Jacek
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 552
                  • Helsinki

                  #9
                  Re: M20 Kaasuläppä

                  Originally posted by Wittu_joo
                  Originally posted by Jacek
                  Originally posted by T3
                  Hmm... mielenkiintoista! Mittasin juuri digitalimauserilla B25n kaasuläpän ja sain tulokseksi n62mm
                  Mittasitko halkasijan läppärungon suulta vai mistä ? Runkohan on hieman kapeampi kaasuläpän kohdalta ja itse läppää on melkein mahdotonta mitata tarkasti irrottamatta sitä.
                  Se on siitä suulta tuon 62mm ja LÄPPÄ on sen 60mm
                  Läpästähän tässä puhe olikin. Mä jo huolestuin että muisti alkaa pätkiä

                  Sen verran siitä vielä että kun aikoinaan vaihdoin mun 2,7L koneeseen 51mm tilalle 60mm läpän niin teho nousi vaan n 5hv mutta alavääntö kasvoi merkittävästi. Voin suositella lämpimästi sen käyttämistä.
                  (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                  Osia myytävänä

                  http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Re: M20 Kaasuläppä

                    Originally posted by Jacek
                    Originally posted by Wittu_joo
                    Originally posted by Jacek
                    Originally posted by T3
                    Hmm... mielenkiintoista! Mittasin juuri digitalimauserilla B25n kaasuläpän ja sain tulokseksi n62mm
                    Mittasitko halkasijan läppärungon suulta vai mistä ? Runkohan on hieman kapeampi kaasuläpän kohdalta ja itse läppää on melkein mahdotonta mitata tarkasti irrottamatta sitä.
                    Se on siitä suulta tuon 62mm ja LÄPPÄ on sen 60mm
                    Läpästähän tässä puhe olikin. Mä jo huolestuin että muisti alkaa pätkiä

                    Sen verran siitä vielä että kun aikoinaan vaihdoin mun 2,7L koneeseen 51mm tilalle 60mm läpän niin teho nousi vaan n 5hv mutta alavääntö kasvoi merkittävästi. Voin suositella lämpimästi sen käyttämistä.

                    Perskele. Mä haluan tommoisen läpän...

                    Comment

                    • wj
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 3253
                      • Järvenpää

                      #11
                      Re: M20 Kaasuläppä

                      Originally posted by Kyytsis
                      Originally posted by Jacek
                      Originally posted by Wittu_joo
                      Originally posted by Jacek
                      Originally posted by T3
                      Hmm... mielenkiintoista! Mittasin juuri digitalimauserilla B25n kaasuläpän ja sain tulokseksi n62mm
                      Mittasitko halkasijan läppärungon suulta vai mistä ? Runkohan on hieman kapeampi kaasuläpän kohdalta ja itse läppää on melkein mahdotonta mitata tarkasti irrottamatta sitä.
                      Se on siitä suulta tuon 62mm ja LÄPPÄ on sen 60mm
                      Läpästähän tässä puhe olikin. Mä jo huolestuin että muisti alkaa pätkiä

                      Sen verran siitä vielä että kun aikoinaan vaihdoin mun 2,7L koneeseen 51mm tilalle 60mm läpän niin teho nousi vaan n 5hv mutta alavääntö kasvoi merkittävästi. Voin suositella lämpimästi sen käyttämistä.

                      Perskele. Mä haluan tommoisen läpän...

                      Soitas hyvinkään Felkelle. Vois irtoo halval :idea:
                      Omaani en myy :P

                      Ostin sieltä joskus 528 suuttimet ja läpän 70€
                      - 2006 Mustang cabriolet
                      - Sleekcraft Enforcer 28'

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Re: M20 Kaasuläppä

                        Originally posted by Wittu_joo
                        Soitas hyvinkään Felkelle. Vois irtoo halval :idea:
                        Omaani en myy :P

                        Ostin sieltä joskus 528 suuttimet ja läpän 70€
                        Felke? Haluatkos muuten sen virranjakajan? Se sun on kuitenkin rikki :lol:

                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #13
                          Re: M20 Kaasuläppä

                          Originally posted by Kyytsis
                          Originally posted by Wittu_joo
                          Soitas hyvinkään Felkelle. Vois irtoo halval :idea:
                          Omaani en myy :P

                          Ostin sieltä joskus 528 suuttimet ja läpän 70€
                          Felke? Haluatkos muuten sen virranjakajan? Se sun on kuitenkin rikki :lol:


                          Niillä on varmaan 2000 eri autoon varaosia.

                          Menin vähän sanattomaks kun kierreltiin sen äijän kanssa niintä varastoja.
                          Esim 100 nelion korkee halli täydellisiä moottoreita kattoon asti.
                          Sielä menin sitten ruuvaamaan m30b28 koneesta osaa pois


                          Jakajasta: Ilmottele jos tulet tohon purolaan vai mikä oli tällä viikolla niin tehdään siitä uudestaan kaupat
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          • gfiz
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 63
                            • Espoo

                            #14
                            Re: M20 Kaasuläppä

                            Originally posted by Jacek
                            Sen verran siitä vielä että kun aikoinaan vaihdoin mun 2,7L koneeseen 51mm tilalle 60mm läpän niin teho nousi vaan n 5hv mutta alavääntö kasvoi merkittävästi. Voin suositella lämpimästi sen käyttämistä.
                            Oiskohan tuosta 60mm kaasuläpästä mitään hyötyy vakio e30 320i?
                            Tuota alavääntöä ois kiva saada noin helposti lisää
                            E30 320iA -88

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #15
                              Re: M20 Kaasuläppä

                              Originally posted by gfiz
                              Oiskohan tuosta 60mm kaasuläpästä mitään hyötyy vakio e30 320i? Tuota alavääntöä ois kiva saada noin helposti lisää
                              No tuskinpa Pointti oli se että 2,7L koneen kanssa oikealla kannella toi vakio 51mm läppä ahdistaa pahasti. Näin tuskin on 320i koneen kanssa. Mulla on tommonen läppä, imusarja, suuttimet ja 3.0bar paineensäädin 325i mallista jos joku haluaa. 150€ niistä olisin vailla.
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎