Eli kannessa on kaksi anturia ja se etummainen meni kansiremontin yhteydessä rikki, muovikuori halkesi. Laitoin kuitenkin sen enempää ajattelematta kiinni ja auto käynnistyi pitkällä vieterillä ja ottaa todella huonosti kierroksia. Vetää vasta 4500 rpm jälkeen ja silloinkin huonosti, kulutus aivan järjetöntä. Onko tuo etummainen (jakopään puoleinen) anturi juuri se, mikä kertoo eculle lämpötilan ja voiko se sekoittaa rikkinäisenä käynnin noin? Kaikki letkut ehjiä ja ei imuvuotoja. Empä oikein muutakaan keksi, tosin ei ole vielä luettu vikakoodeja. Apua arvostetaan...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä anturi on m50 koneen kannessa?
Collapse
X
-
Originally posted by bemarantti View PostEli kannessa on kaksi anturia ja se etummainen meni kansiremontin yhteydessä rikki, muovikuori halkesi. Laitoin kuitenkin sen enempää ajattelematta kiinni ja auto käynnistyi pitkällä vieterillä ja ottaa todella huonosti kierroksia. Vetää vasta 4500 rpm jälkeen ja silloinkin huonosti, kulutus aivan järjetöntä. Onko tuo etummainen (jakopään puoleinen) anturi juuri se, mikä kertoo eculle lämpötilan ja voiko se sekoittaa rikkinäisenä käynnin noin? Kaikki letkut ehjiä ja ei imuvuotoja. Empä oikein muutakaan keksi, tosin ei ole vielä luettu vikakoodeja. Apua arvostetaan...
eli voisin väittää että juuri tuo ecun lämpötila anturi mennyt jos sahuuttaa ja kova kulutus.
jos muistan oikein niin sininen liitin on mittaristolle ja ruskea on eculle.
saattaa olla tosin toisinpäinkin. siitä on jo muutamia vuosia kun oon viimeks ees m50 nähnyt.
-
-
Originally posted by anza(kla) View Postlämpöanturit on kannessa imusarjan alla (karkeesti arvioiden 1 ja 2 sylinterin välissä). ja luultavasti juurikin samasta anturista on kyse.
eli voisin väittää että juuri tuo ecun lämpötila anturi mennyt jos sahuuttaa ja kova kulutus.
jos muistan oikein niin sininen liitin on mittaristolle ja ruskea on eculle.
saattaa olla tosin toisinpäinkin. siitä on jo muutamia vuosia kun oon viimeks ees m50 nähnyt.Nykyiset:
Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
Bmw E21 316 -82, turboprojekti
EX:
Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
Bmw E30 318i Touring -89
Bmw E39 528i Touring -97
Comment
-
-
Originally posted by bemarantti View PostMolemmat liittimet ovat ainakin tässä tapauksessa mustia mutta enpä usko että sillä on merkitystä, johdot eivät riitä vääriin paikkoihin. Täytyy ottaa vähän livedataa ja koodit mutta eiköhän se anturi ole rikki, kumma ettei -92 vuodesta kovettunut muovikuorinen anturi kestä vääntää momenttiin...kyllpäs on bemarit huonoja
Anturia ei käännetä kiinni muovikuoresta vaan siitä metalliosasta
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostPiuhaliitin on kyllä musta mutta se muoviosa siinä anturissa sininen tai ruskea.
Anturia ei käännetä kiinni muovikuoresta vaan siitä metalliosastaNykyiset:
Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
Bmw E21 316 -82, turboprojekti
EX:
Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
Bmw E30 318i Touring -89
Bmw E39 528i Touring -97
Comment
-
Comment