Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 öljymäärän anturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    M20 öljymäärän anturi

    Onkohan nyt käynyt niin että anturi on todellakin hajonnut, öljyvaloa ei saa sammumaan check-paneelista millään. Öljyä on ylämerkissä ja sitkeästi se vaan palaa. Paljonkohan yli ylärajan öljyä uskaltaa kokeilla laittaa, siinä toivossa että valo sammuisi?

    2 johtoahan tuonne anturille kai menee? Eli jos se on rikki niin valon sammuttamiseen pitäisi riittää joko johtojen katkaisu tai yhdistäminen suoraan toisiinsa? Ei ole niin tärkeä ominaisuus että alkaisin anturia uusimaan.
    Eioo penaria alla enää.. :(
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    Öljypohjan anturissa lienee johto kiinni liittimellä. Irroittamalla liittimen anturista voit vastusmittauksella tutkia johtojen ja toisaalta anturin kunnon.
    Ja vaikka testata tuota toimintaa oikosulkemalla johdon navat. Sitä en osaa kertoa kumpaan suuntaan tuon pitäisi toimia (auki vai kiiinni), mutta auki -suunta tulee testattua liitin irrottamalla.

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • Cyrbanen
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 66
      • Helsinki

      #3
      No hei, mulla on täysin päinvastainen ongelma - se valo ei syty vaikka jumankauta ei olis pisaraakaan öljyä pannussa... se aiheuttikin viimetalvisen hajoomisen.
      Hauskinta on se että öljyvalo kyllä ns. 'toimii' kun autoa starttaa(syttyy II-asennossa ja sammuu startin jälkeen)...
      Sitä se on.

      Comment

      • petteriu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1164
        • Pori

        #4
        Originally posted by Cyrbanen
        No hei, mulla on täysin päinvastainen ongelma - se valo ei syty vaikka jumankauta ei olis pisaraakaan öljyä pannussa... se aiheuttikin viimetalvisen hajoomisen.
        Hauskinta on se että öljyvalo kyllä ns. 'toimii' kun autoa starttaa(syttyy II-asennossa ja sammuu startin jälkeen)...
        Puhutko Check Controlin öljymäärän varoitusvalosta vai öljypaineen varoitusvalosta ?

        Varsin usein sähkövikojen syy on huono kontakti liittimissä.

        Petteri
        BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

        Comment

        • Cyrbanen
          Bimmer Rookie
          • Feb 2003
          • 66
          • Helsinki

          #5
          Niin tosiaan...hyäv pointti.
          Tarkoitin ihan sitä perinteistä öljyvaloa eli ilmeisesti virallinen termi on öljynpainevalo.
          Sitä se on.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎