Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelmaa -> Taisi muuttua isommaksi ongelmaksi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    S50B32 käyntiongelmaa -> Taisi muuttua isommaksi ongelmaksi.

    Elikkäs mulla tuo M3 rupesi ensin jotenkin puutumaan tehoiltaan ja sitten viimenen niitti oli niin humpaava/hyrskyttelevä käynti, ettei viitsi ajaa metriäkään. Vikakoodit/livedata tarkistettu ja näyttää olevan pakopuolen nokka kokoajan 60 astetta pielessä. Nappasin myös venttiilikopan pois ja tarkistin niin jako ei ole sekaisin. Epäilys on vanoksen joku tiiviste ja öljynpaine puskee pakonokan väkisin ääriasentoon. Jollakin kokemusta näistä tai vastaavasta viasta?


    edit: Testerillä myös testattu vanoksen solenoidit ja ne kaikki napsuttelee, mutta toiminnasta ei täyttä varmuutta.
    F31 320d LCI
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #2
    Vanos purettu osiksi ja pakopuolen mäntä oli ainakin jumissa. Ottanu ilmeisesti se öljypumppu lämpöä tai jotaki. Saapa nähdä tuleeko kuntoon tällä.

    Tietäskö joku noiden vanoksen mäntien o-renkaiden mittoja/materiaaleja? Vois melekeen uusia samalla. ETK näyttäs tarjoavan muita tiivisteitä ko. värkkiin, muttei juuri noita mäntien tiivisteitä.
    F31 320d LCI

    Comment

    • Tumppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1812
      • Oulu

      #3
      Eipä tullut kuntoon pelkällä vanoksen remontilla. Samaan aikaan alkanut naputusääni jota ei vanoksen temppuillessa osannut oikein paikallistaa kuulunee alakerrasta. (kävihän se pienen hetken nätisti kun sai vanoksen kunnostettuna paikoilleen)

      Oiskohan ne kuuluisat kiertokangenlaakerit aiheuttaneet puutteellista voitelua vanoksellekin joka oli tässä tapauksessa vain seuraus eikä se pääasiallinen syy ongelmiin. Tässä tais päästä harrastamaan kunnolla, nimittäin tuntus olevan koko moottori nyt jumissa.
      F31 320d LCI

      Comment

      • Hannu_H
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 410
        • Paskakaupunni

        #4
        No niin se alkaa kasaantumaan näitä maailmanlopun koneremontteja meilläpäin:think Eiköhän me tässä lähiaikona olla vähän viisaampia, kun näpätään se moottori osiksi ja tutustutaan tuhon laajuuteen!

        Comment

        • Ämmyskä
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2010
          • 191
          • fin

          #5
          Paljonkos on autolla ajettu? Käsittääkseni 3.2:sissa ei tuota kiertokangenlaakeriongelmaa pitäis samassa mittakaavassa olla kuin vanhemmissa 3.0-koneissa. Ja ei ne laakista pitäs mennä, alkaa naputtelemaan hissuksiin ajan myötä.

          Comment

          • Tumppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1812
            • Oulu

            #6
            205tkm on taulussa ja paikkansapitävyydestä ei tietenkään tuontipelissä 100% varmuutta. Pitää alkaa purkuhommiin niin eiköhän se selviä mitä on vialla.
            F31 320d LCI

            Comment

            • Ämmyskä
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2010
              • 191
              • fin

              #7
              Originally posted by Tumppa View Post
              205tkm on taulussa ja paikkansapitävyydestä ei tietenkään tuontipelissä 100% varmuutta. Pitää alkaa purkuhommiin niin eiköhän se selviä mitä on vialla.
              Kerrohan sitten kun asia selviää, kiinnostaa kovasti itteä kaikki S50B32-moottoriin liittyvät ongelmat..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎