Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä anturi on m50 koneen kannessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemarantti
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 83
    • Lempäälä

    Mikä anturi on m50 koneen kannessa?

    Eli kannessa on kaksi anturia ja se etummainen meni kansiremontin yhteydessä rikki, muovikuori halkesi. Laitoin kuitenkin sen enempää ajattelematta kiinni ja auto käynnistyi pitkällä vieterillä ja ottaa todella huonosti kierroksia. Vetää vasta 4500 rpm jälkeen ja silloinkin huonosti, kulutus aivan järjetöntä. Onko tuo etummainen (jakopään puoleinen) anturi juuri se, mikä kertoo eculle lämpötilan ja voiko se sekoittaa rikkinäisenä käynnin noin? Kaikki letkut ehjiä ja ei imuvuotoja. Empä oikein muutakaan keksi, tosin ei ole vielä luettu vikakoodeja. Apua arvostetaan...
    Nykyiset:
    Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
    Bmw E21 316 -82, turboprojekti
    EX:
    Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
    Bmw E30 318i Touring -89
    Bmw E39 528i Touring -97
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    #2
    Originally posted by bemarantti View Post
    Eli kannessa on kaksi anturia ja se etummainen meni kansiremontin yhteydessä rikki, muovikuori halkesi. Laitoin kuitenkin sen enempää ajattelematta kiinni ja auto käynnistyi pitkällä vieterillä ja ottaa todella huonosti kierroksia. Vetää vasta 4500 rpm jälkeen ja silloinkin huonosti, kulutus aivan järjetöntä. Onko tuo etummainen (jakopään puoleinen) anturi juuri se, mikä kertoo eculle lämpötilan ja voiko se sekoittaa rikkinäisenä käynnin noin? Kaikki letkut ehjiä ja ei imuvuotoja. Empä oikein muutakaan keksi, tosin ei ole vielä luettu vikakoodeja. Apua arvostetaan...
    lämpöanturit on kannessa imusarjan alla (karkeesti arvioiden 1 ja 2 sylinterin välissä). ja luultavasti juurikin samasta anturista on kyse.
    eli voisin väittää että juuri tuo ecun lämpötila anturi mennyt jos sahuuttaa ja kova kulutus.

    jos muistan oikein niin sininen liitin on mittaristolle ja ruskea on eculle.
    saattaa olla tosin toisinpäinkin. siitä on jo muutamia vuosia kun oon viimeks ees m50 nähnyt.

    Comment

    • bemarantti
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 83
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by anza(kla) View Post
      lämpöanturit on kannessa imusarjan alla (karkeesti arvioiden 1 ja 2 sylinterin välissä). ja luultavasti juurikin samasta anturista on kyse.
      eli voisin väittää että juuri tuo ecun lämpötila anturi mennyt jos sahuuttaa ja kova kulutus.

      jos muistan oikein niin sininen liitin on mittaristolle ja ruskea on eculle.
      saattaa olla tosin toisinpäinkin. siitä on jo muutamia vuosia kun oon viimeks ees m50 nähnyt.
      Molemmat liittimet ovat ainakin tässä tapauksessa mustia mutta enpä usko että sillä on merkitystä, johdot eivät riitä vääriin paikkoihin. Täytyy ottaa vähän livedataa ja koodit mutta eiköhän se anturi ole rikki, kumma ettei -92 vuodesta kovettunut muovikuorinen anturi kestä vääntää momenttiin...kyllpäs on bemarit huonoja
      Nykyiset:
      Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
      Bmw E21 316 -82, turboprojekti
      EX:
      Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
      Bmw E30 318i Touring -89
      Bmw E39 528i Touring -97

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16418
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by bemarantti View Post
        Molemmat liittimet ovat ainakin tässä tapauksessa mustia mutta enpä usko että sillä on merkitystä, johdot eivät riitä vääriin paikkoihin. Täytyy ottaa vähän livedataa ja koodit mutta eiköhän se anturi ole rikki, kumma ettei -92 vuodesta kovettunut muovikuorinen anturi kestä vääntää momenttiin...kyllpäs on bemarit huonoja
        Piuhaliitin on kyllä musta mutta se muoviosa siinä anturissa sininen tai ruskea.
        Anturia ei käännetä kiinni muovikuoresta vaan siitä metalliosasta

        Comment

        • bemarantti
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 83
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Piuhaliitin on kyllä musta mutta se muoviosa siinä anturissa sininen tai ruskea.
          Anturia ei käännetä kiinni muovikuoresta vaan siitä metalliosasta
          Huomasin...
          Nykyiset:
          Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
          Bmw E21 316 -82, turboprojekti
          EX:
          Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
          Bmw E30 318i Touring -89
          Bmw E39 528i Touring -97

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎