Announcement

Collapse
No announcement yet.

Holset HX40, integroitu hukkaportti ja bensakone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    #31
    Originally posted by mettis
    no, ei se vakio cossun kansi niin ihmeellinen oo.. paremmin toi mun portattu kasitappinen virtaa, 300asteisella nokalla.. ja porin pro turbon kaveri on pelannut cossujen kanssa jo kauan, rakentanut monta yli 500hv cossun pannua, joten en epäile kaverin puheita.. ja cossun alakerta munkin vehkeessä on..
    Sitten voi miettiä, että kumpi on oikeessa. Vaikka Porin mies on monta tehnyt ja sanoo että ei HX40 ahda 17# pakopesällä. Käytännössä taitaa olla sitten ihan eri asia.
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

    Comment

    • turbobliz
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1002
      • e-suomi

      #32
      eikös nuo Cossut tee kokkelia jo ennen 500hv lukujakin vaikka alakerran tekisi mistä osista, lohkot notkuu vaikka betonoisi kuinka :lol:

      Comment

      • mettis
        Bimmer Rookie
        • Mar 2003
        • 83
        • mynämäki

        #33
        ääh, antaa olla.......tehkää koneenne niinkuin haluatte ja ihmetelkää sitten kun ei oikein pelitä..

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #34
          Herneet? Ei pidä ressata niin kovasti.
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • mettis
            Bimmer Rookie
            • Mar 2003
            • 83
            • mynämäki

            #35
            no, jokainen opetelkoon kantapään kautta vaan, tulee vaan turhaan kalliiksi (kone evo 4 menossa..)

            Comment

            • Petey
              Newbiemmer
              • Jul 2003
              • 24
              • Kuopio

              #36
              Jep, paras maksaa "oppirahat". Sillai ainakin oppii
              Ite en oo vielä päässy tästä maksamaan, mutta eiköhän munkin aika vielä tule.

              Comment

              • mettis
                Bimmer Rookie
                • Mar 2003
                • 83
                • mynämäki

                #37
                ja ahtimiakin on tullut koitettua, ihi rhb6,garret to3 ja kolmea erilaista to3/4, holset h1d/e ja nyt hx40:stä

                Comment

                • ykä
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 478
                  • Alaviirre

                  #38
                  niin mitä tässä tappelee suotta voin vaan todeta että poikkeus vahvistaa säännön 8)
                  Bmw 525 Td e61
                  Bmw e34 535 Turbo



                  EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                  -FatBoyRacing-

                  Comment

                  • ytte
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 248
                    • Pyhäjärvi

                    #39
                    Taitaa olla sillä nokka-akselilla ja syttyennakolla vähä tekemistä miks toi heräämis ero on noin suuri mettiksen koneessa ja tossa cosassa
                    F10 LCI -15
                    E60 LCI -08

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Vaikuttaahan siihen turbon heräämiseen imupuolikin eli käytettäessä avaraa pakopesää voi käyttää jaettua kompurakoteloa helpottamaan ahtimen heräämistä. Eli kompurakotelossa on paluuvirtauskanavat jotka palauttaa osan ahdetusta ilmasta imupuolelle ahtimen pyöriessä pienillä kierroksilla. Aavistuksen se kai lagia lisää myös mutta saapahan heräämään hyvin hengittävällä pakopesällä olevan ahtimen suhteellisen alhaalta.

                      Comment

                      • tolppa
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 69
                        • savonlinna

                        #41
                        kuinkahan tuo hx40:nen toimisi 2.5 litrasessa kutosessa(m20)?60:sellä kompuralla,63:lla turbiinilla? pakopesä on nro.17?onko heräämis ongelmia pienillä vaihteilla?

                        Comment

                        • Doni
                          Moderator
                          • Sep 2004
                          • 2842
                          • Kyrsälä

                          #42
                          Originally posted by tolppa
                          kuinkahan tuo hx40:nen toimisi 2.5 litrasessa kutosessa(m20)?60:sellä kompuralla,63:lla turbiinilla? pakopesä on nro.17?onko heräämis ongelmia pienillä vaihteilla?
                          Varmaankin 60 kompura ja 65 pako? Näin ne yleensä menee.

                          Tuosta heräämisestä on ollut paljon keskustelua. Mutta Dynamicsilla taitaa siihen olla paras vastaus. Toiset väittää että ei herää ikinä, mutta käytännössä taitaa olla eri.

                          Itse olen tunkemassa tuota HX40:stä M20b28 moottoriin.
                          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                          Comment

                          • LASSI-S
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 4918
                            • hattula/hämeenlinna.

                            #43
                            kokeilemallahan se selviää. turhaa täällä kinaatte. jos ykän veljen cossussa ahdin herää 2700 rpm kierroksilla niin mitäs siihen on kellään enään mitään sanomista. kokeilkaa niitä ahtimia, sillä se selviää.
                            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                            Comment

                            • Pluto
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1860
                              • Raisio

                              #44
                              Originally posted by LASSI-S
                              kokeilemallahan se selviää. turhaa täällä kinaatte. jos ykän veljen cossussa ahdin herää 2700 rpm kierroksilla niin mitäs siihen on kellään enään mitään sanomista. kokeilkaa niitä ahtimia, sillä se selviää.
                              Kokeilkaa ja kokeilkaa, ne maksaa rahaa. Kuten mettis tuolla jo mainitsi että kokeiltu on ja paljon on dollareita palanut. Miks ei sitä vois täällä ilmoittaa miten mikäkin ahdin herää vaikka tuossa kaikkien turbottamassa m20b25 koneessa?
                              Harmi kun pistin omanikin jo seisontaan niin olis voinut läppärillä tiedonkeruulla ottaa käyrää millä kierroksilla on mikäkin paine.
                              BMW F32 435d

                              Comment

                              • Maza
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 4319
                                • Kannus/Kokkola

                                #45
                                Harmi kun pistin omanikin jo seisontaan niin olis voinut läppärillä tiedonkeruulla ottaa käyrää millä kierroksilla on mikäkin paine.
                                Hieman OFFTOPIC... 3.5 HX50:llä meni 4 vaihteella tiedonkeruun mukaan ylipaineen puolelle @ 1300rpm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎