Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinneste vaahtoaa aaapua!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aa-51
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 7
    • järvenpää

    Jäähdytinneste vaahtoaa aaapua!!!!

    Apua kaipailisin, ostin kuukausi sitten -03 330da e46:n, ja ongelmia tuntuisi riittävän. Kylmällä koneella puskee uskomattomat määrät valkoista savua putkesta, kirjaimellisesti putken täydeltä kun lähtee normaalisti liikkeelle. Haju on myös aika irstas. Tyhjäkäyntikin heittelee kylmänä, mutta ei kovin pahasti. Lämpöisenä, noin 15km ajon jälkeen kaikki tosin toimii hienosti ilman ongelmia. Lisäksi tänään ihmettelin jäähdytinnesteitä, ensinnäkin olivat lopussa ja kun lisäsin vettä ja katsoin vähän ajan päästä uudelleen, oli valkoista vaahtoa paisari täynnä :think Tuossa pari kuvaa kyseisestä ilmiöstä: http://imageshack.us/g/24/imag0238h.jpg/
    Auto myös jostain syystä kiihdytettäessä alkaa puskemaan hyttiin kuumaa ilmaa, vaikka ilmastointi on automaatilla. Ulkolämpötila-anturi on aiemmin näyttänyt joko -40c tai +50c, mutta heti jäähdytinnesteen lisäyksen jälkeen näytti oikein! Mikä yhteys noilla voi olla toisiinsa? Muutenkin tuntuisi että moottori käy ERITTÄIN kuumana kokoajan, parin tunnin jälkeen ajosta voi melkein kananmunan paistaa konepellillä Ei hyvältä näytä tähän mennessä tuon auton tulevaisuus, voi olla että pääsee helpommalla kun purkaa kaupat ja vie auton takaisin liikkeeseen. Kaiken lisäksi ensimmäinen bmw meikäläisellä, joten en ole yhtään kärryllä tuon auton sielunmaisemasta. Elikkäs tuleeko mitään mieleen tuohon savutukseen?? 3 hehkua on pimeenä, mutta pitäisihän nämä käynnistyä näillä keleillä hienosti ilmankin?? Öljyn seassa ei näy mitään epämääräistä, vaahtoa tai muutakaan. Jäähdyttääkö sama jäähdytinneste myös autom.vaihteistoa tai jotain muuta laitetta mistä voisi valua öljyä tms soosia sekaan?
    Siinäpä hurja romaani, olen syvästi kiitollinen mahdollisista vastauksista!!!
  • Mikko.92
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 193
    • -

    #2
    Onko öljyt ja jäähytysnesteet päässy sekottumaan? Nouseeko moottorin lämmöt yli puolenvälin? Hyttiin puhaltaa kuumaa kiihyttäessä luultavasti jumittuneen vesiventtiilin takia. Kyllä ton voi vielä toivottavasti pelastaa... jos ei oo liian myöhästä. Jos liikkeestä ostit niin kannattaa kysellä jos maksaisivat korjaamisen, jos eivät maksa niin kaupat kannattaa purkaa.

    E: Kansi saattaa olla halki kyllä jos savuttaa paljon valkosta

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 926
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Liekö näistä ( 2000- luvun puolen dieseleistä) kellään vielä kansi liioin haljennu, joten sitä tuskin kannattaa ekana epäillä.

      Tuli vaan mieleen, että oiskohan joku kipannu tuonne jäähdytysnesteen sekaan jotain paikka- ainetta tai vaikka lasinpesunestettä. Ei se mikään ihme oo, että joku laittas nesteitä vääriin paikkoihin autossa. Olipahan yks tässä kesällä vuokrannu matkailuauton ja vahingossa tankannu vesitankkiin dieseliä. Sillä oli sitten kiva ollu käsiä pestä

      Mutta tosiaan jos auto on vasta liikkeestä ostettu niin ei sen kanssa kannata itse alkaa taikinoimaan. Joko se korjataan liikkeen piikkiin tai kauppa purkuun / auto vaihtoon ko. liikkeessä.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • hoocee325
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 153

        #4
        tosiaan näyttäis siltä että olis jotain lasinpesuainetta tonne jäähdytysjärjestelmään lyöty.. ei muutako järjestelmä tyhjäks, kunnon huuhtelu ja uudet plöröt sisään.. kannattaa myös haistella/maistella noita pakokaasuja että onko makeeta.. jos kyllä niin ilmeisesti jostaki pääse jäähynestettä sylinteriin..

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 926
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          Niin ja näissäkin on se EGR jäähdytin, jossa neste kiertää. Se jos palaa puhki niin nestettä menee ja savuaa kyllä.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            #6
            jos on lasinpesunestettä laitettu jäähdytysnesteen sijasta niin aivan varmasti hajoo jotain nimimerkillä "kerran pimeässä jäähdytys- ja pesunestelöntät sekoittaneena"
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • aa-51
              Newbiemmer
              • Jun 2011
              • 7
              • järvenpää

              #7
              Originally posted by ockelbo4500 View Post
              Niin ja näissäkin on se EGR jäähdytin, jossa neste kiertää. Se jos palaa puhki niin nestettä menee ja savuaa kyllä.
              Voisiko tuo aiheuttaa samalla sen vaahtoamisen ja pätkimisen jotenkin? Eräs korjaamon setä juurikin tuota EGRää veikkasi myös. Onko haittaa jos tuon koko EGR:n tukkii volkkarityylillä, vai vetääkö jotain hälyä tauluun / tuleeko ongelmia?
              IIISOT kiitokset vastauksista!!!

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                EGR-jäähdytinhän se siellä on puhki.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • ockelbo4500
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 926
                  • Sotkamo--Oulu

                  #9
                  Melkein tähänkin autoon olis varmaan paikallaan tehdä semmonen kunnon jäähdytyspuolen huolto. Itse vaihtaisin uuden vesipumpun + termostaatin + EGR termostaatin + sen EGR jäähdyttimen ja huuhtelisin sen järjestelmän ja tuikkaisin uudet nesteet sinne.
                  eiköhän se noilla toimenpiteillä ala toimimaan.

                  Niin ja kannattaa sen autoliikkeen kanssa sopia jotenkin se korjaus. Kaikkia osia ne ei tietenkään tuohon maksa, kun ei ne kaikki oo rikki, mutta kaikki nuo kannattaa ehdottmasti samalla kertaa vaihtaa
                  BMW E84 X1 18dXdrive -14

                  Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                  Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                  Ex, E46 320 d Touring -01
                  Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                  Comment

                  • aa-51
                    Newbiemmer
                    • Jun 2011
                    • 7
                    • järvenpää

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    EGR-jäähdytinhän se siellä on puhki.
                    Jeps nytkun mainitsitte niin siltähän tuo tosiaan näyttäisi. Ilmoittelen vielä kun saan savun hälvennettyä että mikä tuota riivasi, jos joku painii saman asian kanssa joskus. Kiitokset vielä avuista!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎